Sprzedaż Renault i Dacii mierzona liczbą zarejestrowanych nowych samochodów wyniosła w okresie pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku 15.147 aut, w tym 9.832 samochody Renault i aż 5.315 samochodów Dacia. Łącznie markom Renault i Dacia zapewnia to 8,9% udziału w polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych w tym okresie, ze wzrostem o 0,1 pkt proc. w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku (8,8% w 2011 r.).
Absolutnym sukcesem sprzedażowym zakończył ten półroczny okres model Duster, utrzymując na koniec czerwca pozycję lidera sprzedaży wśród całej gamy produktów Renault i Dacia. Z wynikiem 3.129 zarejestrowanych w Polsce aut wysunął się przed znane i cenione na polskim rynku modele Megane (2.341 zarejestrowanych aut) i Clio (1.810 szt).
Całkowita półroczna sprzedaż samochodów Dacia wniosła 5.315 zarejestrowanych nowych samochodów, w tym 500 szt. dostawczych Loganów Van i Pick-up. Liczby te zapewniły marce Dacia wzrost udziału w polskim rynku aut osobowych i dostawczych aż o 1,4 pkt proc. – z 1,7% w 2011 roku do 3,1 % w 2012 roku.
Wśród modeli z gamy Renault swój ubiegłoroczny udział w rynku utrzymały modele dostawcze (niezmiennie 12,5% w 2011 i w 2012 roku), spośród których największym zainteresowaniem nabywców firmowych cieszył się Master – 1.789 zarejestrowanych aut i trzecia pozycja w rankingu sprzedaży w gamie ofertowej Renault.
Szczegóły sprzedaży poszczególnych modeli prezentujemy na grafikach poniżej.
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze