Dacia stawia w Polsce na rozwój oferty LPG. Opóźnienie wprowadzenia modelu Jogger Hybrid poprzedzone zostało szczegółową analizą rynku i potencjału sprzedażowego. Wynika z niej, że fabryczna instalacja gazowa jest dużo mocniejszym magnesem, który przyciągnie klientów do salonów, niż hybryda.
Rozmawialiśmy z kilkoma salonami Dacii w Polsce, pytając o zainteresowania klientów. Wszyscy mówili to samo: LPG jest dzisiaj absolutnym hitem, kluczem do ich serc …i portfeli. U większości dealerów samochody zasilane autogazem stanowią zdecydowaną większość sprzedaży, jeśli chodzi o tą markę. Popularność LPG łatwo zrozumieć, cena litra gazu jest blisko dwukrotnie niższa niż benzyny.
„Ponad trzy czwarte zapytań mam o samochody z LPG. Pytania dotyczą dostępności, terminów produkcji, spalania, serwisu, wydłużenia gwarancji” – mówi w rozmowie z Francuskie.pl sprzedawca z północy Polski.
LPG skutecznie wypiera nie tylko hybrydę diesla a niska – na tle konkurencji – cena zakupu Dacii sprawia, że samochody z tym logo coraz częściej są wybierane przez osoby będące klientami konkurencji.
„Dzisiaj to Dacia staje się liderem rynku. Prywatni nabywcy to nasza główna grupa, ale coraz częściej przychodzą małe i średnie firmy. Większość interesuje jak najtańsza jazda. Fabryczna instalacja gazowa i długa gwarancja jest dla nich dużym atutem” – opowiada nam osoba odpowiadająca za sprzedaż Dacii w niedużym salonie na Śląsku.
Handlowcy cieszą się też, że marka pozostaje wierna tradycyjnym napędom.
„Pomysł z LPG był strzałem w dziesiątkę. Koledzy handlowcy z innych marek narzekają coraz częściej, że sprzedaż spada, bo w ofercie mają głównie drogie hybrydy. U nas ruch rośnie, bo Dacia nie tylko posiada samochody na gaz płynny w ofercie, ale też zapowiada, że będzie je oferować jeszcze długo. To buduje zaufanie do marki, jej wiarygodność” – dodaje ten sam sprzedawca. „Polak woli LPG, nie hybrydę i nie diesla.”
Wydaje się więc, że Dacia ma przed sobą świetlaną przyszłość, nawet na tak trudnym rynku jak Polska. Trudno znaleźć alternatywę a producent zapowiada przecież rozwój silników z LPG i nowe ich wersje. A producent? Cieszy się się z rosnącej sprzedaży i silnej pozycji w sektorze klientów indywidualnych, bo tutaj ma największe zyski i największą marżę.
Zobacz: nowe samochody Dacia
Najnowsze komentarze