Używany samochód na zimowe warunki? W ofercie francuskich producentów znajdzie się co najmniej kilka ciekawych propozycji.
Zima to szczególnie wymagający czas nie tylko dla pracujących w pocie czoła drogowców. Zimowa auta jest także sprawdzianem dla naszych umiejętności za kierownicą, stanu technicznego samochodów i ich walorów trakcyjnych. Wybierając mądrze zapewnimy sobie i swojej rodzinie większe bezpieczeństwo w tym okresie.
Nawet najbardziej rozbudowane systemy elektroniczne nie są w stanie zastąpić napędu na wszystkie koła, dotyczy to także mechanizmów wybitnie prymitywnych. Pokonanie zaśnieżonych – nie tylko – górskich dróg z pomocą napędzanych czterech kół będzie bezstresowym zadaniem. Chyba wielu z nas, będąc zimową porą w górach doświadczyło problemów z trakcją – których nie rozwiązały nawet łańcuchy.
Peugeot 508 RXH
Oryginalny, by nie powiedzieć szalony sposób na realizację napędu na cztery koła wybrał Peugeot w modelu 508 RXH. Inżynierowie koncernu PSA postanowili stworzyć osobliwy napęd hybrydowy, który zamiast prostego silnika benzynowego korzystał z dobrze znanego diesla 2.0 HDi o mocy 163 KM. Poczciwy diesel napędzał tylko przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni zautomatyzowanej – to ona jest największą bolączką tej wersji, szarpie, przeciąga biegi i nie grzeszy trwałością. Przy tylnej osi natomiast zainstalowano 37-konny silnik elektryczny i niewielki akumulator.
W pełni sprawny 508 RXH potrafi kilka kilometrów pokonać w trybie elektrycznym, w codziennym życiu układ w określonych warunkach wyłącza silnik spalinowy, w innych zaś jednostki pracują jednocześnie gwarantując maksymalne osiągi i trakcję. Pod względem funkcjonalności 508 RXH niczym nie różni się od standardowych odmian, urzeka bogatym wyposażeniem z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, przestronnością. Do tego doskonale sprawdza się w dalekich wojażach. Zastosowanie dodatkowego silnika elektrycznego w praktyce poprawia tylko trakcję w trudnych sytuacjach, korzyści w kwestii zużycia paliwa nie spotkamy żadnych.
Zobacz ogłoszenia o sprzedaży używanego Peugeot 508 RXH
Citroën C-Crosser i Peugeot 4007
Zgoła odmienną propozycją jest Citroën C-Crosser lub bliźniaczy Peugeot 4007, pierwsze SUV-y francuskiego koncernu z prawdziwego zdarzenia. Koncern PSA w krótkim czasie nie był w stanie samodzielnie przygotować gotowego do produkcji modelu, przeprowadzić całego procesu technologicznego. Francuzi poszli więc w tym przypadku drogą na skróty kupując gotowy produkt od Mitsubishi. Wybór padł na Outlandera drugiej generacji – francuskie klony produkowane były w tej samej japońskiej fabryce. Różnice sprowadzały się do pasa przedniego czy nieznacznie zmienionych tylnych lamp.
Estetyczne nadwozie nie porywa prezencją. Niestety, niezależnie od logo producenta na masce ogromnym problemem jest korozja. Rdza atakuje także bezwypadkowe egzemplarze skutecznie zmniejszając populację na rynku. Naprawy blacharskie dodatkowo utrudnia mizerna dostępność części zamiennych. We wnętrzu jedyną zmianą względem japońskiego pierwowzoru jest logo na kierownicy. Twarde tworzywa zostały solidnie spasowane ale są nieco podatne na zarysowania.
Fotele nie gwarantują komfortu znanego z autorskich konstrukcji koncernu PSA – opcjonalnie pokryte są ekologiczną skórą. C-Crosser / 4007 nadrabiają szereg braków przestronnością. Na przednich fotelach optymalną pozycję znajdą wysokie osoby. Na tylnej kanapie z powodzeniem zainstalujemy dwa foteliki dla najmłodszych. Na liście opcji serwowano także dwa awaryjne siedziska chowane w podłodze bagażnika. Trzeba uczciwie przyznać, że także wyciszenie wnętrza jest co najwyżej przeciętne.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Citroëna C-Crosser
Wyposażenie obejmuje automatyczną klimatyzację, najczęściej dołączany napęd tylnej osi, podstawowe systemy bezpieczeństwa, tempomat, skórzaną tapicerkę, multimedia rodem z marketu elektronicznego. Gama jednostek napędowych jest mocno ograniczona. Jedyny benzynowy i rzadko spotykany na rynku silnik to konstrukcja Mitsubishi 2.4 16V o mocy 170 KM, wyposażony jest w pośredni wtrysk paliwa. Oferowany diesel to znana konstrukcja 2.2 HDi generująca 156 KM – i taka właśnie konfiguracja sprawdza się najlepiej. Kupując C-Crossera lub 4007 musimy przewidzieć budżet niezbędny na interwencje blacharskie.
Zobacz oferty sprzedaży używanego Peugeot 4007
Najnowsze komentarze