W tegorocznym Rajdzie Orlen królują samochody klasy S2000, w tym Peugeot 207 S2000 tegorocznych Mistrzów Polski – duetu Bryan Bouffier/Xavier Panseri jadących w barwach Peugeot Polska.
Podsumujmy odcinki specjalne, które złożyły się na I Etap Rajdu Orlen.
Impreza rozpoczęła się wczorajszym superOSem Płock Mostowa. Jeśli obstawialiście zwycięstwo Bryana Bouffiera, to wtopiliście – najlepszy okazał się Maciej Oleksowicz, który pokonał Francuza o 0,4 sekundy. To jednak wcale nas nie zmartwiło – superOSy zwykle nie wpływają na klasyfikację generalną imprez, o czym boleśnie przekonaliśmy się w Rajdzie Nowej Zelandii…
Prawdziwe zmagania w Rajdzie Orlen rozpoczęły się dziś o 8:30 na trasie najdłuższego, niemal 30-kilometrowego odcinka Skępe. Zwyciężył go Michał Bębenek, który na takim dystansie okazał się o 0,9 sekundy szybszy od Antona Alena w Fiacie Frande Punto S2000. Fin wskoczył też na prowadzenie w kroczącej klasyfikacji generalnej. Z trzecim czasem finiszował w Skępem Bryan Bouffier, który w generalce zajmował drugą pozycję ze stratą jedynie 0,3 sekundy do kierowcy Fiata.
OS3, czyli liczący sobie 15,5 km Dziki Bór, to już zwycięstwo Bryana Bouffier. Francuz pokonał drugiego na mecie Antona Alena o pół sekundy i wysunął się na minimalne prowadzenie w generalce.
Po krótkiej przerwie zawodnicy znowu ruszyli na Skępe. Tym razem najszybszy okazał się Bouffier, ale jego przewaga nad Alenem wyniosła tylko sekundę. Dzięki temu jednak Francuz umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej rajdu.
Dziki Bór 2, czyli OS5, nie okazał się szczęśliwy dla Bouffiera – Francuz zdobył wprawdzie drugie miejsce, ale strata do Alena wyniosła aż 3,1 sekundy, w związku z czym to Fin powrócił na prowadzenie w całej imprezie, ale jego przewaga wynosiła niespełna 2 sekundy.
Etap pierwszy kończył się supeOSem Płock Mostowa 2. Najszybciej przejechał 1710-metrowy odcinek Peugeot 207 z Bryanem Bouffier za kierownicą, ale Francuzowi udało się odrobić tylko 0,7 sekundy do drugiego na mecie Alena.
Jak widać – w imprezie liczą się tylko dwa samochody klasy S2000. Takich aut jedzie wprawdzie cztery, ale Maciek Lubiak w Punto S2000 zajmuje dopiero dziesiąte miejsce w generalce, zaś Norbert Guzek (również Punto) został sklasyfikowany na osiemnastej pozycji.
A tak wygląda klasyfikacja Rajdu Orlen po pierwszym etapie (pierwsza dziesiątka i wszystkie samochody francuskie):
1. Alen/Alanne, Fiat Punto S2000, 47:23,7
2. Bouffier/Panseri, Peugeot 207 S2000, +1,3
3. Bębenek/Bębenek, Mitsubishi Evo IX, +33,0
4. Hołowczyc/Kurzeja, Subaru Impreza, +40,8
5. Sołowow/Baran, Mitsubishi Evo IX, +49,6
6. Kajetanowicz/Wisławski, Mitsubishi Lancer, +58,1
7. Staniszewski/Boba, Mitsubishi Evo IX, +58,8
8. Kuchar/Gerber, Subaru Impreza, +1:02,1
9. Gabryś/Natkaniec, Mitsubishi Evo IX, +1:07,8
10. Lubiak/Mazur, Fiat Punto S2000, +1:25,3
…
20. Typa/Żuk, Citroën C2, +6:54,1
…
22. Maciejewski/Kowalski, Citroën C2, +7:45,2
…
25. Pasecki/Ciupka, Citroën C2, +9:02,5
26. Chmielewski/Pleskot, Renault Clio, +9:10,3
…
28. Boruta/Grabarkiewicz, Renault Clio Sport, +9:45,1
29. Dobrowolski/Dobrowolski, Peugeot 206 XS, +10:52,0
30. Kostka/Pochroń, Peugeot 206 XS, +10:55,0
31. Dąbrowski/Stasz, Peugeot 206 XS, +11:17,3
…
33. Zabrocki/Skrzywan, Peugeot 206 XS, +11:36,6
34. Streer/Janik, Peugeot 206 XS, +12:29,4
…
36. Piotrowski/Zarębska, Citroën C2, +13:41,3
37. Grono/Kun, Citroën C2, +15:30,1
38. Kopcych/Gubik*, Peugeot 206, +17:00,7
39. Piasecki/Niedbała, Citroën Saxo, +19:44,6
…
41. Bednarski/Handwerker*, Citroën Saxo, +23:48,0
42. Piątkowski/Banach*, Peugeot 206, +24:54,2
…
44. Para/Dębowski*, Renault Clio, +25:37,7
45. Strzałkowski/Gołda*, Peugeot 306 S16, +26:06,5
46. Giedroyć/Pietrusiński*, Citroën Saxo, +30:18,9
* załogi korzystające z systemu SupeRally
KG
Najnowsze komentarze