Może się niektórym wydawać – sądząc po komentarzach pod publikowanymi przez nas artykułami – że elektromobilność, to wymysł eurokratów z Brukseli, ale tak nie jest. Samochody elektryczne spotyka się dziś już na całym świecie. I nie chodzi tylko o Chiny, czy szeroko pojętą Azję, ale też np. o Amerykę Południową. Przykładem jest Renault Kwid E-Tech, który teraz ma jeszcze bardziej atrakcyjną cenę.
Renault Kwid E-Tech, pojazd w 100% elektryczny i najtańsze auto z napędem elektrycznym w ofercie francuskiej marki w Brazylii, jest teraz dostępny w sugerowanej cenie 99.990 reali. To równowartość 80.671 zł przy aktualnym kursie średnim NBP wynoszącym 0,8068 zł za reala. Model został wprowadzony na rynek w Brazylii w 2022 roku i od tego czasu zebrał szereg nagród od prasy motoryzacyjnej.
Dzięki Kwidowi E-Tech Renault rozszerzyło gamę pojazdów w 100% elektrycznych dostępnych w Brazylii, dysponując największą siecią dealerów samochodów elektrycznych w kraju, a także całą wiedzą marki, która jest pionierem mobilności elektrycznej na świecie. Oprócz Kwida E-Tech marka sprzedaje w Brazylii Megane E-Tech Electric i Kangoo E-Tech Electric.
Jedną z najważniejszych cech w pełni elektrycznego Kwida E-Tech jest łatwość ładowania akumulatora, który ma pojemność 26,8 kWh i można go ładować nawet z domowego gniazdka z napięciem 110 V lub 220 V.
Dzięki silnikowi elektrycznemu, w pełni opracowanemu zgodnie z gustami brazylijskiego konsumenta, Kwid E-Tech jest zwinny w ruchu miejskim. Na przyspieszenie od 0 do 50 km/h potrzeba zaledwie 4,1 sekundy.
Według brazylijskiego programu oznakowania pojazdów (PBEV) zasięg wynosi 185 kilometrów. Wartość więcej niż wystarczająca na średnią dzienną podróż w dużych miastach.
Renault produkuje samochody w Brazylii od 1998 rok. Aktualnie Renault do Brasil zatrudnia 5.300 pracowników w dwóch fabrykach w kompleksie Ayrton Senny w São José dos Pinhais: w jednej produkuje się samochody osobowe, w drugiej zaś lekkie pojazdy dostawcze.
Oferując pełną gamę pojazdów, takich jak Kwid, Stepway, Logan, Duster, Oroch i Master, a także w 100% elektryczne pojazdy typu Kwid E-Tech, Megane E-Tech Electric i Kangoo E-Tech, Renault wprowadziło innowację rynkową oferując sprzedaż produktów w 100% on-line. Z kolei dzięki Renault On Demand, usłudze długoterminowego wynajmu samochodów, Renault oferuje nowe rozwiązania w zakresie mobilności, a także kilka projektów wspólnego korzystania z samochodu.
We współpracy z partnerami francuski koncern opracowuje również rozwiązania w zakresie wytwarzania czystej energii, jak na przykład projekt Fernando de Noronha, w ramach którego zbudowano garaż fotowoltaiczny do zasilania ponad 45 pojazdów elektrycznych, które jeżdżą na wspomnianym archipelagu. Lokalne władze liczą, że z czasem uda się tam całkowicie wyeliminować pojazdy spalinowe.
Instytut Renault, odpowiedzialny za działania społeczno-środowiskowe marki w Brazylii, przyczynia się do rozwoju społeczeństwa i wpłynął już na blisko 900 tys. osób przez 13 lat działalności w obszarach włączenia społecznego i bezpieczeństwa, głównie poprzez szereg różnego rodzaju szkoleń.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze