Piątek 20 lipca 2007
Członkowie, jak i sympatycy klubu Renault 5 spotkali się w Łodzi, Katowicach, Warszawie i Trójmieście i wyruszyli w godzinach popołudniowych w stronę Miedzianej Góry – podkieleckiego toru, który chętnie gości różnego rodzaju imprezy motoryzacyjne.
Spotkanie grupy śląskiej w Katowicach
Grupa z Warszawy w drodze do Miedzianej Góry
Około godziny 19:30 na miejscu pojawili się pierwsi uczestnicy zlotu z Kielc i Trójmiasta. Zostali przywitani potężną ulewą i gradem, którego wcześniej nic nie zapowiadało. Kolejno docierali uczestnicy zlotu z Warszawy, Katowic, a najpóźniej, bo po 22:00, z Łodzi dotarła ostatnia kolumna samochodów. Wszyscy cali i szczęśliwi mogli zasiąść przy klubowym stole racząc się napojami i kiełbaskami z grilla. Klubowy klimat dopełniał olbrzymi banner Renault F1 Team, klubowe kufle oraz breloczki ufundowane przez Francuskie.pl. Rozmowy o Renault w ogóle, o samochodach marki Renault a zwłaszcza o Renault 5, trwały do późnych godzin nocnych. Najbardziej wytrwali uczestnicy ze śpiewem na ustach położyli się spać o czwartej nad ranem.
Olbrzymi banner Renault F1 Team
stale przypomniał o sportowych tradycjach marki
Sobota 21 lipca 2007
Pogoda zapowiadała się świetnie już od godzin wczesnoporannych. O godzinie 8:00 rano można było spotkać pierwszych klubowiczów krzątających się po kampingu. Po śniadaniu uczestnicy zlotu zostali obdarowani plakatami z ING Renault F1 Roadshow ufundowanymi przez Renault Polska. Bardziej wytrwali przystąpili do majsterkowania przy swoich autkach, a w międzyczasie pojawili się kolejni klubowicze, a wraz z nimi najstarsze Renault 5 – samochód z 1972 roku.
Majsterkowicze w akcji
Majsterkowicze w akcji
Najstarszy samochód zlotu – poczciwe Renault 5 z 1972 roku
Ponieważ dzień był niezwykle słoneczny w godzinach popołudniowych, część klubowiczów udała się nad wodę, gdzie wypoczywali do godziny 15:00. Po godzinie 16:00 w pełnym szyku na tor w Miedzianej Górze wjechało 26 samochodów, wśród których można było spotkać zarówno najmocniejsze wersje Renault 5 oznaczone jako GT Turbo jak i te najsłabsze z silnikiem 1.1. Szybko okazało się jednak, że nie moc, a umiejętności kierowców będą odgrywały kluczową rolę, bowiem tor był bardzo techniczny.
Przygotowania do zmagań na torze
Renault 5 GT Turbo w akcji
Najszybszym kierowcą okazał się właściciel Renault Clio S16
Po zapoznawczym okrążeniu przyszedł czas na indywidualne zmagania, które trwały do godziny 20:00. Zwycięzcą próby został właściciel Renault Clio S16, który uzyskał czas 2:03,84. Drugim miejscem i czasem 2:05,73 mógł się pochwalić właściciel fioletowego Renault 5 GT Turbo, a trzecie miejsce z czasem 2:08,61 przypadło właścicielowi grafitowego Renault 5 GTR. Po zakończeniu zmagań na torze przyszedł czas na wręczenie nagród i wspólną zabawę przy ognisku.
Nagrody dla uczestników zlotu
Organizatorzy zlotu przyznali nagrody w kategoriach: najładniejszy samochód zlotu, najgłośniejszy samochód zlotu, pierwsze trzy miejsca w kategorii najszybszego kierowcy oraz nagrodę specjalną, którą był kombinezon mechanika. Nagroda ta została przyznana właścicielowi czerwonego Renault 5 GT Turbo, który pomimo licznych kłopotów i ograniczonych możliwości naprawił swój samochód i wrócił nim szczęśliwie do domu.
Sobotnia impreza przy ognisku trwała tradycyjnie do wczesnych godzin porannych dnia następnego.
Niedziela 22 lipca 2007
Niestety już o godzinie 7:30 musieliśmy pożegnać pierwszych uczestników zlotu, którzy wracali nad morze. Ostatni dzień zlotu upływał już spokojnie, klubowicze porządkowali kamping, pakowali namioty i powoli odjeżdżali do domów. Tradycyjnie nie obyło się bez czułych pożegnań i deklaracji, że spotkamy się na pewno w przyszłym roku. O godzinie 19:00 dobiegł końca Drugi Ogólnopolski Zlot Renault 5 Klub Polska.
Sponsorami zlotu byli:
Renault Polska
Portal Francuskie.pl
Na zlocie obecnych było około 60 osób i 26 samochodów.
Tekst: ROSIC
Zdjęcia: uczestnicy Zlotu
Najnowsze komentarze