Pierwsze samochody zostaną wprowadzone na rynek we wrześniu 2013 r.
Przede wszystkim produkowany będzie Duster, a obok niego modele Koleos i Megane R.S.
Zadanie Indomobil to utworzenie sieci dystrybucji.
Cel: do 2016 r. zdobycie przez Renault czołowej pozycji wśród marek europejskich.
Carlos Ghosn, prezes Renault oraz Jusak Kertowidjojo, prezes PT Indomobil Sukses International, Tbk, podpisali dzisiaj porozumienie o partnerstwie, oznaczające oficjalne wejście Renault na rynek indonezyjski.
Wprowadzenie Dustera, montowanego w Indonezji przez Indomobil, stanowi dla Renault pierwszy krok w stronę przyszłego wzrostu poziomu sprzedaży samochodów w tym kraju. Duster znajduje się w pierwszym szeregu, jeśli chodzi o międzynarodowy rozwój Grupy – jest to flagowy model, dzięki któremu marka będzie dobrze rozpoznawalna. Duster, najczęściej sprzedawany samochód Grupy Renault w 2013 r., otrzymał liczne wyróżnienia na całym świecie.
Zostanie on wyposażony w najlepszy silnik w swojej klasie – 1.5 dCi, „motor światowego wzrostu” Sojuszu Renault-Nissan – montowany w co trzecim sprzedawanym samochodzie marki Renault na całym świecie – od Twingo do Laguny. Silnik ten jest uznawany za punkt odniesienia w swojej kategorii pod względem wydajności i zużycia paliwa. Będzie on istotnym elementem promocji marki oraz jej wizerunku w Indonezji, gdzie prawo dotyczące emisji zanieczyszczeń jest coraz surowsze, a zużycie paliwa stanowi jedno z głównych kryteriów przy wyborze samochodu.
Równolegle do modelu Duster, Renault wprowadzi na indonezyjski rynek SUV-a Koleos oraz Megane R.S. Modele te – dzięki osiągom silnika, wizerunkowi samochodów z górnej półki oraz doskonałej technologii – pozwolą Renault na zdobycie pozycji lidera na rynku indonezyjskim.
Ze swojej strony Indomobil stworzy sieć dystrybucji, która będzie oferować klientom obsługę wysokiej jakości. Celem jest otworzenie 45 salonów do 2016 r. oraz powiększenie tej liczby w kolejnych latach. Nissan, od 1981 r. współpracujący z Indomobil w Indonezji, dzięki partnerowi osiągnął na koniec 2012 r. sześcioprocentowy udział w rynku indonezyjskim, co znacząco wpłynęło na sprzedaż 67.000 samochodów.
Informacja o partnerstwie Renault-Indomobil jest pierwszym krokiem w stronę rozwoju Renault w Indonezji. Od 2015 r. Renault wprowadzi kolejne specjalnie dostosowane modele, które będą montowane w Indonezji i staną się podstawą oferty rynkowej.
Indonezja – mająca 250 milionów mieszkańców i rynek 1.100.000 samochodów (+25%) – jest obecnie motorem napędzającym rozwój Azji Południowo-Wschodniej. Przy liczbie 36 samochodów przypadających na 1000 mieszkańców Indonezja jest jednym z najbardziej obiecujących rynków na świecie.
O Renault
Renault, produkujące samochody od 1898 r., to międzynarodowa Grupa, która w 2012 r. sprzedała ponad 2,5 miliona samochodów w 128 krajach. Dziś zatrudnia ona niemal 128.000 pracowników i prowadzi produkcję w 38 zakładach przemysłowych. Aby odpowiedzieć na wielkie wyzwania technologiczne przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rozwoju międzynarodowym, wzajemnym uzupełnianiu się swoich trzech marek (Renault, Dacia i Renault Samsung Motors), samochodach elektrycznych, sojuszu z Nissanem, a także partnerstwie z AWTOWAZ i Daimlerem.
Zdobywszy 11 tytułów Mistrza Świata Formuły 1 w ciągu 35 lat, Renault uczyniło z tej najbardziej wymagającej na świecie dyscypliny wyznacznik innowacji oraz podstawę wizerunku i rozgłosu marki.
O Indomobil
Grupa Indomobil jest jednym z dwóch największych producentów samochodowych w Indonezji. Indomobil rozwija swoją działalność w różnych segmentach rynku motoryzacyjnego: samochody osobowe, użytkowe, ciężarowe i sprzęt, sprzedaż części, finansowanie oraz wynajem samochodów. Zintegrowany model biznesowy pozwala spółce na optymalizację wartości na całej długości łańcucha dostaw.
Indomobil jest importerem Renault od 2001 r. Przedsiębiorstwo dystrybuuje również samochody osobowe innych marek: Nissan, Volvo, Audi i Volkswagen, a także ciężarówki Renault Trucks i Volvo Trucks.
Renault i Indomobil podpisały w Indonezji porozumienie o partnerstwie
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze