Celem Renault jest uplasowanie się na wszystkich rynkach wśród trzech najlepszych producentów pod względem zadowolenia klientów z jakości obsługi. Osiągnięcie tego celu wymaga poprawy zadowolenia wszystkich klientów i jest ono mierzone za pomocą comiesięcznych badań satysfakcji klienta. Konkurs Renault Global Quality Award jest organizowany w celu włączenia całej sieci Renault w działania dla poprawy jakości, a także wyróżnienia koncesjonerów, którzy uzyskali najlepsze wyniki.
Wyniki mierzono przede wszystkim w oparciu o dwa kryteria: wskaźnik zadowolenia z procesu sprzedaży oraz wskaźnik zadowolenia z obsługi posprzedażnej. Informacje były zbierane podczas ankiet telefonicznych przeprowadzanych wśród klientów, a uzyskane wyniki określiły procentowy udział klientów całkowicie zadowolonych z obsługi. Zebrane na podstawie ankiet wyniki świadczą o wzroście jakości obsługi we wszystkich autoryzowanych stacjach Renault. W porównaniu z ubiegłym rokiem poziom zadowolenia klientów Renault wzrósł o 2,1 punktów procentowych zarówno w procesie sprzedaży, jak i w procesie obsługi posprzedażnej.
W 44 koncesjach Renault Polska uzyskano wynik ponad 80% zadowolenia klientów (proces sprzedaży + proces obsługi posprzedażnej). Listę najlepszych pod względem zadowolenia klientów z zakupu nowego samochodu oraz zadowolenia klientów z jakości obsługi posprzedażnej otwierają: Dzięciołowski Sp. z o.o. z wynikiem średniej z 12 miesięcy – 92,2% i Euro-Car Sp. z o.o. – 90,6%. W roku 2009 Renault chce co najmniej utrzymać wyniki łączne dla całej sieci handlowej oraz szczególnie pomóc poprawić wyniki najsłabszych dealerów.
W konkursie Renault Global Quality Award uczestniczą koncesjonerzy z 32 następujących krajów: Afryka Południowa, Algieria, Niemcy, Argentyna, Austria, Belgia-Luksemburg, Brazylia, Kolumbia, Chorwacja, Hiszpania, Francja, Węgry, Irlandia, Włochy, Maroko, Meksyk, kraje nordyckie (Dania, Norwegia, Finlandia, Szwecja), Holandia, Polska, Portugalia, Czechy, Rumunia, Wielka Brytania, Rosja, Serbia, Słowenia, Słowacja, Szwajcaria, Turcja.
Polscy laureaci RGQA
Dzięciołowski Sp. z o.o.
Firma Dzięciołowski Sp. z o.o. posiada długoletnią tradycję w dziedzinie sprzedaży i obsługi serwisowej samochodów Renault. Firma powstała w 1990 roku i rok później została jednym z pierwszych autoryzowanych partnerów Renault. W 2000 roku nastąpiło otwarcie filii firmy w Bolesławcu. W 1998 roku redakcja miesięcznika Auto Moto Sukces przyznała firmie tytuł Najaktywniejszego Dealera Sieci Renault – było to wyróżnienie za uzyskanie największego udziału w rynku. W 1999 pracownik firmy Pan Robert Dub zajął drugie miejsce w ogólnoeuropejskiej rywalizacji doradców technicznych sieci Renault, której finał odbył się w Paryżu. Również w 1999 roku firma została wyróżniona Nagrodą Jakości przyznawaną przez Renault Polska za najwyższą jakość obsługi. Dzięciołowski Sp. z o.o. zatrudnia 56 osób, w tym 17 uczniów.
Euro-Car Sp. z o.o.
Firma Euro-Car Sp. z o.o. powstała w 1995 roku i od samego początku związała się z marką Renault jako jej koncesjoner. W styczniu 2001 roku firma zaczęła starania o przyznanie certyfikatu jakości zgodnego z normą ISO 9002. Do marca system jakości został wdrożony i już we wrześniu firma uzyskała od BVQI certyfikat jakości ISO 9002 z brytyjską akredytacją UKAS. W firmie Euro-Car każdy klient ma zapewnioną obsługę najwyższej jakości. W tym roku system zarządzania jakością jest przystosowywany do nowej normy ISO 9001:2000, co powinno zostać zakończone do końca bieżącego roku i potwierdzone nowym certyfikatem jakości.
Firma Euro-Car została wyróżniona wieloma nagrodami: Złotą Buławą Hetmańską na Targach Motoryzacji AutoSalon 2000-2001-2002 w Zamościu, Buławami: srebrną oraz brązową na Jarmarku Hetmańskim w 2004 i 2005 roku, nagrodą Bezpiecznego Pracodawcy 2006, Nagrodą Lidera Biznesu Województwa Lubelskiego 2007, dwoma nagrodami w 2008 roku otrzymanymi od Renault Polska za sprzedaż samochodów oraz wyniki w sprzedaży kredytów i leasingów. Firma otrzymała również wiele nagród dla firmy oraz nagród indywidualnych za udział w lokalnych rajdach samochodowych KJS. Obecnie w firmie pracuje 26 osób na różnych stanowiskach: od mechanika, diagnosty po wykwalifikowanych specjalistów ds. sprzedaży.
Żródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze