Rafał Grzanecki został dyrektorem marek premium Stellantis. Objął kierownictwo nad markami Alfa Romeo oraz DS Automobiles. Zgodnie z nową polityką koncernu będą one sprzedawane w wydzielonych salonach z użyciem dedykowanych struktur koncernu do wsparcia sprzedaży. Z kolei salony Alfa Romeo i DS Automobiles mają jako pierwsze przejść na model agencyjny współpracy ze Stellantis.
Rafał Grzanecki ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie. Swoją karierę rozpoczął w 1996 r. w liniach lotniczych LOT, gdzie był specjalistą ds. marketingu a także CRM.
Od 2015 r. pracował na stanowisku Country Managera brandu Fiat i odpowiadał za sprzedaż oraz marketing marek Fiat a także Abarth. W 2017 r. został dyrektorem marketingu FCA Poland i odpowiadał za marki Alfa Romeo, Jeep, Fiat oraz Abarth. W lipcu 2020 r. został Country Managerem marek Jeep oraz Alfa Romeo. W latach 2021-2023 pracował na stanowisku dyrektora marki Alfa Romeo.
„Urodzony PR-owiec, talent wzbogacony doświadczeniem! Rafał doskonale czuje i wykorzystuje wszystkie dostępne narzędzia komunikacyjne, a rozmowy o branży motoryzacyjnej potwierdzają jego zamiłowanie do tego tematu!” – napisał o nim jeden z jego kolegów.
Od stycznia 2023 r. Rafał Grzanecki zajmuje stanowisko Alfa Romeo & DS Automobiles Premium Cluster Director Poland. Nadzoruje produkty i sprzedaż marek premium koncernu Stellantis w naszym kraju. Awans związany jest ze zmianami w strukturze Stellantis Polska, mającymi na celu uproszczenie struktury i usprawnienie działania koncernu.
Najnowsze komentarze