„Rowerem przez Islandię” w pierwszej trójce projektów podróżniczych 2019 r. Ubiegłoroczna wyprawa „Rowerem przez Islandię” trafiła do finału podróżniczego konkursu Travelery. Dzięki uznaniu redakcji magazynu „National Geographic” projekt niepełnosprawnego Darka Sobczaka jest jednym z trzech najciekawszych wydarzeń podr óżniczych ubiegłego roku w kategorii „Społeczna inicjatywa”. Organizatorem wyprawy było Renault Pietrzak.
Podróżniczy projekt „Rowerem przez Islandię” dostał się do finału 14 edycji konkursu TRAVELERY, magazynu „National Geographic”. To internauci, głosujący w specjalnej aplikacji zdecydowali, który spośród wskazanych przez niego projektów trafił do ścisłego finału.
– Jesteśmy dumni, że organizowany przez nas projekt okazał się doceniony, nie tylko przez redakcję „NG”, ale także przez tysiące internautów, którzy oddali na niego swój głos. Ani dla Renault Pietrzak, ani dla samego Darka nie ma znaczenia, że nie zwyciężył on w swojej kategorii. Choć bardzo nas cieszy, że nasza wyprawa zyskała uznanie ekspertów i internautów, to najważniejsze jest to, że po raz kolejny udało się przesłać światu myśl, że ograniczenia tkwią tylko w naszych głowach. Życie Darka jest tego najlepszym dowodem – komentuje Mateusz Widuch, marketing manager Renault Pietrzak.
Bohaterem „Rowerem przez Islandię” jest Dariusz Sobczak – niepełnosprawny sportowiec, który podczas ubiegłorocznych wakacji przez 10 dni pokonał trasę ze wschodniego na zachodnie wybrzeże Islandii.
Pro-społecznym elementem wyprawy było zebranie w aplikacji Endomondo 500 tys. km i tym samym pozyskanie od sponsorów (Renault Pietrzak, OKAM i INSPIRE) 50.000 zł na organizację ferii dla podopiecznych Centrum Opiekuńczo-Wychowawczego WZRASTANIE w Katowicach. W akcję zaangażowało się 8 tys. osób, które wymagany dystans pokonały już w 7 dni!
Projekt „Rowerem przez Islandię” został nominowany w kategorii „Społeczna inicjatywa”, przeznaczonej dla osób i instytucji, które przyczyniają się do poprawy świadomości ekologicznej, ocalenia dzikiej przyrody lub dziedzictwa oraz wspierają najsłabszych, czy chorych. W kolejnym etapie internauci uznali, że projekt powinien trafić do ścisłego finału i dzięki ich głosom znalazł się w pierwszej trójce najlepszych podróżniczych wydarzeń roku w swojej kategorii.
W plebiscycie „TRAVELERY” rozpatrywano zwycięzców w pięciu kategoriach: Społeczna inicjatywa roku, Wyczyn roku, Podróż roku, Bloger roku i Książka roku.
Laureatów wyłoniła w ostatniej fazie konkursu profesjonalna kapituła powołana przez magazyn „National Geographic”.
Marka Pietrzak powstała w 1994 roku, jako autoryzowany partner Renault w Polsce. Firma dynamicznie się rozwijała, budując swoją pozycję w oparciu o kolejne marki aut wchodzące do jej portfolio.
Obecnie spółki, wchodzące w skład Grupy Pietrzak są właścicielami ośmiu obiektów na terenie Śląska i Warszawy, w których prowadzone są punkty sprzedaży i serwisu takich marek jak Renault, Dacia, Peugeot, Ferrari, Maserati oraz Alpine.
Wisienką na torcie jest Ristorante La Squadra, będąca zwieńczeniem idei połączenia salonu sprzedaży wyjątkowych samochodów i znakomitej kuchni. Oddzielona od galerii szybą, by nawet przy jedzeniu można było podziwiać motoryzacyjne dzieła sztuki, serwuje dania włoskiej kuchni. Inspiracją dla menu było Ferrari i legendarna Ristorante Montana z Maranello. Z Ristorante La Squadra współpracuje Mamma Rossella, która w swojej restauracji już od przeszło 30 lat karmi znakomitych gości, z kierowcami Scuderii Ferrari na czele.
Najnowsze komentarze