Rok 2023 zapisze się w historii marki RAM. Amerykańska marka współtworząca koncern Stellantis zakończyła bowiem ubiegły rok z licznymi powodami do świętowania. Podsumowując dwanaście miesięcy 2023 roku, marka osiągnęła około 17 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, co stanowi najlepszy rok w jej historii w Brazylii i oznacza wzrost o 236% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego!
RAM miał także najlepszy grudzień w historii, z imponującą liczbą 3.107 rejestracji. Co więcej, zapewnił sobie wiodącą pozycję wśród marek premium w Brazylii, a nowy Rampage umocnił się w pierwszej piątce wśród najlepiej sprzedających się kompaktowych i średnich pick-upów w kraju w ciągu roku.
„Ubiegły rok stał się historycznym kamieniem milowym dla RAM-a. Zwiększyliśmy nasze portfolio, sieć dealerską, wolumen sprzedaży, a za tym wszystkim poszło zwiększenie liczby miłośników RAM-a. Bez wątpienia rok 2023 był najlepszym rokiem w historii marki w Brazylii. Jesteśmy pewni, że rok 2024 będzie podążał tym pomyślnym torem, ponieważ będziemy nadal wprowadzać innowacje i wzmacniać naszą obecność na rynku” – podkreśla Juliano Machado, wiceprezes marki RAM na Amerykę Południową.
Jeśli chodzi o rynek premium, wśród wszystkich jego segmentów, prym wśród marek objął RAM, z 26,5% udziałem w tym ekskluzywnym rynku w 2023 roku. I nic dziwnego, skoro tylko w grudniu marka zapewniła sobie 36,2% udziału w tym segmencie rynku. Co więcej, marka zapewniła sobie w tym miesiącu dwie pozycje wśród najlepiej sprzedających się pojazdów premium w kraju: nowy Rampage na 1. miejscu z 2.491 rejestracjami i Classic na 9. miejscu z 203 rejestracjami.
Najważniejszy model roku wśród klientów i prasy specjalistycznej, Rampage kontynuuje swoją niesamowitą ofensywę. Łącznie w 2023 roku sprzedano 8.638 egzemplarze nowego modelu, co uplasowało tego pick-upa na 4. miejscu wśród najlepiej sprzedających się pick-upów kompaktowych i średnich w Brazylii w 2023 roku (mimo że rejestracje rozpoczęła się dopiero we wrześniu).
Warto także podkreślić, że RAM powiększył swoją kolekcję trofeów. W 2023 roku marka zdobyła szesnaście nagród, z czego jedenaście trafiło do nowego Rampage’a, a pięć do modeli importowanych. Równolegle z tymi osiągnięciami marka rozszerzyła swoją obecność na rynku, zwiększając liczbę punktów sprzedaży z 61 na koniec 2022 roku do 123 oraz otwierając trzy concept store – Ram House. Te flagowe sklepy odzwierciedlają pozycjonowanie premium marki o niezrównanej mocy, a wraz z planami otwarcia czwartego tego typu obiektu w 2024 r. pokazują zaangażowanie marki w dalszy rozwój i konsolidację swojej obecności na rynku brazylijskim.
To nie koniec. Nowy Rampage nie tylko pobił rekordy sprzedaży i zdobył nagrody w 2023 r., ale pick-up opracowany i produkowany w Brazylii osiągnął bezprecedensowy wyczyn w branży, jeżdżąc nieprzerwanie przez 24 godziny na Circuito Panamericano, torze testowym Pirelli, w głębi São Paulo. Podczas wydarzenia zaprezentowano Ram Society – ekskluzywny program świadczeń, który zapewni swoim członkom spersonalizowane doświadczenia, obejmujący działania mające na celu wyniesienie właścicieli RAM-ów na najwyższy poziom doskonałości.
„Liczby RAM za rok 2023 są imponujące. Siła importowanych pick-upów w połączeniu z sukcesem Nowego Rampage’a przyniosła RAM-owi bezprecedensowe kamienie milowe zarówno w bieżącym roku, jak i w samym tylko grudniu. Te godne uwagi osiągnięcia podkreślają sukces naszej strategii i owoce współpracy z naszą wyspecjalizowaną siecią dealerów” – mówi Herlander Zola, starszy wiceprezes ds. operacji komercyjnych w Stellantis w Brazylii i ds. lekkich pojazdów użytkowych (LCV) na Amerykę Południową.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: RAM / Stellantis
Najnowsze komentarze