Francuzi to naród innowacyjny. To oni wymyślili, bądź wdrożyli całą masę elementów cywilizacji. I choćby milion polityków (politykierów?) opowiadało, jakobyśmy to my nauczyli Francuzów jeść widelcem, to nie zmienia faktu, że różnorakich odkryć i pomysłów naród znad Sekwany ma więcej od narodu znad Wisły. Owszem, my też mamy innowacyjnych rodaków, ale rzadko kiedy wynika z tego coś dla naszego kraju. Ale my tu dziś o Francji mamy pisać. Okazją ku temu jest pierwsza w historii kapsuła czasu on-line.
Renault uruchamia ją na Twitterze. Po co? To forma zabawy, ale i pewnie inspiracji. Kto wie, czy w ten sposób nie będziemy kształtować przyszłej motoryzacji! Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie Renault zaprezentował koncept auta przyszłości. Samochodu autonomicznego (ale pozwalającego prowadzić się kierowcy), mocno zintegrowanego z domem, ale i integrującego rodzinnie. No dobrze – Symbioza wielu z Was już widziało w materiałach targowych. A gdzie ta kapsuła czasu on-line?
Symbioz, to melodia przyszłości. Może nie tak znowu odległej. Pytanie tylko, czy taka właśnie będzie historia motoryzacji? Nie ma się co oszukiwać – w biurach projektowych producentów samochodów specjaliści pracują już nad samochodami, którymi będziemy jeździć w połowie przyszłej dekady. Oni na co dzień wybiegają w przyszłość. Ale Renault na Twitterze proponuje taką zabawę także nam, zwykłym ludziom, miłośnikom samochodów.
Stąd właśnie wziął się ten projekt — pierwsza w historii kapsuła czasu on-line. Renault chce nas wciągnąć do zabawy, w której określimy naszą własną wizję przyszłej mobilności, mobilności 2030 roku. Napiszmy ją na Twitterze i ukryjmy. Można dodać zdjęcie, plik dźwiękowy albo video. A za 13 lat Renault to pewnie odkryje światu i zobaczymy, czy coś z naszych przewidywań się sprawdziło.
A to dopiero początek! Grupa Renault zapowiada, że to jedynie pierwszy etap bardziej ogólnej kampanii, z którą koncern zamierza wystartować. Kolejny krok już wkrótce, również w mediach społecznościowych. Kurczę, czy to oznacza, że będę musiał założyć sobie osobiste konto na takich portalach?…
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze