Choć zawody nie stanowią rundy Renault Zdunek Clio Cup to kibice będą mogli oglądać na trasie dobrze znane Renault Clio Ragnotti, którym na co dzień startują Michał Streer i Mirosław Włodarczyk. Tym razem jednak samochód należący do stajni 2Brally wystawiony zostanie jako tzw. „zerówka”, a za jego sterami zasiądą dwie rajdowe legendy: Robert Gryczyński i Waldemar Doskocz.
Zarówno Robert Gryczyński, jak i Waldemar Doskocz, mają wiele miłych wspomnień związanych z Rajdem Wisły. Zamieszkały w Katowicach popularny „Gryszczol” wygrywał ten rajd w klasyfikacji generalnej dwukrotnie (1995 i 1997) za każdym razem prowadząc Toyotę Celicę. Waldemar Doskocz, czyli znany wszystkim kibicom „Mrówa” przez wielu uznawany jest za Króla Ośki, a więc najszybszego w historii polskich rajdów zawodnika jeżdżącego przednionapędowymi rajdówkami. W przypadku Doskocza tegoroczny Rajd Wisły będzie powrotem do Renault Clio – samochodu, w którym odnosił swe największe sukcesy, również w beskidzkim klasyku. W sezonach 1995 i 1996 uplasował się bowiem na 3. miejscu w generalce jednocześnie pewnie wygrywając klasyfikację samochodów napędzanych na przednią oś.
Cieszę się, że w ramach Renault Zdunek Clio Cup za kierownicą pucharowego Clio Ragnotti zasiądzie Waldemar Doskocz bezwzględnie kojarzony w Polsce z renówką. To duży zaszczyt dla Renault Zdunek Clio Cup. Co prawda start jako gość w rajdzie klasyfikowanym do pucharu nie jest możliwy na chwilę obecną ze względów formalnych, ale funkcja, którą będziemy pełnić na Rajdzie Wisły jest niezmiernie ważna. Popularna „zerówka” w rękach doświadczonego kierowcy to niezmiernie istotna rzecz dla organizatora i kibiców. Nieprzypadkowo partnerem Waldka będzie Robert Gryczyński – dwukrotny zwycięzca Rajdu Wisły. Mam nadzieję, że to początek naszej współpracy, a w sezonie 2011 nasi starsi koledzy będą służyć uczestnikom pucharów Renault cennymi poradami.
Robert Gryczyński
Bardzo spodobała mi się propozycja Bartka Boruty, zwłaszcza, że Wisła to rajd, który w przeszłości dwukrotnie udało mi się wygrać. W dzisiejszych czasach jest niewiele okazji, kiedy można sobie szybko i bezpiecznie pojeździć samochodem, niekoniecznie w zgodzie z przepisami ruchu drogowego. Oczywiście podczas Rajdu Wisły nie będziemy jechali brawurowo. Mamy jednak nadzieję, że wspólnie z Waldkiem dostarczymy kibicom wielu emocji.
Waldemar Doskocz
Uwielbiam Rajd Wisły, dlatego też z jeszcze większą przyjemnością przyjąłem propozycję startu w tej imprezie. Może to nie to samo co ściganie się na czas, ale nawet jazda jako „zerówka” daje przedsmak rajdowych emocji. Zwłaszcza, że do dyspozycji będziemy mieli Renault Clio – samochód, w którym odnosiłem największe sukcesy. Idea jest taka, że w trakcie rajdu będziemy się zmieniać z Robertem na fotelu kierowcy, co dla kibiców powinno być dodatkową atrakcją.
Marcjanna Grenda – dyrektor 56. Istebniańskiego Rajdu Wisły
W mistrzostwach Polski podczas każdego rajdu na tzw. „zerówkach” startuje stała ekipa profesjonalistów. Podczas rund Rajdowego Pucharu Polski nie ma takich przywilejów, więc organizatorzy starają się korzystać z usług doświadczonych kierowców, którzy rzetelnie i przede wszystkim bezpiecznie będą wykonywali tę funkcję. Jest mi niezmiernie miło, że podczas 56. Istebniańskiego Rajdu Wisły w jednej z „zerówek” zobaczymy Roberta Gryczyńskiego i Waldemara Doskocza. Jestem przekonana, że wielu kibiców przyjedzie na rajd właśnie ze względu na udział tych dwóch kierowców.
Robert Gryczyński – dossier
Data ur.: 10 sierpnia 1958 (Duszniki Wielkopolskie)
Miejsce zamieszkania: Katowice
Debiut rajdowy: 1981 (Fiat 126p)
Największe osiągnięcia: mistrz Polski w klasyfikacji generalnej 1998
Wygrane rundy RSMP:
– Rajd Wisły 1995
– Rajd Wisły 1997
– Rajd Karkonoski 1997
– Zimowy Rajd Dolnośląski 1998
– Rajd Kormoran 1998
– Rajd Warszawski 1999
– Rajd Polski 1999
Waldemar Doskocz – dossier
Data ur.: 16 lipca 1959 (Chorzów)
Miejsce zamieszkania: Chorzów
Debiut rajdowy: 1978 (Fiat 126p)
Największe osiągnięcia: mistrz Polski F2 (1995, 1996)
Źródło: Renault Clio Cup
Najnowsze komentarze