Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w „Rajdzie Ćwierćwiecza Renault 25”. Jest to impreza zorganizowana dla uczczenia 25. rocznicy rozpoczęcia produkcji naszego kultowego modelu Renault.
Celem imprezy jest szybki rajd naszymi pojazdami do Fabryki w Sandouville, gdzie powstały wszystkie R25 i spotkanie z naszymi francuskimi Kolegami.
Plan imprezy:
1. Wyjazdy:
– z Koszalina 19. czerwca, skąd ruszają 2 załogi: Blondas na V6 Injection i Agata/ Goga na Baccara
– z Milanówka 19. czerwca o godzinie 23:00, skąd ruszają Janusz/Ola na GTX
2. Spotkanie załóg 20. czerwca 2009 godz. 9:00, obwodnica Berlina 52 km drogi nr 10 w kierunku na Lipsk niedaleko za rozjazdem na Prenzlau. mapka
3. Pierwszy nocleg w Hotelu Formula 1 w okolicy Reims około 100 km od Paryża. informacje o hotelu, cena rzędu 10 euro za nocleg.
4. Niedziela, 21. czerwca godzina 8:00 wyjazd do Paryża.
Punkty programu:
– wjazd na wieżę Eiffla (należy się liczyć z oczekiwaniem w kolejce) cena 15 euro.
– objazd Rond-point de Champs Elysee (darmowe rodeo wokół Łuku Triumfalnego)
– pamiątkowa fotka z pojazdami obok wieży Eiffla
5. Wyjazd z Paryża ok. godz. 21:00 do Saint Etienne, gdzie nocujemy w pobliżu fabryki. informacje o hotelu, cena ok. 10 euro za osobę .
6. Pobudka i wyjazd do fabryki 22. czerwca.. Następnie czas wolny do końca dnia – zakupy, spacery, lub jeśli ktoś zechce powrót do kraju.
Nie wiemy jeszcze, czy Club Francois ma jakieś propozycje.
7. Rozdzielenie imprezy – po zlocie w Sandouville Blondas i ja ruszamy dalej na zachód w dłuższą podróż, więc ewentualna kolumna powrotna będzie mniejsza o 2 samochody.
Do przejechania jest 3.650 km licząc trasę z Warszawy.
ceny paliw
Parkowanie w Paryżu na podstawie karnetu za 10 euro (2 euro z 1 godzinę)
Prosimy przygotować się odpowiednio technicznie i finansowo.
Wyjazd ma charakter RAJDU, a nie kolumny. Nie wszyscy muszą osiągnąć cel podróży. Można liczyć na kolegów w drobnych problemach technicznych, które nie spowodują znaczących rozbieżności od zaplanowanego harmonogramu podróży, bo nie jest to wyścig. Jednak w poważnych awariach liczymy na samych siebie i własne środki. Zlot jest międzynarodowy i nie może zabraknąć tam polskiej ekipy z powodu niestarannego przygotowania do wyjazdu poszczególnych uczestników.
Bardzo wskazane jest posiadanie na pokładzie CB radio. Brak tego pożytecznego urządzenia może przynieść straty w rachunku za telefon komórkowy. Należy uruchomić sobie roaming, opłacić rachunek za telefon przed wyjazdem, zdjąć ukrywanie numeru i wyłączyć uaktualnianie opcji internetowych, jeśli ktoś ma takie ustawienia. Warto też dowiedzieć się u swojego operatora z jakimi operatorami zagranicznymi ma najkorzystniejsze ceny i po przekroczeniu granicy zadbać o właściwy wybór sieci.
Łączność to podstawa.
Trzeba zabrać zaświadczenie o ubezpieczeniu w NFZ i dodatkowo, indywidualnie ubezpieczyć koszty leczenia za granicą. Przy tych nakładach na wyjazd dopłacenie 25 zł to drobiazg, a zabezpiecza nas na okoliczności choroby/wypadku na kwoty nawet kilkudziesięciu tys euro.
Polecam poinformowanie się u lokalnego brokera ubezpieczeniowego.
Wyprodukowane zostaną pamiątkowe koszulki i okolicznościowe naklejki. Proszę Uczestników o podawanie zapotrzebowania ilościowego i rozmiarowego.
Zgłoszenia uczestnictwa do 15 kwietnia 2009
Nie wiem jeszcze jakie są propozycje Francuskiego Klubu, więc nocleg i plan pobytu w Sandouville (punkt 6) może się zmienić. Nie mam też odpowiedzi fabryki w sprawie możliwości jej zwiedzenia.
O tych sprawach będę informował na bieżąco.
Janusz
Tyle wstępny post z forum Renault 25. Zainteresowanych odsyłamy bezpośrednio do tego ciekawego wątku.
Najnowsze komentarze