W czwartek 14. marca 2013 rozpoczęto we Francji przyjmowanie zamówień na miejskiego SUV-a o nazwie Captur. Auto oferowane będzie w czterech wersjach wyposażenia (podstawowa Life trafi do oferty w późniejszym czasie), a ceny startują od 15.500 euro. To niemało w przypadku prostego przeliczenia euro na złotówki. Co gorsza – dostępna już teraz najtańsza wersja Captura została wyceniona na 17.700 euro.
Co ciekawego klient znajdzie w Capturze? Wśród interesujących elementów warto wskazać choćby schowek przed pasażerem skonstruowany w postaci przestronnej szuflady (nazwany przez projektantów Easy Life), pokrowce foteli zdejmowane i możliwe do prania w pralce, składaną, przesuwaną i dzieloną w proporcjach 60/40 tykną kanapę, modułową podłogę bagażnika, dostęp bezkluczykowy, system Hill Start Assist, światła LED do jazdy dziennej dostępne w każdej wersji, zestaw Plug & Music dostępny w każdej wersji, czy kamerę cofania.
Zacznijmy więc może od cen, a potem zajmiemy się tym, co w każdej wersji otrzyma się w standardzie, a za co będzie musiał dopłacić.
Captur Life Energy TCe 90 – 15.500 euro (²)
Captur Life Energy dCi 90 – 17.700 euro (²)
Captur Zen Energy TCe 90 – 17.400 euro
Captur Zen Energy TCe 120 EDC – 19.500 euro
Captur Zen Energy dCi 90 – 19.600 euro
Captur Zen Energy dCi 90 EDC – 21.000 euro (²)
Captur Business Energy dCi 90 – 20.100 euro
Captur Business Energy dCi 90 EDC – 21.500 euro (²)
Captur Intens Energy TCe 90 – 19.100 euro
Captur Intens Energy TCe 120 EDC – 21.200 euro
Captur Intens Energy dCi 90 – 21.300 euro
Captur Intens Energy dCi 90 EDC – 22.700 euro (²)
(²) – wersje dostępne w późniejszym okresie
Standardowe wyposażenie Renault Captura wygląda następująco:
Dla wersji Life:
– Hill Start Assist (asystent ruszania na wzniesieniu);
– cztery poduszki powietrzne;
– ESP;
– ABS z systemem wspomagania hamowania awaryjnego;
– dzielona w proporcjach 60/40 tylna kanapa, przesuwana, z trzema pasami bezpieczeństwa;
– system bezkluczykowy (dostęp i uruchamianie silnika);
– 16-calowe felgi;
– światła do jazdy dziennej wykorzystujące LED-y;
– tempomat i ogranicznik prędkości;
– elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne;
– komputer pokładowy;
– modułowa podłoga bagażnika;
– reflektory przeciwmgłowe;
– radioodtwarzacz CD z czterema głośnikami, obsługą Bluetooth®, sterowaniem przy kierownicy oraz gniazdami jack i USB;
– elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne;
– schowek Easy Life;
– dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierownicy.
Dla wersji Zen – wyposażenie wersji Life plus dodatkowo:
– karta Hands Free (bezkluczykowy dostęp, uruchamianie silnika oraz automatyczne ryglowanie zamka po oddaleniu się posiadacza od samochodu;
– klimatyzacja manualna;
– 16-calowe felgi ze stopów lekkich;
– chromowane elementy nadwozia;
– automatyka okna po stronie kierowcy;
– wyjmowana, umożliwiająca pranie wykładzina bagażnika;
– lusterka zewnętrzne i klamki w kolorze nadwozia;
– wykończone skórą kierownica i drążek zmiany biegów.
Dla wersji Business – wyposażenie wersji Zen plus dodatkowo:
– system MediaNav z 7-calowym ekranem dotykowym (radio, nawigacja, obsługa Bluetooth®, plug & Music);
– tylne czujniki parkowania.
Dla wersji Intense – wyposażenie wersji Life plus dodatkowo:
– tylne czujniki parkowania;
– automatyczna klimatyzacja;
– automatyczne wycieraczki;
– automatyczne włączanie świateł;
– 17-calowe felgi ze stopów lekkich;
– dwukolorowe malowanie nadwozia;
– elektrycznie składane lusterka zewnętrzne;
– zdejmowane pokrowce siedzeń;
– system MediaNav z 7-calowym ekranem dotykowym (radio, nawigacja, obsługa Bluetooth®, plug & Music);
– dodatkowo przyciemnione szyby tylne.
Opcjonalne wyposażenie Renault Captura wygląda następująco:
Dla wersji Life:
– manualna klimatyzacja – 1.000 euro;
– Pakiet Miejski (tylne czujniki parkowania, automatycznie składane lusterka zewnętrzne) – 350 euro;
– koło zapasowe – 120 euro;
– lakier metalizowany – 470 euro;
– lakier specjalny niemetalizowany – 120 euro.
Dla wersji Zen:
– Pakiet Komfortowy (automatyczna klimatyzacja, automatyczne światła) – 350 euro;
– Pakiet Miejski (tylne czujniki parkowania, automatycznie składane lusterka zewnętrzne) – 350 euro;
– MediaNav – 490 euro;
– R-Link – 1.000 euro;
– mapy Europy – 120 euro;
– koło zapasowe – 120 euro;
– lakier metalizowany – 470 euro;
– lakier specjalny niemetalizowany – 120 euro.
Dla wersji Business:
– Pakiet Biznes (automatyczna klimatyzacja, czujnik zmierzchu i deszczu, automatycznie składane lusterka zewnętrzne) – 450 euro;
– mapy Europy – 120 euro;
– koło zapasowe – 120 euro;
– lakier metalizowany – 470 euro;
– lakier specjalny niemetalizowany – 120 euro.
Dla wersji Intens:
– R-Link – 590 euro;
– Pakiet Techno (kamera cofania + R-Link) – 800 euro;
– koło zapasowe – 120 euro;
– lakier metalizowany – 470 euro;
– lakier specjalny niemetalizowany – 120 euro.
Dodatkowo dla wersji Zen i Intens (jako najczęściej, zdaniem Renault, wybieranych przez klientów i najbogatszych w sensie silnikowym) dostępne są:
– dwukolorowe malowanie – dla wersji Zen za 400 euro, dla Intense w standardzie;
– grafiki na karoserii (Map, Captur, Losange) – 300 euro;
– Pakiet Look (Black, Ivory lub Orange) – kolorowe felgi z efektem diamentowym oraz dodatkowo przyciemnione tylne szyby – 400 euro dla wersji Zen, dla Intense w standardzie;
– jasne wykończenie wnętrza – opcja bezpłatna dla wersji Zen, dla Intense w standardzie;
– Interior Colour Pack – błękitne, lub pomarańczowe elementy wnętrza: obudowy nawiewów, głośników, konsoli centralnej itp.) – 100 euro;
– zdejmowane pokrowce – 200 euro dla wersji Zen, dla Intense w standardzie;
– Pakiet Graficzny (graficzne elementy na kierownicy oraz pokrowcach foteli – 350 euro dla wersji Zen, 150 euro dla Intense.
Wygląda więc na to, że ceny, które z początku wydają się być dość wysokie, niosą za sobą całkiem przyzwoite wyposażenie. Dodajmy, że podstawowa wersja Clio IV kosztuje we Francji 13.700 euro, a w odniesieniu do tej informacji ceny Captura nie wydają się już wcale takie wysokie.
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze