Gmina Rennes jest zaangażowana w ten projekt nieprzypadkowo. Wszak to na jej terenie znajduje się jeden z zakładów koncernu PSA Peugeot Citroën, nota bene w przyszłym roku obchodzący jubileusz 50-lecia powstania. Nic więc dziwnego, że z powodu największego pracodawcy w gminie władze lokalne chętnie podejmują inicjatywy związane z motoryzacją. A że świadomość społeczna i ekologiczna we Francji stoją na bardzo wysokim poziomie, więc nie może dziwić fakt, że to właśnie w Bretanii powstała testowa infrastruktura dla ładowania samochodów o napędzie elektrycznym.
Władzom Bretanii zależało na tym, by społeczność zamieszkująca ten region Francji stała się pionierem w mobilności bezemisyjnej. Stąd właśnie powołano partnerstwo regionalne zwane Brittany Green Vehicle stawiające sobie za cel wspieranie rozwiązań ekologicznych w motoryzacji. Efektem tego postępowania jest rozwój wykorzystania elektryczności do celów, które jeszcze niedawno wydawały się melodią odległej przyszłości.
W połowie czerwca władze miejskie Rennes podpisały porozumienie o współpracy regionu z PSA Peugeot Citroën w zakresie testowania innowacyjnych rozwiązań dla pojazdów elektrycznych. Celem przedsięwzięcia jest określenie warunków, jakie są potrzebne do stworzenia infrastruktury dla samochodów napędzanych prądem, by całe przedsięwzięcie okazało się opłacalne, a jednocześnie zapewniło odpowiednią przepustowość. Eksperymenty próbują odpowiedzieć także na pewien paradoks związany z samochodami elektrycznymi. Tego typu pojazdy z uwagi na nieduży zasięg muszą być często ładowane, ale z kolei spadek ich cen i oszczędności wynikające z użytkowania takich aut odczuwalne są tym bardziej, im więcej kilometrów te samochody pokonują. Jednym z rozwiązań jest współużytkowanie pojazdów elektrycznych. Analizie poddawane będą też zasady rozmieszczania i przepustowość stacji ładowania.
Wraz z inauguracją publicznej, na razie jeszcze niewielkiej sieci stacji ładowania w Rennes, region Rennes i koncern PSA Peugeot Citroën rozpoczęły pierwszy praktyczny sprawdzian samochodów elektrycznych w realnych warunkach. W eksperyment zaangażował się także operator wynajmu samochodów, firma CityRoul’. Oferuje on auta dla ogółu społeczeństwa, a na potrzeby programu powiększył swoją flotę w Rennes o Citroëny C-Zero i Peugeoty i0n. Dla operatora takie działanie będzie też przynosiło zyski wynikające z optymalizacji usług i kosztów pod kątem potrzeb klientów i oferowanie różnych jednostek napędowych w zależności od zapotrzebowania wynajmujących.
KG
Citroen
Najnowsze komentarze