OS1 – Mesen Sauvegarde 1
Na tej 22,57-kilometrowej próbie najszybszy był Kris Meeke, oczywiście w Peugeocie 207 S2000. Pokonał jadącego podobnym samochodem Freddy’ego Loixa o 1,4 sekundy. Na tym odcinku zresztą sporo się wydarzyło – wiele załóg wypadło z trasy, w tym słynny Bleg, Francois Duval. Przygody nie uniknęła także polska załoga Peugeota 207 S2000, Michał Sołowow i Maciek Baran – nasi stracili blisko trzy minuty do Meeke’a i ukończyli próbę na miejscu 58. na 65 sklasyfikowanych załóg. Za Polakami uplasował się na przykład Nicolas Vouilloz, który również zwiedzał pola ;-) i na dodatek uszkodził samochód.
OS2 – Hollebeke 1
Na dystansie 26,65 km najszybszy był Fast Freddy w 207-ce, czyli Freddy Loix. Kris Meeke musiał uznać wyższość nie tylko Belga, ale i Jana Kopecky’ego w Fabrii S2000, ale Czech wyprzedził go tylko o 0,7 sekundy, dzięki czemu Meeke spadł tylko na drugą pozycję w generalce.
Straty odrabiali Sołowow i Vouilloz. Polak wywalczył czternasty czas próby, Francuzowi poszło sporo lepiej – był piąty. W efekcie Nicolas wskoczył na 26. miejsce łącznej klasyfikacji, zaś Sołowow – na 32.
OS3 – Lille-Eurométropole 1
Pętlę kończył ledwie 9,78-kilometrowy Lille-Eurométropole 1. Po zwycięstwo znowu sięgnął Loix, zresztą cała pierwsza trójka przyjechała w takiej kolejności, jak na OS2. Mimo kolejnej straty (1,4 sekundy) Meeke nie oddał drugiego miejsca w generalce.
Czwartym czasem popisał się debiutant w samochodzie klasy S2000 – Thierry Neuville. W generalce był po pierwszej pętli na piątym miejscu, a wyprzedzał go jeszcze Pieter Tsjoen, dla którego jest to pierwszy start Peugeotem 207 S2000.
Michał Sołowow był szesnasty tracąc do Loixa 16,2 sekundy, jak więc widać – w wynikach było bardzo ciasno. Polska załoga awansowała na 25. miejsce w generalce.
Więcej odrobił Nicolas Vouilloz – dzięki ósmej lokacie na OS3 przesunął się o dwa oczka w górę, na miejsce 24.
OS4 – Mesen Sauvegarde 2
Druga pętla, rozpoczęta wieczorem, przyniosła kolejne zwycięstwo Freddy’emu Loixowi. Belg o 2 sekundy wyprzedził drugiego w wynikach Kopecky’ego i o 2,6 sekundy trzeciego na mecie Meeke’a. Kopecky wciąż jednak tracił do Krisa 6,6 sekundy w łącznej klasyfikacji.
Vouilloz popisał się czwartym czasem awansując dzięki temu na osiemnastą pozycję w generalce. Sołowow był trzynasty, dzięki czemu przesunął się na sam koniec drugiej dziesiątki. Lepiej poszło sensacji pierwszej pętli, czyli Thierry’emu Neuville’owi – wbił się do pierwszej siódemki i awansował na czwarte miejsce korzystając z gorszej jazdy Tsjoena, który był tym razem jedenasty i spadł w generalce na siódmą pozycję.
OS5 – Hollebeke 2
Freddy Loix przestał wygrywać ;-) OS 5 wygrał Kris Meeke wyprzedzając Fast Freddy’ego o równą sekundę, ale – co ważniejsze – powiększając swoją przewagę nad Kopeckym o 1,5 sekundy. Jak wspominałem – w wynikach było ciasno, więc każda przewaga była na wagę złota.
Pieter Tsjoen wywalczył szósty czas awansując na takąż samą pozycję w generalce. Pomógł mu w tym pech Neuville’a – młody Belg rozbił Peugeota i zakończył walkę w Ypres Rally. Odcinek przerwano, większość załóg otrzymała czas od Zespołu Sędziów Sportowych, a o prawdziwym pechu mógł mówić Nicolas Vouilloz – złapał kapcia i stracił blisko 2:45 lądując na 21. miejscu w generalce.
Szczęście nie opuściło za to Michała Sołowowa – zdążył przejechać odcinek, wywalczył ósmy czas i awansował na piętnastą pozycję w łącznej klasyfikacji! Do poprzedzającego go Donczewa (również w Peugeocie 207 S2000) Polak tracił już tylko 27,5 sekundy.
OS6 – Lille-Eurométropole 2
Nocą kończył się pierwszy etap Ypres Rally. Niespełna 10-kilometrowa finałowa próba dnia padła łupem Krisa Meeke’a, który pokonał Jana Kopecky’ego o zaledwie 0,3 sekundy. Trzeci czas należał do Freddy’ego Loixa, ale Belg miał jeszcze nad Meeke’iem niemal 5-sekundową przewagę w łącznych wynikach.
Nicolas Vouilloz odrabiał straty – wywalczył szósty czas próby i awansował na osiemnastą pozycję w generalce. Za nim na OS6 finiszowali Tsjoen i Fontana – obaj w Peugeotach 207 S2000.
Michał Sołowow był dwunasty, ale odrobił do Donczewa ponad 10 sekund. Obaj kierowcy awansowali w generalce z uwagi na wypadnięcie Patricka Snijersa.
Po pierwszym etapie Ypres Rally sytuacja w pierwszej dziesiątce wygląda następująco:
1. Freddy Loix/Frederic Miclotte (B) Peugeot 207 S2000 1:03:46,4
2. Kris Meeke/Paul Nagle (GB) Peugeot 207 S2000 +0:00:04,9
3. Jan Kopecky/Petr Stary (CZ) Škoda Fabia S2000 +0:00:13,3
4. Giandomenico Basso/Mita Dotta (I) Fiat Punto Abarth S2000 +0:00:56,9
5. Juho Hänninen/Mikko Markkula (FIN) Škoda Fabia S2000 +0:00:57,1
6. Pieter Tsjoen/Eddy Chevaillier (B) Peugeot 207 S2000 +0:01.09,2
7. Jasper van den Heuvel/Martine Kolman (NL) Mitsubishi Lancer Evo X +0:01.41,0
8. Luca Betti/Piercarlo Capolongo (I) Peugeot 207 S2000 +0:02.40,6
9. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +0:02.41,4
10. Franz Wittmann Jr/Bernhard Ettel (A) Mitsubishi Lancer Evo IX +0:03.57,1
…
14. Michał Sołowow/Maciek Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +0:04:55,5
KG
Najnowsze komentarze