Renault Dauphine reklamowano jako samochód lekki, dynamiczny i bardzo oszczędny. Niewielka waga sprzyjała też niezłym, jak na zastosowany silnik, osiągom.
Odchudzanie to nie tylko dzisiejsza moda, to również moda, która obowiązywała kilkadziesiąt lat temu. Renault Dauphine produkowano bowiem w latach 1956-1967. Pod maską montowano silniki o mocach 27 i 36 KM. Pojemność obu wynosiła oszałamiające 845 cm3.
Zobacz: aktualności motoryzacyjne ze świata Renault. Codziennie nowe, ciekawe
Lekkie jak piórko
„Ani kilograma za dużo, ani litra za dużo Czy wiesz, że 100 kg może oznaczać dodatkowe CC, czyli mniej niż litr benzyny na 100 km? Przy masie 630 kg i braku zbędnej masy własnej, trarmorme Dauphine jest centylitrowy i szczupły pod względem użytecznej energii… i potrzebuje tylko 5,7 litra benzyny na 100 km. Ponadto brak masy własnej sprzyja przyspieszeniu, zapewnia większą zwrotność i wyjątkowe trzymanie się drogi dzięki lekkości nieresorowanych części.” – pisał producent Dauphine w reklamie tego modelu.
Renault Dauphine reklamowano także jako auto bezpieczne.
„Zrównoważone hamowanie: większe bezpieczeństwo. Zrównoważony rozkład masy Dauphine zapewnia bardziej efektywne hamowanie. Hamulce hydrauliczne ze wzmocnionymi klockami hamulcowymi działają przy masie prawie jednej tony. Ponadto Dauphine jest wyposażony w układ rozdziału siły hamowania, który zapobiega blokowaniu tylnych kół, właściwie rozprowadzając nadmiar ciśnienia hamowania tam, gdzie jest ono potrzebne bardziej, czyli z przodu.”
Zobacz: testy nowych i używanych samochodów Renault. Opinie, spalanie, wady i zalety
Najnowsze komentarze