Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Przegląd rynku. Tani samochód na dojazdy do pracy za 10 tysięcy złotych z silnikiem diesla

Maciej Mokwiński autor Maciej Mokwiński
2023-01-28
w Różne, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
1.3k 26
A A
0

Warto przeczytać!

Nowy Fiat 600 przechodzi testy. Kolejny model z Tychów

Kupił dom na licytacji, w środku znalazł zamurowanego Citroëna. Nieruchomość kryje też inne tajemnice

Już za miesiąc Autonostalgia. Kiedy odbędą się te ciekawe targi w Warszawie?

Dacia Bigster zostanie zaprezentowana w 2025 r. Jest oficjalne potwierdzenie daty

Jaki tani samochód z dieslem kupić? Oszczędne i komfortowe samochody francuskie są dobrym wyborem.

Utarło się, że najlepszym budżetowym środkiem lokomocji do dojazdów do pracy są miejskie modele z prymitywnymi silnikami benzynowymi, których koszty obsługi są zawsze niezwykle niskie. Faktycznie, dużo jest w tym racji. Jednak niemniej dobrze w roli osobistego urządzenia do przemieszczania się spełnią auta miejskie z silnikami diesla. 10 tysięcy złotych wystarczy na kilkunastoletni model segmentu A lub B z niewielkim dieslem pod maską, który może nie zapewni fenomenalnych osiągów – lecz skutecznie zatroszczy się naszym portfelem.

Renault Clio III 1.5 dCi – komfortowy, oszczędny, z przodu królewskie miejsca

Tani, oszczędny i trwały – te podstawowe kryteria wydaje się spełniać Renault Clio trzeciej generacji. Miejska ikona marki produkowana była w Europie od 2005 do 2012 roku jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback i funkcjonalne kombi. Nadwozie względem poprzednika zaliczyło gigantyczny skok jakościowy, trzecia odsłona Clio pozwoli zapomnieć właścicielowi o korozji, co jest niebagatelną zaletą w leciwym samochodzie. Wnętrze wykonano z przyzwoitych materiałów. Zużycie najszybciej widać po plastikowej kierownicy (opcjonalnie pokrytej ekologiczną skórą). Tapicerka okazuje się wytrzymała i łatwa w czyszczeniu.  Przednie fotele zasługują na pochwałę , na tle klasowych rywali segmentu B są po prostu komfortowe i duże, można by powiedzieć że królewskie, jak na tą klasę.

Na tylnej kanapie przestrzeni wystarczy dla dwóch dorosłych osób – może nie da się jechać tysiąc kilometrów, ale na krótsze przejażdżki jest OK. Wyposażenie oferowane w Clio III obejmować może manualną lub automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy, archaiczną nawigację, skórzaną tapicerkę, fabryczne radio z CD, tempomat i wiele innych. Nadal siłą Clio jest prostota i wytrzymałość, czego dowodzi wiele egzemplarzy wyposażonych w czterocylindrowego diesla 1.5 dCi które sprzedawane są z imponującymi wskazaniami drogomierza – lub może wiele innych egzemplarzy przeszło już korekty licznika?

Najmniejszy diesel Renault korzysta z bezpośredniego wtryski common rail, paska rozrządu i turbosprężarki. Słabsze wersje o mocy 68, 86 i 75 KM otrzymały turbosprężarkę ze stałą geometrią łopat – wariant o mocy 106 KM ze zmienną geometrią. Wszystkie łączono z pięciobiegową przekładnią manualną, bez dwumasowego koła zamachowego. Filtr cząstek stałych w Clio III trafia się niezwykle rzadko – co jest dużym argumentem na jego korzyść. W ruchu miejskim spalanie kształtuje się na poziomie 5-5,5 litra na sto kilometrów, zaś międzymiastowe podróże przynajmniej o litr mniejszą wartością.

Redakcja Francuskie.pl jeździła przez kilka lat nowym Clio III z benzyną, auto było ciche, komfortowe i bezawaryjne.

Peugeot 207 1.4 HDi – niektórzy mówią, że produkuje paliwo, 1.6 HDi mocny i niezawodny

Przez długie lata palmę pierwszeństwa w segmencie B dzierżyły kolejne hity sprzedażowe Peugeota. Wszyscy pamiętamy modele 205 czy 206. Od 2006 do 2012 roku produkowano ich następcę – 207 – który nie osiągnął już tak gigantycznego sukcesu, choć wciąż były to liczby nieosiągalne dla wielu konkurentów. 207 oferowany był jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, kombi i kabriolet ze sztywnym składanym dachem. Nadwozie dobrze zabezpieczono przed korozją, choć poziomu wzorcowego Clio III nie osiągnięto. Kabinę zaprojektowano nad wyraz ciekawie, stosując przy tym materiały niemal najlepsze w klasie.

Warunki za kierownicą są bardzo dobre zarówno dla drobnych kobiet jak i rosłych panów – wszyscy będą czuli się dobrze w codziennych współżyciu z 207. Na tylnej kanapie zmieścimy osoby do wzrostu 185 cm. Wyposażeniem większość egzemplarzy deklasuje oponentów. Bez wysiłku znajdziemy egzemplarze z automatyczną klimatyzacją, komputerem pokładowym, elektrycznie sterowanymi szybami, radiem z CD i zmieniarką czy skórzaną tapicerką.

Wadą 207 będzie twardsze w porównaniu do Clio zawieszenie.

W gamie wysokoprężnej 207 znajdziemy dwie polecane pozycje. Bazowy 1.4 HDi generuje 71 KM, mocniejszy 1.6 HDi 90-109 KM (w jego przypadku możemy już liczyć na pewną dozę radości z jazdy). Diesle koncernu PSA wykorzystują bezpośredni wtrysk common rail i napęd rozrządu oparty na budżetowym pasku i turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat – z wyjątkiem odmiany 109-konnej. W przypadku 207 osiągnięcie średnich wartości spalania poniżej 5 litrów na sto kilometrów nie wymaga wielu wyrzeczeń, co w zestawieniu z 50-litrowym zbiornikiem paliwa daje ogromny zasięg (zbiornik podobnej wielkości miał chociażby Renault Talisman).

Citroën C1 I gen 1.4 HDi – mikrus ale z potencjałem

Podobnego budżetu wymaga zakup najmniejszego Citroëna ostatnich lat – modelu C1 pierwszej generacji. Przez całe dekady producenci nie tylko europejscy w swoich najmniejszych modelach oferowali oszczędne i cherlawe silniki diesla – cieszyły się one jednak dużym powodzeniem ze względów ekonomicznych. Ich niewielka moc nie była przeszkodą przy niskiej masie własnej, zaś korzyści płynące z tego zestawienia były niepodważalne.

Ostatnim modelem segmentu A z silnikiem diesla w gamie  Citroëna był C1, opracowany i produkowany wspólnie przez koncern PSA i Toyotę w czeskich zakładach w Kolinie. C1 i bliźniaczy 107 oraz Aygo produkowany był od 2005 do 2014 roku – jedynego diesla w ofercie wycofano przy okazji liftingu w 2008 roku. C1 dostępny był w wersji trzy i pięciodrzwiowej. Miejski samochód z przodu oferował wystarczającą przestrzeń i wygodę na płaskich fotelach.

Obsługa przyrządów pokładowych jest trywialnie prosta. Lista dodatków była dosyć krótka, na rynku dominują bazowe egzemplarze wyposażone tylko w radio i elektrycznie sterowane szyby – za dopłatą dostępna była także manualna klimatyzacja, obrotomierz i zderzaki w kolorze nadwozia. Jedynym dieslem w gamie był znany z innych modeli 1.4 HDi – w tym wypadku generował skromne 54 KM, moc przy macie własnej oscylującej wokół 880 kg była wystarczająca.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

4.3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 207C1CitroenClioPeugeotRenaultużywane
Udostepnij456Tweet285Udostepnij80
Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński

Maciej Mokwiński. Od dziecka fan motoryzacji, w szczególności francuskich samochodów i starych motocykli. Obecnie szczęśliwy posiadacz Peugeota 508 SW i 32-letniej CZK, od dekady związany z dziennikarstwem motoryzacyjnym.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.