– W tym roku w Mistrzostwach Europy był bardzo wysoki poziom. Startowaliśmy w doskonałych rajdach, jeżeli chodzi o konkurencję i poziom trudności tras. Tempo na niektórych z nich było niesamowite. Na tegorocznym Antibes padły rekordy odcinków specjalnych, jeszcze z czasów rywalizacji samochodów WRC! W stosunku do naszych czasów z ubiegłego roku, jechaliśmy sekundę, dwie szybciej na kilometrze oesowym. Tegoroczny sezon pokazał, że dominacja samochodów S2000 nad grupą N, jest zdecydowana. Zdarzają się wyjątki, bo przecież Włosi Paulo Andreucci w Mitsubishi Lancerze, czy Pierro Longhi w Subaru potrafili być szybcy na asfaltach, tegoroczny, szutrowy Rajd Polski również wygrała „enka”. Ale wyraźnie widać, że auta S2000 to przyszłość. Rywalizacja w Mistrzostwach Europy była naprawdę super, dobrze wspominam nawet takie zawody jak Ypres, czy Turcja, których nie ukończyliśmy. Na razie nie mam planów na przyszły sezon. W ogóle się nad tym nie zastanawiałem. Ostatnio myślałem tylko o tym, żeby dobrze pojechać Antibes. Cieszę się, że nam się udało. To naprawdę wspaniały wynik, dziękuje wszystkim których praca doprowadziła nas na podium – powiedział Michał Sołowow.
– Najfajniesze są takie momenty jak teraz. Jesteśmy na mecie, pojechaliśmy dobrze, zdobyliśmy tytuł Wicemistrzów Europy. Dzięki temu ten rajd będę długo wspominał. W tym roku nie brakowało również gorszych chwil, nie ukończonych rajdów, na których oddaliśmy punkty rywalom. Ale to nie było z naszej winy, bo wyeliminowały nas awarie techniczne, to się zdarza. Druga połowa sezonu była znacznie lepsza, zarówno pod względem przygotowania samochodu, jak i samej jazdy. Jestem szczęśliwy z tytułu Wicemistrza Europy. Wywalczyliśmy go po naprawdę ciężkim sezonie, dzięki pracy całego Zespołu, dlatego szampan na podium smakował dużo, dużo bardziej niż kiedykolwiek – dodał Maciek Baran.
WYNIKI 43. RALLYE D’ANTIBES
1. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (F) Peugeot 207 S2000 3:21.10,9
2. Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (F) Peugeot 207 S2000 +25,5
3. Michał Sołowow/Maciej Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +4:21,1
4. Volkan Isik/Kaan Özsenler (TR) Fiat Punto Abath S2000 +6.51,2
5. Dominique Bruyneel/Jean-Charles Descamps (B/F) Subaru Impreza WRX STI N14 +16.50,7
6. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +17.36,1
7. Antonin Tlustak/Jan Skaloud (CZ) Citroen C2 S1600 +17.51,0 (1. A6)
8. Julien Fabre/Guy Cavarero (F) Renault Clio S1600 +21.50,3 (2. A6)
9. Laurent Kandoyan/Carole Kandoyan (F) Renault Clio RS Ragnotti +22.21,3 (1. N3)
10. Massimo Canella/Silvio Gria (I) Renault Clio R3 +23.10,6 (1. A7)
KOŃCOWA PUNKTACJA MISTRZOSTW EUROPY
1. Luca Rossetti (I) 67,
2. Michał Sołowow (PL) 65,
3. Volkan Isik (TR) 53,
4. Corrado Fontana (I) 34,
5. Krum Donczew (BG) 31
Źródło: Cersanit Rally Team
Najnowsze komentarze