Renault Kangoo odegrało ważną i czasami pomijaną rolę w rozwoju wiedzy producenta w zakresie pojazdów elektrycznych.
Renault rozpoczęło badania nad elektrycznymi rozwiązaniami dla samochodów dostawczych już w 1985 roku, wraz z elektryczną wersją Renault Express zasilaną akumulatorami niklowo-cynkowymi. Ambicje te urzeczywistniły się na początku 2000 roku wraz z Renault Kangoo. Renault Kangoo, będące prawdziwym laboratorium pojazdów elektrycznych, było dostępne od 2002 r. w wersji elektrycznej (Kangoo Electri’cité) i hybrydowej (Kangoo Elect’road).
Te krótkie serie umożliwiły marce zdobycie prawdziwej wiedzy specjalistycznej w zakresie projektowania pojazdów elektrycznych, ich industrializacji, a przede wszystkim ich konserwacji. W tym czasie zespół techników, nazywanych latającymi doktorami, podróżował do każdego klienta, aby analizować, konserwować i ulepszać modele.
W 2011 roku, gdy Renault Kangoo Z.E trafiło do powszechnej sprzedaży, jako pierwszy w 100% elektryczny pojazd zdobyło tytuł „International Van Of The Year”, tworząc tym samym segment elektrycznych vanów/kombi. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i intensywnemu użytkowaniu przez profesjonalistów, Renault może obecnie zaoferować Nowe Kangoo Van E-Tech electric o najlepszych osiągach i zasięgu na rynku.
Od tego czasu model ten stał się najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym w historii, z ponad 90 000 egzemplarzy wyprodukowanych w fabryce Maubeuge we Francji. Jeśli dodamy do tego pojazdy elektryczne wyprodukowane dla partnerów, liczba ta wzrośnie do 100 000 sztuk!
Kangoo jest dostępny w wersji elektrycznej E-Tech zarówno dla klientów biznesowych, jak i prywatnych, w 2 długościach, z kabiną podłogową, furgonetką lub samochodem osobowym, i może być dostosowywany w nieskończoność dzięki ponad 350 zatwierdzonym przez Renault Pro+ producentom nadwozi.
Od 1997 roku fabryka Renault w Maubeuge w Hauts-de-France produkuje Kangoo dla całego świata. Obok zakładów w Douai i Ruitz, fabryka jest sercem nowego centrum ElectriCity, największego i najbardziej konkurencyjnego centrum produkcji pojazdów elektrycznych w Europie, które umożliwi Renault produkcję 480 000 pojazdów elektrycznych rocznie do 2025 roku.
Renault zainwestowało 450 milionów euro w fabrykę i zainstalowało nowy warsztat montażu akumulatorów, aby produkować zarówno samochody osobowe, jak i lekkie samochody dostawcze Nowego Kangoo, a także pojazdy swoich partnerów, Mercedesa i Nissana, oraz aby zagwarantować najwyższą możliwą jakość produkcji.
Silnik elektryczny do Nowego Kangoo E-Tech Electric, jak również ładowarki, są produkowane w fabryce Renault w Cléon w Normandii. Aby wesprzeć sukces Renault Kangoo w różnych wersjach i industrializację przyszłego Renault 4 electric, fabryka w Maubeuge potwierdziła pierwszą falę rekrutacji 200 stałych pracowników w 2023 roku. Rekrutacje te są częścią umowy społecznej „na rzecz przyszłości zakładów Renault w Hauts de France” podpisanej przez wszystkie związki zawodowe w dniu 08 czerwca 2021 r., w momencie utworzenia klastra przemysłowego ElectriCity. Zapowiedziano łącznie 350 bezpośrednich miejsc pracy w zakładzie w okresie do 2024 roku. Fabryka w Maubeuge zatrudnia 2500 osób.
źródło: Renault.
Najnowsze komentarze