Nowy Peugeot 508 i Volkswagen Arteon stanęli do pojedynku. Francuski samochód nie miał problemu z pokonaniem rywala na wielu polach. Czy jednak rzeczywiście jest lepszy niż obecny na rynku od kilku lat model z Niemiec? Peugeot 508 chce odebrać konkurencji sporo klientów i ma ku temu spore predyspozycje. Porównania dokonali dziennikarze angielskiego magazynu Autoexpress. Do testu wybrano mocne benzynowe modele z porównywalnym poziomem wyposażenia. Poczytajcie.
Nowy Peugeot 508 GT Line i Volkswagen Arteon R-Line powinny dobrze wyglądać, świetnie się prowadzić i zapewniać dużo radości właścicielowi. Ale który jest lepszy? Pod względem wyglądu zewnętrznego, nowy 508 jest jednym z najbardziej charakterystycznych i wyróżniających się aut w swojej klasie. Rywalizować pod tym względem może tylko Arteon. Peugeot jest również tańszy od Volkswagena a wersja GT Line w standardzie oferuje bardzo dużo, w tym świetny 12,3″ ekran, autonomiczne hamowanie, bezprzewodową ładowarkę telefonu, dostęp bezkluczykowy i wiele innych elementów.
Marka |
Peugeot
|
Volkswagen
|
Model |
508 II
|
Arteon
|
Silnik |
1.6 PureTech S&S EAT8
|
2.0 TSI
|
Moc |
180 KM/5500 obrotów
|
190 KM/4180-6000 obrotów
|
Prędkość maks |
226 km/h
|
239 km/h
|
Przyspieszenie 0-100 |
8.0 sek
|
7.7 sek
|
Pojemność baku paliwa |
62 l
|
66 l
|
Długość |
4778 mm
|
4862 mm
|
Rozstaw osi |
2793 mm
|
2837 mm
|
Maksymalny moment obrotowy |
250 Nm/1650 obrotów
|
320 Nm/1500 obrotów
|
Spalanie miasto |
7.1 l/100 km
|
7.8 l/100 km.
|
Poza miastem |
4.4 l/100 km
|
4.9 l/100 km.
|
Cykl mieszany |
5.4 l/100 km
|
6.0 l/100 km.
|
Poziom wyposażenia jest lepszy w Peugeot. Wnętrze zostało świetnie zaprojektowane a wykończone wysokiej klasy materiałami drzwi czy deska rozdzielcza sprawiają wrażenie samochodu premium. Można też jednak znaleźć trochę błyszczącego plastiku, który chyba tu nie pasuje. Mała kierownica i szybko pracujący układ kierowniczy sprawiają, że samochód jest zwinny i zwrotny. A na co narzekali dziennikarze Autoexpress wewnątrz 508? Nie spodobała im się chyba koncepcja iCockpit.
Arteon z kolei ma górę kokpitu wykonaną z miękkich materiałów, ale dół jest już twardym plastikiem. Wnętrze oceniono raczej jako monotonne. Siedzi się też zbyt wysoko.
Bardzo dobrze oceniono silnik i skrzynię biegów we francuskim samochodzie. Chociaż przyspieszenie nowego Peugeot 508 GT Line jest o 0.9 sekundy słabsze niż Arteona, to okazuje się, że jednostka PureTech pracuje miękko i cicho, osiągi są adekwatne do siebie a skrzynia biegów EAT8 pokonuje pod względem płynności zmiany biegów tą DSG z Volkswagena, chociaż jest od niej wolniejsza. Jednak skrzynia VW ma czasem problemy przez tą swoje zmiany biegów, szczególnie przy niewielkich prędkościach. Peugeot jest o 200 kilogramów lżejszy od VW, co ma wpływ na zużycie paliwa.
Peugeot ma znacznie mniejszy minimalny promień skrętu, 10,8 metra, w porównaniu do blisko 12 metrów Arteona. Volkswagen ma za to większy bagażnik, ale już przy złożonych siedzeniach rezultat różni się zaledwie o 20 litrów. Niemcy słono sobie liczą za bagażnik otwierany elektrycznie, dwa razy więcej niż Peugeot.
Peugeot 508 kontra Volkswagen Arteon – porównanie cen w Polsce
marka i model |
cena wersji |
Nowy Peugeot 508 GT Line |
151 900 zł |
Volkswagen Arteon |
159 390 zł |
Zwycięzca testu: Peugeot 508
Wynik jest zbliżony, ale to Peugeot jest lepiej wyposażony i, co najważniejsze, tańszy w zakupie i utrzymaniu niż Arteon. Francuski samochód jest również bardzo wygodny i dopracowany, więc zajmuje pierwsze miejsce. 508 jest równie praktyczny jak Volkswagen, oferując jednocześnie niższe koszty eksploatacji. Silnik benzynowy PureTech 180 jest cichy i mocny i świetnie współpracuje z automatyczną skrzynią biegów.
Volkswagen Arteon jest nieco lepszy lepszy pod niektórymi względami niż nowy Peugeot 508 ale ale jego wyższa cena i nieco gorsze wyposażenie oznaczają, że musi zająć drugie miejsce.
źródło: Autoexpress UK
Najnowsze komentarze