Stellantis zdecydował się zaangażować swoich pracowników w sukces firmy, zgodnie z elementem „Care” ogłoszonym w planie strategicznym Dare Forward 2030. W tym celu firma uruchomiła „Shares to Win” (akcje do zwycięstwa), swój pierwszy program akcjonariatu pracowniczego. Dzięki temu ambitnemu programowi motywacyjnemu Stellantis zaoferował swoim pracownikom możliwość zostania akcjonariuszami firmy na preferencyjnych warunkach.
Uruchomiona w tym roku we Francji i Włoszech między 13 a 30 listopada 2023 r. dla 85 000 pracowników, pierwsza edycja „Shares to Win” okazała się wielkim sukcesem, z łączną zainwestowaną kwotą około 65 mln euro, z czego 47 mln euro pochodziło z subskrypcji, a 18 mln euro zostało dopasowane przez firmę, co stanowi około 4,4 mln dodatkowych akcji posiadanych przez pracowników.
„Sukces pierwszej edycji programu „Shares to Win” we Włoszech i Francji świadczy o zaufaniu naszych pracowników do naszej firmy i jej przyszłości, a także o realizacji naszego planu strategicznego Dare Forward 2030, który wyznacza ścieżkę do neutralności węglowej do 2038 r. i tworzy wartość dla interesariuszy” – powiedział Xavier Chéreau, dyrektor ds. zasobów ludzkich i transformacji.
„Naszą ambicją akcji, zainicjowanej we Francji i Włoszech, jest zapewnienie, aby jak najwięcej naszych pracowników, którzy na co dzień pracują dla firmy, mogło również zostać udziałowcami Stellantis. Pokazuje to zaangażowanie firmy we wspólny sukces i dzielenie się tworzoną wartością, jednocześnie wspierając spójność i dumę z przynależności do Stellantis”.
W tym roku 22% uprawnionych pracowników zapisało się do programu „Shares to Win”, inwestując indywidualnie średnio 2.470 euro. We Francji stanowi to 31% uprawnionych pracowników Stellantis. We Włoszech wskaźnik ten osiągnął 13%, co jest niezwykłym wynikiem, biorąc pod uwagę, że była to pierwsza operacja akcjonariatu pracowniczego oferowana byłym pracownikom FCA w tym kraju.
Dzięki „Shares to Win” Stellantis zaoferował swoim pracownikom możliwość zostania akcjonariuszami spółki na preferencyjnych warunkach:
- Brak minimalnej subskrypcji we Francji i od jednej subskrybowanej akcji we Włoszech,
- Dostęp dla jak największej liczby pracowników
- 20% zniżki od referencyjnej ceny akcji
W dniu 10 listopada cena subskrypcji we Francji i Włoszech została ustalona na 14,52 euro. Referencyjna cena akcji jest równa średniej cenie zamknięcia akcji Stellantis na giełdzie w Mediolanie w okresie od 12 października do 8 listopada 2023 r.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze