Pierwszego dnia, testowym kierowcą był Philippe Bugalski, który zasiadł za kółkiem, by spokojnie pojeździć z umiarkowanymi prędkościami. Zespół musiał zmienić bazę, gdyż używana trasa stała się bardzo trudna z powodu ostatnich opadów śniegu w okolicy.
Dwa dni później za sterami DS3 WRC usiadł Sébastien Loeb. Pierwszego dnia mistrz świata kierowców galopem testował auto w drodze do Satory. Zespół Loeb/Elena był bardzo szybki na pierwszych przejazdach. Te przejazdy były szybkie, gdyż dzień wcześniej po południu miały miejsce dwie długie przerwy.
Ten DS3 osiąga niezwykłą prędkość; przód pojazdu wydaje się wysoko osadzony nad przednią osią, co pozwala na duży prześwit. Szybkie przejazdy wydawały się efektywne, chociaż Loeb ostrożnie używał hamulców. Jazda była wyczerpująca, a wychodzenie z zakrętów to pełny gaz z poślizgiem. DS3 dało się dobrze wyczuć w zakrętach przy średnich i małych prędkościach, dobrze wchodziło w łuki, dawało dobre czucie w fazach hamowania, skrętu i przyspieszania – nie jest to ewolucyjny skok, ale jednak trochę efektywny. Rzecz jasna chodzi o premierową jazdę i jest jeszcze cały rok do pierwszego udziału w mistrzostwach świata.
Drugi dzień dla Loeba i Eleny zaczął się późno, ale rytm był bardzo ważny, Loeb wydawał się odnaleźć swoje ślady i wykonywał piękne przejazdy. Na dwa ostatnie dni pracy zespół wrócił do bazy z pierwszego dnia z Sordo za kierownicą. Niestety bardzo śliski teren i wiele przerywanych interwencjami mechaników przejazdów zakończyły tydzień pracy problemami ze skrzynią biegów i z silnikiem.
Citroën wydaje się zmieniać swoje podejście do rozwoju. Podczas, gdy zespół brał pod uwagę zwyczaj rozwoju swoich samochodów najpierw na asfalt, teraz zaskoczył nas opracowaniem swojego DS3 na drogi gruntowe Satory. Wybrany teren pozwolił opracować samochód zapewniający wytrzymałość na szorstkich nawierzchniach. Na te pierwsze przejazdy wybrano trasę miejscami oferującą lepszą przyczepność i nieco większą prędkość na nierównościach. Citroën jest także pierwszą ekipą testującą auto tak wcześnie przed wprowadzeniem regulaminu na 2011 roku – czyżby puchar z góry dla "czerwonych"?
Pozostaje zobaczyć jaki wpływ na DS3 będzie miała ostateczna wersja silnika. Czy gabaryty i różnica mas nie zmienią kompletnie wyważenia samochodu? Ford swoją drogą testuje Fiestę S2000 która będzie bazą dla przyszłej Fiesty WRC.
Sébastien Loeb: "Prowadziłem go raz w zeszłym roku, ale był to mały przejazd. W tym tygodniu we Francji miałem okazję na prawdziwy test na gruncie".
Źródło: WRC is Free
Tłumaczenie z francuskiego: Krzysztof Robert Mijal
Zabrakło Ci mocy? Chcesz skutecznie wyłączyć FAP/DPF?
Rozwiązaniem jest Vitesse.auto.pl
Najnowsze komentarze