Renault Austral może być wyposażony w silniki hybrydowe – w tym pełną hybrydę. Niedługo przetestujemy to połączenie, które w 200-konnej wersji dobrze sprawdza się w nowym Espace.
Renault Austral E-TECH Full Hybrid dostępny jest z 200-konnym napędem i systemowym napięciem 400 V. Można także zamówić go z silnikiem benzynowym mild hybrid 12V o mocy 150 KM. Silnik nowej generacji E-TECH Full Hybrid o mocy 200 KM jest wyposażony w zupełnie nowy 3-cylindrowy 1,2-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 130 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm, połączony z nowym silnikiem elektrycznym, akumulatorem litowo-jonowym (2 kWh / 400 V) oraz inteligentną wielotrybową skrzynią biegów oferującą 15 kombinacji, z których 2 są w 100% elektryczne. Producent deklaruje zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4 l/100 km.
W Espace ta 200-konna hybryda sprawuje się dobrze, nawet pod obciążeniem, przynajmniej w typowej normalnej jeździe – napęd jest płynny, cichy, bardzo oszczędny i wyjątkowo nam się spodobał. Dużą zaletą jest ta natychmiastowa reakcja na gaz – to właśnie daje elektryka.
Z kolei napęd mild hybrid, oparty na 4-cylindrowym 1,3-litrowym turbodoładowanym silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracuje na napięciu 12V i ma moc 140 KM. Wyposażono go w automatyczną skrzynię biegów a systemowo oferuje zużycie paliwa na poziomie około 6,5 l/100 km.
Za kilka tygodni dokładnie przetestujemy jak Austral z 200-konną hybrydą sprawdza się w trasie – planujemy wyjazd pod pełnym obciążeniem w góry, czyli teren, którego hybrydy zwykle nie lubią. Przetestujemy dokładnie jak się zachowuje załadowany do pełna z 4 dorosłymi osobami.
Skonfiguruj swojego Renault Austral teraz
Raport z dwutygodniowych jazd przeczytacie już w lutym.
Najnowsze komentarze