Renault Clio dCi 90 dołącza teraz do modelu Twingo i trafia do niewielkiej gamy samochodów, które mogą się pochwalić emisją CO2 niższą, niż 90 g/km. Kolejne ograniczenie emisji dwutlenku węgla udało się uzyskać poprzez zainstalowanie jeszcze wydajniejszego katalizatora, zmiany w mapowaniu silnikowego komputera oraz zoptymalizowanie aerodynamiki samochodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w zmodyfikowanym grillu oraz specjalnym obręczom kół.
Od chwili wprowadzenia Clio III do sprzedaży w roku 2005, średnia emisja dwutlenku węgla spadła w tym modelu ze 117 do 89 g/km, co oznacza jej ograniczenie o 25%. Daje tu znać wprowadzenie przez Renault japońskiej praktyki „Kaizen”, której celem jest stałe doskonalenie procesów produkcyjnych oraz w efekcie samych produktów. Odbywa się to, co ważne, bez odbierania radości z jazdy.
Połączenie stałego ulepszania jednostek napędowych z optymalizacją aerodynamiki oraz zmniejszaniem tarcia, w tym oporów toczenia, przyniosło ograniczenie emisji CO2 o jedną czwartą, co oznacza jednocześnie zmniejszenie zużycia oleju napędowego o litr na każde 100 pokonanych kilometrów.
W efekcie Renault Clio dCi 90 kwalifikuje się we Francji do premii ekologicznej w wysokości aż 800 euro (do końca bieżącego roku).
KG
zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze