Z danych AAA Data przygotowanych na koniec 2014 roku wynika, że PSA Peugeot Citroën odzyskał pozycję lidera w rankingu najniższej emisji dwutlenku węgla osiągając wynik średni na poziomie 110,3 g/km*. Dla porównania średnia europejska, to 123,7 g/km. Od roku 2008 Grupa PSA obniżyła średnią emisję produkowanych przez siebie samochodów o ok. 30 g/km.
Nowy rekord doskonale obrazuje starania, jakie francuski koncern czyni w zakresie ochrony środowiska. Przeszło połowa budżetu na badania i rozwój przeznaczana jest na rozwój technologii pozwalających obniżać zużycie paliwa, a w efekcie także emisję dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji.
Najwięcej efektu przynosi stosowanie nowoczesnych jednostek napędowych, w tym skupienie się na downsizingu. Nowe trzycylindrowe silniki z rodziny PureTech oraz nowe silniki z gamy BlueHDi przynoszą realne oszczędności i faktycznie mniej zatruwają środowisko. 30% samochodów Grupy PSA sprzedanych w minionym roku charakteryzowało się emisją dwutlenku węgla niższą, niż 100 g/km!
I nie jest to czcze gadanie – samochód, który testujemy w naszej redakcji od wczoraj naprawdę zaskoczył mnie spalaniem! To auto z silnikiem benzynowym, całkiem mocnym, a spala mniej, niż niejeden diesel w tej klasie! Zobaczymy, jak będzie dalej, bo na razie pokonałem nim ok. 250 km.
Wśród liderów europejskiego rynku w swoich klasach, jeśli chodzi o emisję dwutlenku węgla, są:
– Citroën C4 Cactus, 1.6 BlueHDi, 100 KM, 82 g CO2/km;
– Citroën DS 3, 1.6 BlueHDi, 100 KM, 79 gr CO2/km;
– Peugeot 308, PureTech 1.2, 130 KM, 107 g CO2/km.
Ten ostatni samochód zanoował też rekordowo niskie spalanie – pokonał podczas specjalnego testu 1.810 kilometrową trasę na zbiorniku paliwa mieszczącym 51 litrów benzyny osiągając średnie spalanie jedynie 2,85 l/100 km. Wkrótce podobne auto trafi także do naszej redakcji, ale jestem przekonany, że do wspomnianego wyniku nawet się nie zbliżę ;-)
Pokazane niedawno modele Peugeot 308, Citroën C4 Picasso i Citroën C4 Cactus ważą zauważalnie mniej, niż poprzednie ich wersje i/bądź samochody konkurencji. Dwa pierwsze budowane są na platformie EMP2 pozwalającej zaoszczędzić aż 140 kg. C4 Cactus odniesiony do klasycznego C4 waży nawet o 200 kg mniej, niż kompaktowy Citroën. A masa w przypadku spalania oraz emisji jest kluczowym parametrem.
„Tak duże zmniejszenie emisji dwutlenku węgla jest owocem wdrażania nowoczesnych technologii zarówno w jednostkach napędowych – benzynowych i wysokoprężnych – ale też budowania lżejszych i bardziej aerodynamicznych samochodów” – mówi Gilles Le Borgne, wiceprezes odpowiedzialny za badania i rozwój w PSA Peugeot Citroën. – „Grupa nadal inwestuje w badania i innowacje, w szczególności w zakresie technologii hybrydowych oraz nowej generacji pojazdów elektrycznych”.
* Średnia homologowana emisja CO2 w cyklu skojarzonym NEDC samochodów osobowych PSA Peugeot Citroën zarejestrowanych w 2014 roku w 22 krajach Unii Europejskiej (z wyjątkiem Grecji, Chorwacji, Rumunii, Bułgarii, Cypru i Malty).
KG
Najnowsze komentarze