* Plan działań wprowadzony w lipcu 2008 roku przynosi rezultaty. Renault potwierdza cele zapowiedziane na początku 2009 roku: dodatnie wolne przepływy środków pieniężnych w 2009 roku i wzrastający udział w rynku światowym.
* Długoterminowo Renault zamierza zaproponować mobilność dla wszystkich, zarówno na rynkach dojrzałych, jak i rozwijających się:
– dzięki samochodowi elektrycznemu zero emisji przy eksploatacji, Renault przygotowuje przełomowe rozwiązanie oferujące zrównoważoną mobilność dla wszystkich.
– dzięki rozwojowi gamy Entry Renault sprawia, że jakość w motoryzacji staje się dostępna dla wszystkich.
DŁUGOTERMINOWA STRATEGIA: MOBILNOŚĆ DLA WSZYSTKICH
W kontekście aktualnego kryzysu Renault angażuje się w długoterminową strategię skoncentrowaną na czterech kierunkach rozwoju.
Masowa sprzedaż samochodów zero emisji
Samochód elektryczny jest przełomowym rozwiązaniem pozwalającym zaoferować mobilność dla wszystkich. Renault ma ambicję zostania liderem w sprzedaży pojazdów o zerowej emisji, a cztery samochody pokazowe zaprezentowane podczas salonu we Frankfurcie dają wyobrażenie o gamie samochodów elektrycznych (SE). Trzy pierwsze modele pojawią się na rynku w 2011 roku: samochód dostawczy przeznaczony dla klientów flotowych i firmowych, rodzinny sedan i mały samochód miejski. Rok później pojawi się pięcioosobowy kompaktowy sedan o długości 4 metrów. Po roku 2012 gama SE będzie rozszerzana dalej, na wszystkie segmenty, aby odpowiedzieć na potrzeby różnych klientów.
Wraz z pojazdem elektrycznym rodzi się nowy model biznesowy w motoryzacji: konsumenci kupią swój samochód i wykupią abonament na energię elektryczną, zawierający wynajęcie akumulatora. Łącznie cena zakupu pojazdu elektrycznego będzie równa cenie samochodu z silnikiem diesla, ze względu na tańsze koszty energii elektrycznej.
Wzmocnieni dekadą partnerskiej współpracy Renault i Nissan pracują wspólnie z rządami i przedsiębiorstwami na rzecz masowej sprzedaży kompletnej gamy samochodów elektrycznych w perspektywie 2012 roku. Alians podpisał już na poziomie międzynarodowym około 30 umów partnerskich.
Rozszerzenie gamy Entry
Renault, prekursor wejścia do gamy Entry ze sprzedażą ponad 1,5 miliona samochodów na świecie od 2004 roku (Logan i Sandero), zamierza utrzymać i rozwijać swoją pozycję. Wraz z rozszerzeniem gamy Entry i rozwojem samochodu ultra-low cost Renault powoduje, że jakość w motoryzacji staje się dostępna dla wszystkich, zarówno na rynkach rozwijających się, jak i dojrzałych.
Wzmocnienie Renault na rynku światowym
Od 10 lat Renault realizuje aktywną politykę rozwoju międzynarodowego, co pozwoliło Grupie na trwałą obecność na rynkach o dużym potencjale wzrostu, takich jak: Rosja, Iran, Indie, Brazylia, Korea. Renault wiąże nadzieje z tymi nowymi lokalizacjami przemysłowymi i handlowymi oraz liczy na współpracę nawiązaną z lokalnymi podmiotami.
Alians: wyjątkowa przewaga konkurencyjna
W trudnym kontekście gospodarczym Alians Renault-Nissan ma większą przewagę konkurencyjną. W celu pełnego wykorzystania know-how zdobytego przez pierwszych 10 lat, współpraca między dwiema firmami została wzmocniona. Przyspieszono synergie, poszerzając je w dziedzinach uznanych za priorytetowe: zakupy, globalny sourcing, platformy i wspólne części, podzespoły mechaniczne, funkcje wsparcia, międzynarodowa logistyka, systemy informatyczne, badania i zaawansowane projekty oraz pojazdy o zerowej emisji. Celem wyznaczonym na rok 2009 jest osiągnięcie 1,5 miliarda euro synergii, równo podzielonych pomiędzy dwóch partnerów Aliansu.
ROK 2009: DODATNIE WOLNE PRZEPŁYWY ŚRODKÓW PIENIĘŻNYCH I WZROST UDZIAŁU W RYNKU
Pierwsze półrocze 2009 roku – plan działania, który przynosi rezultaty
W bezprecedensowym kryzysie, jaki przechodzi gospodarka światowa, Renault dysponuje dwoma ważnymi atutami: jasnym planem działania wprowadzanym już od lipca 2008 roku oraz nowymi produktami wysokiej jakości. Plan działania zaczął przynosić rezultaty w pierwszym półroczu 2009 roku. Kontynuacja potrójnej strategii maksymalizacji dochodów, ograniczania kosztów i różnych działań w zakresie wolnych przepływów środków pieniężnych okazała się skuteczna. W pierwszym półroczu 2009 roku sektor samochodowy przyniósł dodatnie wolne przepływy środków pieniężnych rzędu 848 milionów euro, co przekracza plan działania dzięki obniżeniu kosztów, inwestycji i zapotrzebowaniu na kapitał obrotowy – zwłaszcza zapasów.
Wydatki na badania i rozwój zostały obniżone o 25% w stosunku do pierwszego półrocza 2007 roku, a to znacznie więcej niż zakładany cel 20-procentowej obniżki przewidzianej w okresie 2007-2009. Zapasy samochodów zostały obniżone o 891 milionów euro w porównaniu z końcem 2008 roku, celem jest osiągnięcie 1 miliarda redukcji w stosunku do grudnia 2008 roku.
Perspektywy 2009: potwierdzone cele
W drugim półroczu 2009 roku Grupa w pełni skorzysta z udanego wprowadzenia na rynek nowych modeli, zwłaszcza Nowego Megane, dwóch wersji Nowego Scenica i Clio III faza 2. Kampania produktowa będzie kontynuowana przez odnowienie SM3 i SM5 w Korei. W tym kontekście Grupa potwierdza cele zapowiedziane na rok 2009: dodatnie wolne przepływy środków pieniężnych i rosnący udział w rynku.
Wprowadzenie zachęt podatkowych miało korzystny wpływ w pierwszym półroczu zarówno na rynek motoryzacyjny, jak i na Grupę. Grupa zmieniła swoje prognozy na rok 2009 dotyczące światowego rynku samochodowego, przyjmując poziom 57 milionów egzemplarzy, co stanowi spadek o 12% w stosunku do 2008 roku. Po spadku o 13,7% jaki nastąpił w pierwszym półroczu powinna nastąpić poprawa w drugim półroczu na rynku europejskim, który zakończyłby cały rok 2009 na poziomie -8%.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze