poniedziałek, 15 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Renault i Valeo będą produkować silniki elektryczne o mocy 270 KM

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2022-04-18
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
212 7
2
Nowe Renault Megane E-Tech Electric 2022
188
UDOSTĘPNIEŃ
625
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Koncerny Renault i Valeo wspólnie opracowują nową generację silników elektrycznych. Będą one produkowane w fabryce Renault w Cléon.

Nowa generacja napędów elektrycznych pojawi się w samochodach koncernu za kilka lat. Producenci podpisali właśnie protokół ustaleń w sprawie opracowania układu napędowego nowej generacji, który będzie bardziej wydajny, mniejszy i tańszy w produkcji niż dotychczas stosowane rozwiązania. Celem jest też obniżenie kosztów, które są bardzo istotne przy produkcji samochodów elektrycznych.

Zobacz: Nowe samochody Renault

Układ napędowy nowej generacji ma być również bardziej energooszczędny i zapewniać bardzo dobre parametry jeśli chodzi o moc. Celem projektu jest osiągnięcie 270 KM (200 kW) bez stosowania kłopotliwych części aktywnych. Renault i Valeo projektują nowy napęd w postaci silnika synchronicznego z wirnikiem nawijanym, którego zaletą jest brak metali ziem rzadkich. To pozwala budować napędy z wykorzystaniem lokalnych zasobów, bez potrzeby polegania na imporcie.

Zobacz: Renault Mégane E-tech najlepszym hatchbackiem Top Gear

Projekt pozwoli również na rozwój zakładów Renault w Cléon. Mają się one stać jednym z kluczowych dostawców komponentów do samochodów elektrycznych grupy. Równolegle koncern uczestniczy  w projektach związanych z budową akumulatorów. Zgodnie z zapowiedzią szefa firmy, Luca de Meo, Renault zamierza w całości przejść na produkcję aut elektrycznych od 2030 roku.

Zobacz: Renault Zoe zimą po Polsce. Z Warszawy do Krakowa – da się?

Jednak koncern nie do końca rezygnuje z napędów termicznych. Uruchamia bowiem dużą fabrykę odświeżania używanych samochodów, która ma pomóc w zapewnieniu przychodów dla grupy w czasie transformacji energetycznej. Pomysł polega na tym aby kilkuletnie samochody były przywracane do stanu fabrycznego z użyciem części, metod i narzędzi posiadanych przez Renault i oferowane klientom jako używane, ale z fabryczną gwarancją.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultValeo
Udostepnij75Tweet47Udostepnij13
Poprzedni

Nowy Renault 4L zostanie zaprezentowany w październiku

Następny

Dacia Jogger będzie najtańszą hybrydą na rynku już w 2023 r.

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny
Nowa Dacia Jogger 2022

Dacia Jogger będzie najtańszą hybrydą na rynku już w 2023 r.

Akcja naprawcza Peugeot 208 i 2008 we Francji. Sprawdź też swoje auto

Nowe Alpine A110 dla żadnarmerii

Nowe Alpine A110 gotowe do służby w żandarmerii francuskiej. Łącznie 26 sztuk

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krucyfix - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Inny Anonimowy - UOKiK: Citroën C4 do serwisu
  • Roman - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Konrad - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia
  • Wiktor - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • AntyWv - Nowe Renault Clio VI – kiedy zobaczymy następcę obecnego modelu?
  • D.K - Jakie przebiegi osiąga Dacia Duster, Dokker i Logan?
  • Anonimowo - Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Anonimowo - Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Tomasz O - Kultowe samochody Citroën 2CV, DS, Rosalie, Peugeot 203 z kolekcji śp. Andrzeja Drewnikowskiego do kupienia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot odnotowuje 67% wzrost w 2022 r. i pozostaje najszybciej rozwijającą się marką na rynku
  • Citroën DS jako daily. Czy zabytkowym samochodem można jeździć na co dzień?
  • 30 lat Renault Safrane. Komfortowa limuzyna z nawigacją w opcji
  • Peugeot Emotion Day 2022: napęd elektryczny z coraz większym zainteresowaniem Czechów
  • Fiat 500e ponownie najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Niemczech
  • Używania Dacia Duster 2010 osiąga rekordowe ceny na rynku wtórnym. Nawet 33 tysiące zł!
  • Nowy Citroën C5 X Shine Plus 225 KM Hybrid – „Dobra robota Citroën, więcej takich proszę”
  • Jak Citroën zdobył nowych klientów w Kolumbii dzięki… pandemii?
  • Używany Renault Talisman 1.6 TCe 200 KM EDC: zrobiłem z niego Gran Turismo
  • Stellantis rozważa dużą inwestycję w produkcję hybryd i elektryków w Meksyku


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.