Jak wspominaliśmy przed kilkoma dniami, od 31. maja 2024 roku będzie można zamawiać Renault 5 E-Tech Electric. Cena bazowej odmiany we Francji, to 25.000 euro, ale na razie nie będzie ona dostępna. Podobnie jest w Austrii – początkowo będzie można zamawiać jedynie odmiany z większym akumulatorem. Ile kosztuje ten ciekawy samochód na austriackim rynku?
Renault 5 E-Tech Electric z akumulatorem o pojemności 52 kWh (zasięg komfortowy) będzie można zamawiać od 31. maja w wersji Techno od 32.390 euro. Dla klientów prywatnych z dofinansowaniem na elektromobilność i wszystkimi obowiązującymi promocjami cena w Austrii wyniesie już od 24.990 euro*. Podstawowy model z akumulatorem o pojemności 40 kWh (zasięg miejski) i zasięgiem do 300 km** dostępny będzie od 2025 roku.
Od 2025 roku Renault 5 E-Tech Electric będzie dostępne w pięciu wersjach wyposażenia: Five, Evolution, Techno, Iconic Five oraz specjalną serią Roland-Garros. Pierwsze wersje, Techno i Iconic Five, będzie można zamawiać od 31. maja 2024 roku. Obydwie wyposażone są w akumulatory o pojemności 52 kWh, które zapewniają zasięg do 410 kilometrów według WLTP2. Od 2025 roku zamówienia zostaną rozszerzone na wszystkie wersje.
DWIE OPCJE ZASIĘGU
Renault 5 E-Tech Electric jest wyposażone – w zależności od wersji – w dwa akumulatory litowo-jonowe.
Akumulator z gamy Comfort, w który można wyposażyć pierwsze dostępne na rynku pojazdy, z wyposażeniem Techno i Iconic Five, ma pojemność 52 kWh zapewniającą zasięg do 410 kilometrów według WLTP2.
Zakres wyposażenia obejmuje również:
– nowy silnik elektryczny o mocy 150 KM opracowany przez spółkę zależną Renault Ampere, który pozwala na przyspieszenie Renault 5 E-Tech Electric od 0 do 100 km/h w mniej niż osiem sekund;
– nową ładowarkę AC o mocy 11 kW;
– pokładową ładowarkę prądu stałego o mocy 100 kW do podłączenia do stacji szybkiego ładowania. Akumulator Renault 5 E-Tech Electric można naładować od 15 do 80 procent swojej pojemności w ciągu 30 minut.
Akumulator z gamy Urban ma pojemność 40 kWh i pozwala na przejechanie do 300 kilometrów. Cena podstawowej wersji Renault 5 E-Tech Electric w 2025 roku będzie zaczynać się w Austrii od 25.590 euro (cena katalogowa).
ZAKRES WYPOSAŻENIA W MOMENCIE WPROWADZENIA NA RYNEK
Dwie wersje, Techno i Iconic Five, które można zamówić w momencie wprowadzenia na rynek, mają w standardzie różnorodne funkcje: pompę ciepła, ładowarkę AC o mocy 11 kW, szybką ładowarkę do prądu stałego o mocy do 100 kW, automatyczną klimatyzację, 18-calowy felgi ze stopów lekkich „Techno” i „Chrono”.
Dostępna jest także kamera cofania, adaptacyjny tempomat i dwa poziome wyświetlacze: cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10 cali i monitor centralny o przekątnej 10,1 cala do systemu multimedialnego OpenR link z usługami Google.
Obejmuje to również narzędzie do planowania tras zaprojektowane specjalnie dla pojazdów elektrycznych.
UNIKALNE PERSONALIZOWANE AKCESORIA
Po wprowadzeniu pojazdu na rynek klienci będą mogli wybierać spośród pięciu kolorów: Pop! Yellow, Pop! Green, Night Blue, Pearl White i Black Pearl. Klienci będą mogli również skorzystać z szerokiej gamy akcesoriów do zamawianego Renault 5 E-Tech Electric. Należą do nich między innymi opcje personalizacji dachu i drzwi wejściowych w dwóch wersjach, każda w dwóch kolorach:
– „NumbeR5” w kolorze czerwonym lub czarnym
– „Unlimited 5” w kolorze złotym i srebrnym
Wnętrze oferuje schowki o łącznej pojemności 19 litrów, którą można łatwo skonfigurować i dostosować za pomocą akcesoriów drukowanych w 3D z fabryki Flins. Renault 5 E-Tech Electric jest również dostępne ze specjalnym tkanym wiklinowym koszem na świeże bagietki z piekarni. Jakież to francuskie! Oznacza to koniec z mąką i okruchami na tapicerce. Jest również dostępny personalizowany uchwyt dźwigni zmiany biegów E-Pop.
Oficjalne rozpoczęcie zamówień na wersje Techno i Iconic Five z akumulatorem 52 kWh nastąpi w Austrii 31. maja 2024 roku.
* Cena katalogowa wersji Techno wynosi w Austrii 32.390 euro, a cena promocyjna 24.990 euro dla klientów prywatnych.Cena promocyjna obejmuje dofinansowanie elektromobilności, finansowanie oraz premię ubezpieczeniową.Stan na maj 2024 r
** Homologacja WLTP jest nadal w toku
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze