Strategia międzynarodowego wzrostu Grupy Renault jest realizowana na różne sposoby. Jednym z nich jest rozszerzanie gamy modelowej o nowoczesne konstrukcje na rozwijających się rynkach. Właśnie dlatego od ładnych paru miesięcy przygotowywano debiut Captura w Indiach. I właśnie ten cel zrealizowano.
Renault Captur, przebojowy crossover powstający na platformie B0, trafia właśnie do Indii. Inne kluczowe rynki, na których go zaoferowano w ostatnim czasie, to Rosja i Ameryka Łacińska. Renault Captur, którego sprzedaż rozpoczęła się właśnie w Indiach, opracowany został przez międzynarodowy zespół, którego zadaniem było zaproponowanie wszechstronnego pojazdu wyposażonego w specjalny pakiet stylizacyjny i techniczny dla rynku indyjskiego. Produkcja Captura już trwa w fabryce w Chennai w Indiach.
W ciągu ostatnich pięciu lat Renault podjęło znaczące działania w celu promowania swojego rozwoju w Indiach poprzez budowę sieci sprzedaży oraz gamy modelowej. Dzięki tej wytężonej pracy okazało się, że marka jest jedną z najszybciej rozwijających się marek motoryzacyjnych w Indiach, a premiera Renault Captura stanowi nową fazę w tej silnej strategii produktowej.
„Nasza strategia wzrostu zależy od wprowadzania na rynek produktów, które zaspokajają popyt, zwłaszcza w rozwijających się segmentach indyjskiego rynku motoryzacyjnego, odzwierciedlając zmieniające się preferencje klientów. W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż SUV-ów wzrastała wykładniczo. W efekcie segment ten stał się najszybciej rozwijającym się segmentem w naszym kraju. Renault Captur wzmocni naszą pozycję na w tej klasie samochodów i wyznaczy nowe wzorce segmentu dzięki unikalnej stylistyce i niepowtarzalnemu stylowi” – wyraża nadzieję Sumit Sawhney, prezes i dyrektor zarządzający Renault India Operations.
W ciągu kilku lat Renault znacząco rozwinęło się w Indiach. Dziś jest europejską marką numer jeden w tym kraju. Wprowadzenie Captura zbiega się w czasie z rozbudową sieci dealerskiej. W maju 2011 roku Renault miało w Indiach jedynie 14 punktów sprzedaży. Dziś jest ich ponad 300 i jeszcze zdoła się trochę rozszerzyć przed końcem bieżącego roku!
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze