Renault Fluence ma ambicje stać się najatrakcyjniejszą ofertą w swojej kategorii. Na tle konkurencji samochód wyróżnia się wyrazistą linią nadwozia nadającą mu dynamiczny wygląd oraz przestronnym i komfortowym wnętrzem. Auto będzie posiadało również wiele użytecznych rozwiązań technologicznych.
Renault Fluence będzie montowane na liniach produkcyjnych fabryki Oyak-Renault w Bursie (Turcja). Jego produkcja będzie prowadzona z wykorzystaniem istniejącego zaplecza przemysłowego.
Model zaprojektowany przez międzynarodowy zespół konstruktorów Aliansu Renault-Nissan, został już wprowadzony do sprzedaży we wrześniu br. w Turcji i Rumunii. Stopniowo samochód będzie oferowany na ponad 80 rynkach całego świata. W Polsce Renault Fluence pojawi się w salonach Renault na początku stycznia 2010 roku.
1. ELEGANCKIE I PŁYNNE LINIE NADWOZIA
Renault Fluence to model plasujący się ze względu na swoje wymiary i wyposażenie na granicy segmentu kompaktowych samochodów rodzinnych − segmentu C oraz segmentu D.
2. RENAULT FLUENCE ZAPEWNIA KOMFORT KIEROWCY I PASAŻERÓW
Wymiary Renault Fluence stanowią zapowiedź przestronnego i komfortowego wnętrza, w całości podporządkowanego komfortowi podróżowania.
3. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU
Renault Fluence dysponuje szeregiem technologicznie zaawansowanych elementów wyposażenia o doskonałych parametrach użytkowych, ułatwiających codzienną eksploatację, takich jak: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od samochodu, wbudowany i wyjątkowo prosty w obsłudze system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® dostępny w atrakcyjnej cenie, jak również wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys®.
4. PRZYJEMNOŚĆ JAZDY
Renault Fluence posiada układ jezdny łączący sprawne prowadzenie samochodu z komfortem i przyjemnością podróżowania. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzyjne kierowanie samochodem, a jednocześnie skuteczne tłumienie drgań i hałasów.
5. NOWOCZESNE I DYNAMICZNE SILNIKI
Renault Fluence jest wyposażone w gamę nowoczesnych i dynamicznych jednostek napędowych (dostępnych w zależności od kraju):
− pięć wersji silnika wysokoprężnego Renault eco² (1.5 dCi 85 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 90 KM z filtrem cząstek stałych FAP z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 105 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 110 KM FAP z 6-biegową skrzynią mechaniczną i skrzynią EDC);
− cztery wersje silnika benzynowego (1.6 16V 110 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną i automatyczną skrzynią 4-biegową i 2.0 16V 140 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną i skrzynią CVT);
− trzy automatyczne układy przeniesienia napędu: nowa skrzynia 6-biegowa z podwójnym sprzęgłem (EDC), nowa skrzynia bezstopniowa (CVT) oraz 4-biegowa skrzynia automatyczna (DP2).
6. JAKOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO, OCHRONA ŚRODOWISKA – FUNDAMENTALNE CECHY RENAULT FLUENCE
Renault Fluence jest owocem rygorystycznych założeń projektowych. Model ten został poddany licznym, niezwykle ostrym testom wytrzymałościowym w celu zapewnienia najwyższego poziomu niezawodności i trwałości, zwłaszcza z uwagi na trudne warunki drogowe panujące na niektórych rynkach sprzedaży. Zaprojektowano go z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa dzięki pełnej ofercie wyposażenia (ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania AFU w wyposażeniu seryjnym, ESC, do 6 poduszek powietrznych, napinacze i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa z 3-punktowym mocowaniem, regulator-ogranicznik prędkości).
7. NOWY MODEL PRZEZNACZONY NA RYNKI CAŁEGO ŚWIATA
Zaprojektowane przez międzynarodowy zespół konstruktorów Aliansu Renault-Nissan i sprzedawane w ponad 80 krajach, Renault Fluence, jest nowym modelem o światowym zasięgu, umacniającym ofertę Renault w segmencie C na rynkach całego świata (Turcja, Rumunia, Rosja, kraje śródziemnomorskie, Australia, Środkowy Wschód i Europa).
Dzięki płynnej i eleganckiej linii nadwozia oraz wymiarom i wyposażeniu typowemu dla samochodów wyższej klasy, Renault Fluence ma ambicję pozyskać szerokie grono klientów na całym świecie. |
1. ELEGANCKIE I PŁYNNE LINIE NADWOZIA
Renault Fluence to model plasujący się ze względu na swoje wymiary i wyposażenie na granicy segmentu kompaktowych samochodów rodzinnych − segmentu C oraz segmentu D. Na tle konkurencji samochód wyróżnia się płynną i elegancką linią.
Nowoczesna sylwetka i harmonijne kształty nadwozia
Renault Fluence jest sedanem o niezwykle atrakcyjnych kształtach nadwozia. Jest to samochód charakteryzujący się wyważonymi proporcjami, o następujących wymiarach: 4.618 mm długości (przy rozstawie osi 2.702 mm), 1.479 mm wysokości i 1.809 mm szerokości.
Wyraziste linie nadwozia nadają mu elegancki i prestiżowy, a zarazem dynamiczny charakter. Linia wychodząca od wydłużonych reflektorów przebiega płynnie przez całe nadwozie, łącząc się harmonijnie z przetłoczeniem bagażnika. Przednia listwa ozdobna i chromowana osłona wlotu powietrza stanowią sportowy akcent z przodu samochodu, a wysoko wyprofilowane nadkola i długa maska podkreślają jego mocny charakter. Z tyłu uwagę zwracają poziomo umieszczone dwuczęściowe światła, co zapewnia doskonały dostęp do bagażnika i podkreśla zdecydowanie nowoczesny kształt nadwozia.
O wysokiej klasie Renault Fluence świadczą również liczne elementy ozdobne, takie jak: chromowana osłona wlotu powietrza, chromowane obramowania świateł przeciwmgłowych, chromowane wykończenie dolnej krawędzi szyb, środkowy słupek pokryty czarnym, błyszczącym lakierem, chromowana listwa ozdobna bagażnika, chromowana końcówka układu wydechowego i inne.
Solidna konstrukcja i wysoka jakość
Wyważone proporcje między przeszkleniem nadwozia a dużą powierzchnią drzwi wyposażonych w dolne listwy ochronne dają poczucie solidnej konstrukcji i bezpieczeństwa. Z profilu − zaokrąglona linia błotników przednich jest przedłużona ku tyłowi i podkreśla mocną konstrukcję nadwozia. Renault Fluence wyróżnia się wysoką jakością wykończenia widoczną w starannym spasowaniu elementów nadwozia i zmniejszeniu szczelin między nimi (np. przy słupkach czy wokół klapki wlewu paliwa). W tylnym zderzaku dyskretnie umieszczono czujniki systemu wspomagania parkowania. Wycieraczki są ukryte pod wyprofilowaną pokrywą silnika, co ma wpływ na estetykę nadwozia, ale zapewnia też lepsze parametry akustyczne i aerodynamiczne.
Prostota i elegancja wnętrza
Listwa ozdobna podkreśla płynne kształty deski rozdzielczej. Elementy sterujące niezbędne do prowadzenia samochodu i obsługi urządzeń pokładowych znajdują się w zasięgu ręki. Są rozmieszczone wokół kierownicy i na konsoli centralnej tak, aby uwolnić maksymalnie dużą przestrzeń dla pasażerów. Dużo uwagi poświęcono zapewnieniu wysokiej jakości materiałów i dokładnemu spasowaniu elementów: górna część deski rozdzielczej jest pokryta miękkim materiałem, odpornym na warunki codziennej eksploatacji i działanie promieni słonecznych.
Wyższy poziom wyposażenia jest wyraźnie widoczny we wnętrzu dzięki zastosowaniu licznych elementów chromowanych, takich jak: wewnętrzne klamki drzwi, obramowania zegarów, obramowanie dźwigni zmiany biegów. Istnieje także możliwość zamówienia tapicerki skórzanej, łączonej z elementami skóry ekologicznej w kolorze jasnym bądź ciemnym (w zależności od kraju). Szczególną uwagę zwrócono na elementy dekoracyjne, tak aby uzyskać możliwość zróżnicowania wystroju wnętrza w zależności od poziomu wyposażenia. Klienci będą więc mogli wybrać jasną tonację wnętrza – elegancką i podkreślającą komfort lub ciemną, bardziej sportową.
Fluence Sport Way: jeszcze bardziej ekskluzywny styl
Zaprezentowane na Salonie Samochodowym we Frankfurcie, Renault Fluence Sport Way stanowi zapowiedź sportowej wersji tego modelu, który trafi do sprzedaży w 2010 roku. Fluence Sport Way będzie wyposażone w szereg specyficznych, fabrycznie montowanych elementów nadwozia, takich jak: przedni spojler, boczne listwy ozdobne w kolorze nadwozia, spojlery progowe, tylny dolny spojler, tylny dyfuzor i tylny spojler oraz 19-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich. Pakiet Sport będzie oferowany z różnymi jednostkami napędowymi (w zależności od kraju), w tym z silnikiem benzynowym 2.0 16V o mocy 140 KM.
2. RENAULT FLUENCE ZAPEWNIA KOMFORT KIEROWCY I PASAŻERÓW
Wymiary Renault Fluence stanowią zapowiedź przestronnego i komfortowego wnętrza, w całości podporządkowanego komfortowi podróżowania.
Ergonomiczne miejsce kierowcy
Renault Fluence jest samochodem, do którego łatwo się przyzwyczaić dzięki rozwiązaniom ergonomicznym i prostej obsłudze. Każdy kierowca znajdzie wygodną dla siebie pozycję za kierownicą, korzystając z licznych możliwości jej regulacji za pomocą umieszczonych pod ręką dźwigni i pokręteł. W kilka sekund można:
– ustawić kąt pochylenia oparcia fotela i zagłówka1;
– dopasować regulację podparcia lędźwiowego;
– ustawić wysokość i głębokość kierownicy1;
– dopasować położenie fotela regulując jego wysokość w zakresie 70 mm (+/-35 mm) lub przesunięcie w zakresie 240 mm.
Na desce rozdzielczej umieszczono w zasięgu ręki elementy sterujące nawigacji satelitarnej, klimatyzacji, radioodtwarzacza i telefonu (pod kierownicą) oraz regulatora-ogranicznika prędkości.
Przestrzeń i wygodne schowki dla wszystkich
Komfort w kabinie pogłębia staranne wyciszenie i bardzo obszerne wnętrze Best in class − pod względem szerokości nad podłokietnikami z przodu (1.480 mm) i z tyłu (1.475 mm).
Pasażerowie siedzący na tylnych miejscach mają zapewnioną dużą ilość miejsca na nogi – promień na wysokości kolan jest jednym z największych w tej klasie i wynosi 238 mm.
Renault Fluence oferuje ponad 23 litry schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym:
– oświetlony i chłodzony schowek w desce rozdzielczej1 o pojemności 9 litrów,
– schowek w środkowej konsoli o pojemności 2,2 litra,
– kieszenie w drzwiach przednich o pojemności 2,6 litra każda.
Pojemność bagażnika wynosi 530 dm³ (z zestawem do naprawy kół) i jest jedną z największych w tej klasie. Łatwy dostęp do jego wnętrza zapewnia nisko umieszczony próg (727 mm) i szeroki otwór (1.020 mm) dzięki umieszczeniu jednej części tylnych świateł na pokrywie bagażnika.
Tylna kanapa składana w układzie 1/3-2/3, z podłokietnikiem (w zależności od poziomu wyposażenia i kraju) i brak stałej przegrody między bagażnikiem a kabiną pozwalają na dostosowanie przestrzeni bagażowej do potrzeb użytkownika, co jest szczególnie ważne przy przewozie długich i dużych przedmiotów. Nachylenie oparcia tylnej kanapy pod kątem 27° jest idealne dla zapewnienia w pełni komfortowej pozycji siedzącej i przyjemności podróżowania na długich trasach.
Komfort termiczny na najwyższym poziomie
Wyjątkową uwagę zwrócono również na zapewnienie wysokiego komfortu termicznego we wnętrzu. W celu uzyskania optymalnej skuteczności działania ogrzewania i nawiewu, zwłaszcza w samochodach przeznaczonych na rynki krajów o bardzo ciepłym i wilgotnym klimacie, już podstawowa wersja Renault Fluence posiada klimatyzację w wyposażeniu seryjnym oraz nawiewy umieszczone (w zależności od poziomu wyposażenia):
– u dołu przedniej szyby, na środku i na końcach deski rozdzielczej dla kierowcy i pasażera z przodu;
– pod fotelami przednimi i w tylnej części środkowej konsoli dla pasażerów na tylnych miejscach.
Renault Fluence oferuje również – w opcji lub w wyposażeniu seryjnym (w zależności od poziomu wyposażenia i kraju) – automatyczną, dwustrefową klimatyzację. Urządzenie to sprawdziło się w samochodach z rodziny Megane i jest niezwykle sprawne i ciche. Kierowca i pasażer z przodu mają możliwość niezależnej regulacji temperatury i siły nawiewu powietrza za pomocą przycisków Soft-Auto-Fast:
– tryb Auto: optymalny komfort termiczny, akustyczny i szybkie uzyskanie ustawionych parametrów pracy klimatyzacji;
– tryb Soft: zapewnia cichą pracę i łagodne dostosowanie warunków we wnętrzu do zadanych ustawień;
– tryb Fast: szybka wentylacja całego wnętrza.
1 W zależności od poziomu wyposażenia
3. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE UŁATWIAJĄCE PROWADZENIE SAMOCHODU
Renault Fluence dysponuje szeregiem technologicznie zaawansowanych elementów wyposażenia o doskonałych parametrach użytkowych, ułatwiających codzienną eksploatację, takich jak: automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od samochodu, wyjątkowo prosty w obsłudze i dostępny w atrakcyjnej cenie wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®, czy też wysokiej klasy system audio 3D Sound by Arkamys®.
System wbudowanej nawigacji satelitarnej Carminat TomTom®
Wyjątkowo prosty w obsłudze system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom® oferowany w bardzo atrakcyjnej cenie:
– szczegółowe mapy wyświetlane na dużym ekranie 5,8”;
– informacje o ruchu drogowym i trasy alternatywne;
– wyświetlanie ograniczeń prędkości;
– liczne informacje o przydatnych w podróży miejscach;
– ostrzeżenia o radarach (w zależności od kraju);
– liczne możliwości indywidualnych ustawień.
Fabryczne wbudowanie urządzenia w deskę rozdzielczą gwarantuje wysoką jakość wykonania i bezpieczeństwo. Posługując się kartą SD, użytkownik może łatwo zaktualizować dane. Dedykowana strona internetowa zapewnia łatwy dostęp do aktualizacji danych i umożliwia personalizację systemu (http://www.renault-multimedia.com).
System audio zapewniający wysoką jakość dźwięku i możliwości podłączenia urządzeń zewnętrznych
Podstawową ofertą w Renault Fluence jest radioodtwarzacz RadioSat Classic o mocy 60 W z odtwarzaczem CD, możliwością odczytu plików mp3 i z gniazdem RCA.
Dla klientów poszukujących sprzętu wyższej klasy, koncern Renault opracował we współpracy z firmą Arkamys system 3D Sound by Arkamys®, który obejmuje:
– system audio o mocy 140 W i osiem głośników (4 niskotonowe i 4 wysokotonowe),
– Bluetooth®,
– system cyfrowego przetwarzania dźwięku firmy Arkamys® generujący przestrzenny dźwięk i zapewniający wierne jego odtwarzanie oraz regulację w zależności od materiałów wykończeniowych i kształtu przestrzeni w kabinie,
– optymalny system odbioru sygnału z podwójnej anteny.
Opcja Plug & Music daje dodatkowo kierowcy możliwość obsługi przenośnych urządzeń zewnętrznych (pendrive, odtwarzacz lub iPod®) za pośrednictwem pilota pod kierownicą oraz odczytu menu i play listy na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej.
Dzięki Bluetooth® kierowca może także obsługiwać swój telefon komórkowy za pomocą pilota znajdującego się pod kierownicą.
Ofertę uzupełniają inne praktyczne urządzenia (dostępne jako opcja lub w wyposażeniu seryjnym w zależności od poziomu wyposażenia), takie jak: karta Renault Hands Free (z funkcją zamykania drzwi po oddaleniu się kierowcy od samochodu) czy też ogranicznik-regulator prędkości.
4. PRZYJEMNOŚĆ JAZDY
Renault Fluence posiada układ jezdny łączący sprawne prowadzenie samochodu z komfortem i przyjemnością podróżowania. Konstrukcja zawieszenia zapewnia precyzyjne kierowanie samochodem i jednocześnie skuteczne tłumienie drgań i hałasów.
Połączenie komfortu z pewnym zachowaniem na drodze
W przednim zawieszeniu Renault Fluence zastosowano rozwiązanie typu McPherson z dolnym wahaczem prostokątnym i stabilizatorem poprzecznym o średnicy 22 mm. Tylne zawieszenie stanowi oś sprężysta o programowanym stopniu ugięcia. Sprężystość zawieszenia wynosząca z przodu 19,5 mm/100 DaN i z tyłu 20,2 mm/100 DaN oraz odpowiednio dobrane parametry układu amortyzującego ograniczają pionowe i boczne ruchy nadwozia Renault Fluence w czasie jazdy.
Kąt przechyłu bocznego charakteryzujący pochylenie samochodu w zakręcie wynosi dla Renault Fluence 0,42° przy bocznym przyspieszeniu 1 m/s2, podczas gdy średnia w segmencie wynosi około 0,45°.
Renault Fluence jest wyposażone w sprawny i wytrzymały układ hamulcowy. Jego tarcze przednie o średnicy 280 mm i tylne o średnicy 260 mm zapewniają zatrzymanie samochodu na odcinku 39 metrów w kolejnych hamowaniach wykonywanych z prędkości 100 km/h do 0 km/h. W zależności od wersji silnikowej, samochód posiada trzy rozmiary opon:
– 15 cali, 205/65,
– 16 cali, 205/60,
– 17 cali, 205/55.
Nowa generacja układu elektrycznego wspomagania kierownicy
Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego w Renault Fluence doskonale reaguje na ruchy kierownicą, pozwalając na pewne panowanie nad samochodem i dokładne wyczucie jego zachowania w czasie jazdy. Zastosowana technologia i zaprogramowana strategia pracy komputera sterującego układem kierowniczym gwarantują precyzję i przyjemność prowadzenia samochodu.
Modyfikacje objęły następujące elementy układu:
– czujnik indukcyjny momentu obrotowego (0,6 ms), 4-krotnie szybszy w działaniu niż czujnik optyczny,
– częstotliwość kwantowania bloku elektronicznego sterującego układem kierowniczym (1000 Hz zamiast 420 Hz w Megane II),
– pasmo przenoszenia systemu ostrzegania silnika (300 Hz zamiast 70 Hz w Megane II).
5. NOWOCZESNE I DYNAMICZNE SILNIKI
Renault Fluence jest wyposażone w gamę nowoczesnych i dynamicznych jednostek napędowych (dostępnych w zależności od kraju):
– 5 wersji silnika wysokoprężnego Renault eco² (1.5 dCi 85 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 90 KM z filtrem cząstek stałych FAP z 5-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 105 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną, 1.5 dCi 110 KM FAP z 6-biegową skrzynią mechaniczną i skrzynią EDC);
– 4 wersje silnika benzynowego (1.6 16V 110 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną i automatyczną skrzynią 4-biegową oraz 2.0 16V 140 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną i skrzynią CVT);
– 3 automatyczne układy przeniesienia napędu: nowa skrzynia 6-biegowa z podwójnym sprzęgłem (EDC), nowa skrzynia bezstopniowa (CVT) oraz 4-biegowa skrzynia automatyczna (DP2).
Oferta silników benzynowych
Renault Fluence oferuje (w zależności od kraju) dwa silniki benzynowe: 1.6 16V o mocy 110 KM oraz 2.0 16V o mocy 140 KM (w gamie polskiej dostępny w terminie późniejszym), cenione na rynku za elastyczną pracę już w niskim zakresie obrotów, dobre osiągi przy wysokich obrotach i rasowy odgłos pracy w całym zakresie obrotów.
Silnik 1.6 16V o mocy 110 KM (81 kW) osiąga moment obrotowy 151 Nm przy 4.250 obr./min. Współpracuje on z mechaniczną skrzynią 5-biegową (JH3) lub z 4-biegową skrzynią automatyczną (DP2).
* Zmiany wprowadzone w skrzyni automatycznej (DP2 / DP0): Skrzynia automatyczna DP2 otrzymała zupełnie nową przekładnię hydrokinetyczną (dostawca: ZF). Innowacyjny kształt łopatek przyczynił się do poprawy jakości zmiany przełożeń i podniesienia komfortu jazdy. Nowe oprogramowanie sterujące również znacznie poprawiło wygodę prowadzenia: dzięki specjalnym ustawieniom parametrów pracy, zmiana biegów następuje w sposób bardziej płynny. Modyfikacje przyspieszyły reakcję skrzyni na działania kierowcy i ograniczyły skoki obrotów silnika. |
Silnik 2.0 16V o mocy 140 KM (105 kW) rozwija moment 195 Nm przy 3.750 obr./min. Będzie on dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną (TL4) lub ze skrzynią bezstopniową CVT (Continuously Variable Transmission). Opracowana przez Alians Renault-Nissan skrzynia CVT zapewnia doskonałą płynność jazdy dzięki wyeliminowaniu zmiany biegów i towarzyszących jej przerw w przyspieszaniu.
* Zasada działania skrzyni CVT W skrzyni tradycyjnej zdolność dostosowania parametrów pracy silnika do wymagań samochodu jest ograniczona liczbą biegów (5 lub 6). Skrzynia bezstopniowa CVT pozwala na optymalne dobranie obrotów silnika, również w fazach przejściowych przeniesienia napędu − polega to na stałej zmianie kilku przełożeń poprzez jednoczesne dopasowywanie średnic dwóch kół pasowych połączonych ze sobą stalowym łańcuchem. Nie występuje tu więc zmiana biegów typowa dla klasycznej skrzyni. Oznacza to, że skrzynia bezstopniowa może ustawić parametry pracy silnika (obroty i obciążenie) na optymalnym poziomie pod względem zużycia paliwa, emisji zanieczyszczeń oraz akustyki. Spalanie w samochodzie ze skrzynią CVT jest mniejsze niż w przypadku konwencjonalnej skrzyni automatycznej. |
Oferta silników wysokoprężnych
Bogata oferta silników wysokoprężnych Renault Fluence (dostępna w zależności od kraju): 1.5 dCi 85 KM, 1.5 dCi 90 KM FAP, 1.5 dCi 105 KM oraz 1.5 dCi 110 KM FAP − wykorzystuje najnowsze technologie dla zapewnienia najlepszej na rynku relacji osiągów do zużycia paliwa.
Jednostka 1.5 l dCi (1.461 cm³), szeroko ceniona za oszczędność i komfort prowadzenia samochodu, występuje w czterech wersjach mocy. Oprócz wersji 85-konnej i 105-konnej gama obejmuje silniki 1.5 dCi 90 KM i 1.5 dCi 110 KM wyposażone w filtr cząstek stałych (dostępne w zależności od kraju). Wszystkie cztery wersje silnika wyróżniają się niską emisją CO2 (119 g/km), co pozwoliło im na uzyskanie znaku Renault eco².
Silniki 1.5 dCi 90 KM oraz 1.5 dCi 110 KM wyposażone w filtr cząstek stałych z wyprzedzeniem spełniają wymagania przyszłej normy Euro 5. Dodatkowy wtryskiwacz umieszczony w układzie wydechowym zapewnia oczyszczenie filtra, całkowicie niezauważalne dla użytkownika. Ta chroniona trzydziestoma patentami technologia zwana „technologią piątego wtryskiwacza” przyczynia się do ograniczenia kosztów eksploatacji samochodu. Ten cieszący się uznaniem ze względu na swe osiągi i cichą pracę, silnik odznacza się dynamiką już w niskim zakresie obrotów dzięki optymalizacji parametrów spalania (5 wtrysków na cykl pracy) oraz specjalnie zaprogramowanej strategii sterowania turbosprężarką. Silniki 1.5 dCi 90 KM oraz 1.5 dCi 110 KM rozwijają odpowiednio moment obrotowy 200 Nm i 240 Nm przy 1.750 obr./min. Zastosowano w nich nowy układ powrotu paliwa oraz nowy blok elektroniczny, aby zwiększyć ich sprawność. Podwyższeniu uległo także ciśnienie wtrysku wynoszące teraz 1.650 bar.
Pod względem kosztów użytkowania i obsługi, silniki 1.5 dCi 90 KM i 1.5 dCi 110 KM plasują się w czołówce w swej kategorii. Wymiana oleju zalecana jest co 30.000 km (lub co dwa lata), zaś trwałość filtra oleju napędowego wynosi 60.000 km. Pasek rozrządu należy wymieniać co 160.000 km, a filtr cząstek stałych posiada gwarancję na cały okres eksploatacji samochodu.
Ponadto od 2011 roku Renault Fluence będzie oferowane z silnikiem 1.5 dCi 110 KM FAP współpracującym z nową skrzynią automatyczną 6-biegową EDC (Efficient Dual Clutch).
* Nowa 6-biegowa skrzynia automatyczna EDC (Efficient Dual Clutch) 6-biegowa skrzynia automatyczna EDC z podwójnym sprzęgłem odzwierciedla dążenie Renault do łączenia komfortu i przyjemności jazdy z ochroną środowiska. Skrzynia ta, wykorzystująca technologię podwójnego sprzęgła, jest prawdziwie przełomowym rozwiązaniem i zapewnia: – emisję CO2 i zużycie paliwa porównywalne z wartościami uzyskiwanymi w samochodzie z mechaniczną skrzynią biegów, – szybką i płynną automatyczną zmianę przełożeń, – natychmiastową reakcję na działanie kierowcy. |
6. JAKOŚĆ, BEZPIECZEŃSTWO, OCHRONA ŚRODOWISKA – FUNDAMENTALNE CECHY RENAULT FLUENCE
Renault Fluence jest owocem rygorystycznych założeń projektowych. Model ten został poddany licznym, niezwykle ostrym testom wytrzymałościowym w celu zapewnienia najwyższego poziomu niezawodności i trwałości, zwłaszcza z uwagi na trudne warunki drogowe panujące na niektórych rynkach sprzedaży. Zaprojektowano go z myślą o zapewnieniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa dzięki pełnej ofercie wyposażenia (ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania AFU w wyposażeniu seryjnym, ESC, do 6 poduszek powietrznych, napinacze i ograniczniki napięcia pasów bezpieczeństwa z 3-punktowym mocowaniem, regulator-ogranicznik prędkości).
Niezawodność i trwałość sprawdzona w najcięższych testach wytrzymałościowych – gwarancja wysokiej jakości
W fazie opracowywania Renault Fluence, model ten został poddany licznym testom wytrzymałościowym w skrajnie trudnych warunkach drogowych (skrajnie niskie i wysokie temperatury, złe drogi, pył, itp.). Ponad 100 próbnych egzemplarzy pokonało w sumie blisko 5 milionów kilometrów i umożliwiło dokładne dopracowanie Renault Fluence. Z uwagi na trudne warunki drogowe panujące w większości krajów, w których będzie oferowane Renault Fluence, standardowe testy zostały poszerzone o znaczną liczbę dodatkowych punktów kontroli. Pozwoliło to na przykład zagwarantować odpowiedni proces starzenia się elementów wykończenia wnętrza, który nie powoduje niepożądanych hałasów i trzasków.
Renault Fluence jest doskonałym przykładem dążenia marki do zmniejszenia codziennych kosztów użytkowania pojazdu – są one o 20 do 30% niższe. Dla wszystkich silników wysokoprężnych przebiegi między przeglądami wydłużono do 30.000 km (lub co 2 lata), a w przypadku silnika 1.5 dCi 85 KM – do 20.000 km (lub co rok); klimatyzacja nie wymaga już wymiany płynu w układzie.
Bezpieczeństwo dostosowane do realiów drogowych i oczekiwań klienta
Podczas projektowania Renault Fluence, firma Renault korzystała z badań prowadzonych przez ośrodek LAB1 oraz bogatych doświadczeń swoich konstruktorów, aby opracować najbardziej skuteczne rozwiązania w rzeczywistych warunkach jazdy spotykanych w różnych krajach, w których oferowany będzie model Fluence.
Już w podstawowej wersji Renault Fluence jest więc wyposażone w:
– system ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD;
– system wspomagania nagłego hamowania AFU z automatycznym włączaniem świateł awaryjnych;
– elektroniczny korektor toru jazdy ESC (Electronic Stability Control) z funkcją kontroli podsterowności2;
– 3-punktowe, dynamiczne pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia na miejscach z przodu;
– dynamiczne pasy bezpieczeństwa z ogranicznikiem napięcia na trzech miejscach z tyłu;
– poduszkę powietrzną kierowcy, poduszkę powietrzną pasażera2, 2 poduszki boczne chroniące klatkę piersiową i 2 kurtyny powietrzne2;
– kontrolkę zapięcia pasa bezpieczeństwa kierowcy i pasażera2;
– 3-punktowy system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na dwóch bocznych tylnych miejscach;
– regulator-ogranicznik prędkości2;
– zagłówki nowej generacji.
Zobowiązanie w dziedzinie ochrony środowiska
Dzięki umiarkowanej masie (średnio około 1.250 kg), starannie dopracowanej aerodynamice i pięciu wersjom wysokoprężnym, emitującym zaledwie 119 g CO2/km, Fluence stanowi doskonałą ilustrację ciągłych postępów Renault w działaniach na rzecz ochrony środowiska.
Wszystkie wersje wysokoprężne oferowane w Renault Fluence uzyskały znak Renault eco² dzięki równoczesnemu spełnieniu trzech następujących kryteriów:
– emisja CO2 poniżej 140 g/km,
– produkcja w zakładzie z certyfikatem ISO 14001 (fabryka Oyak-Renault w Bursie, Turcja),
– 95% masy auta nadaje się do powtórnego wykorzystania po jego wycofaniu z eksploatacji i co najmniej 5% użytych do jego produkcji tworzyw pochodzi z recyklingu.
W przypadku Renault Fluence, 95% masy komponentów użytych do jego produkcji nadaje się do wtórnego wykorzystania po wycofaniu auta z eksploatacji, a w konstrukcji samochodu wykorzystano blisko 7% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, czyli średnio około 12 kg.
1 LAB: Laboratorium Badań nad Wypadkami Drogowymi i Biomechaniką oraz Zachowaniami Człowieka – prowadzone przez PSA Peugeot Citroën Renault
2 W zależności od poziomu wyposażenia oraz kraju
7. NOWY MODEL PRZEZNACZONY NA RYNKI CAŁEGO ŚWIATA
Zaprojektowane przez międzynarodowy zespół konstruktorów Aliansu Renault-Nissan i sprzedawane w ponad 80 krajach, Renault Fluence, jest nowym modelem o światowym zasięgu, umacniającym ofertę Renault w segmencie C na rynkach całego świata (Turcja, Rumunia, Rosja, kraje śródziemnomorskie, Australia, Środkowy Wschód i Europa). Model Fluence, oferowany pod marką Renault Samsung Motors (New SM3), na rynku koreańskim został sprzedany w ilości 13.000 egzemplarzy w ciągu niecałych trzech miesięcy i obecnie znajduje się na drugim miejscu w Korei pod względem sprzedaży w swoim segmencie.
Wynik międzynarodowej współpracy
Renault Fluence jest owocem ścisłej współpracy między zespołami konstruktorów francuskich, japońskich, koreańskich i tureckich. Koncepcja współprojektowania, czyli inaczej podziału zadań między każdego z czterech uczestników projektu o tak odrębnych kulturach jak Francja, Japonia, Korea i Turcja, stanowiła niezwykle stymulujące wyzwanie w obrębie Aliansu Renault-Nissan. Uzyskane przez Alians efekty synergii, takie jak wykorzystanie wspólnej płyty podłogowej i wykorzystanie podzespołów mechanicznych, jak również perspektywa zrealizowania dodatkowej sprzedaży na rynku koreańskim zapewniają doskonałe warunki ekonomiczne dla projektu.
Renault Fluence został zbudowany na płycie podłogowej Megane III, z ramą podsilnikową Megane II, tylnym zawieszeniem Nissana (zapożyczonym z Nissana Sentry), wysokiej klasy klimatyzacją (stosowaną w Lagunie i Megane) oraz jednostkami napędowymi Aliansu. Gwarantuje to wykorzystanie tego, co najlepsze z każdej z istniejących płyt podłogowych oraz sprawdzonych technologii.
Od momentu zatwierdzenia designu do udzielenia zgody na wprowadzenie nowego modelu do sprzedaży minęło 28 miesięcy. Dzięki zastosowaniu systemu job transfer, w którym każdy z partnerów po zakończeniu przypadających na niego zadań przekazuje wykonaną określoną część projektu, poszczególne zaangażowane w projekt zespoły konstruktorów mogły pracować w pełni skoordynowany sposób.
Już pod koniec 2006 roku około 30 konstruktorów koreańskich zostało oddelegowanych do Technocentre, do pracy przy procedurach projektowych Renault w związku z wprowadzeniem na rynek koreańskiej wersji Renault Fluence o nazwie New SM3. I tak na przykład niektóre komponenty Renault Fluence, takie jak głośniki, mocowania pasów bezpieczeństwa na tylnych miejscach czy też chromowane elementy ozdobne, są owocem współpracy między konstruktorami koreańskimi i francuskimi. W podobnych celach do Technocentre oddelegowanych zostało na 6 miesięcy trzydziestu konstruktorów tureckich.
Organizowane były cotygodniowe zebrania konstruktorów koreańskich i tureckich, ponadto dwudziestu konstruktorów koreańskich udało się do Turcji, aby pomóc w optymalizacji rozruchu produkcji Renault Fluence na liniach montażowych fabryki w Bursie.
Bardzo istotny wkład w opracowanie modelu Renault Fluence miał również Nissan − od adaptacji tylnego zawieszenia po zespoły napędowe.
W wyniku tych działań Renault Fluence zostało zatwierdzone do sprzedaży na wszystkich swoich głównych rynkach zbytu: w Korei, Australii, Dubaju, Rosji, Rumunii, itd.
Światowy rynek
Nadwozie trójbryłowe jest w segmencie C standardem na rynkach międzynarodowych i posiada największy udział w rynku światowym we wszystkich segmentach.
Przeznaczone w pierwszej kolejności na rynek turecki i rynki krajów Europy Środkowej i Wschodniej Renault Fluence będzie stopniowo wprowadzane na pozostałe rynki, poczynając od 2010 roku, w szczególności na Środkowym Wschodzie, w Australii i w Europie Zachodniej.
Na Środkowym Wschodzie segment C reprezentuje około 25% rynku samochodowego, z czego ¾ rynku przypada na sedany. Na rynkach tych panuje bardzo silna konkurencja, na czele z producentami azjatyckimi (japońskimi i koreańskimi). Renault Fluence powinno umożliwić firmie Renault zdobycie większego udziału w rynku, w warunkach następujących na tych rynkach bardzo dynamicznych zmian, jako że sprzedaż sedanów z segmentu C uległa w latach 2000-2008 ośmiokrotnemu zwiększeniu i nadal rośnie.
W Australii rynek kompaktowych sedanów jest mniej rozwinięty niż na Środkowym Wschodzie i stanowi około 10% sprzedaży w odniesieniu do wszystkich segmentów ogółem. Niemniej jednak sedany utrzymują na nim znaczącą i stabilną pozycję na poziomie 80% sprzedaży w segmencie C.
Na obszarze Europy Zachodniej sedany stanowią około 3% sprzedaży w segmencie C. Głównym rynkiem jest tu Hiszpania, gdzie nadwozia trójbryłowe mają 5% udziału w tym segmencie. Pomimo odnotowywanego od kilku lat spadku sprzedaży kompaktowych sedanów, Europa Zachodnia, a w szczególności Hiszpania, pozostaje dla Renault rynkiem o dużym potencjale.
Sedan Fluence stanowi uzupełnienie gamy Nowego Megane i umacnia ofertę Renault w segmencie C, największym pod względem wielkości sprzedaży segmencie w Europie.
DRIVE THE CHANGE – NOWE HASŁO MARKI I GRUPY RENAULT Nowe hasło marki i Grupy Renault − Drive the Change – odwołuje się do wartości marki i wyraża wolę Renault − innowacyjnego, a jednocześnie bliskiego ludziom producenta samochodów − odegrania roli pioniera w rozwoju ogólnodostępnych środków transportu spełniających wymagania zrównoważonego rozwoju. Renault od ponad 110 lat oferuje innowacyjne rozwiązania, dzięki którym wysokiej jakości produkty i usługi koncernu wyprzedzają swoją epokę: są pomysłowe, atrakcyjne, przystępne cenowo i cechują się niską emisją CO2. Nowe hasło Renault wyraża najgłębsze wartości związane z kulturą firmy − entuzjazm, innowacyjność, bliskość − podkreślając przełom w projektowaniu i sposobie korzystania z samochodów. |
Źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze