Dwa modele Renault, Kwid i Kwid E-Tech, zostały nagrodzone w 10. edycji Znaku Najwyższej Wartości Odsprzedaży – Autos 2023 za osiągnięcie najniższej utraty wartości w okresie jednego roku w porównaniu do konkurentów w swoich segmentach.
Renault Kwid z silnikiem 1.0 SCe flex po raz kolejny został zwycięzcą Znaku Najwyższa Wartość Odsprzedaży – Samochody Osobowe, w kategorii „Entry”, ze stawką amortyzacji wynoszącą 11,6% po roku użytkowania. Z kolei w bezprecedensowej kategorii „Entry Electric” wybrany został w 100% elektryczny Kwid E-Tech, z amortyzacją na poziomie 8,5% w okresie jednego roku.
„Kwid to innowacyjny samochód, który zachwyca swoim SUV-owym designem, poziomem bezpieczeństwa, łącznością, zarówno w wersji spalinowej, jak i w modelu w 100% elektrycznym. Wynik ten pokazuje zaufanie i zadowolenie klientów z produktu oraz przygotowanie naszych dealerów do obsługi zarówno pojazdów spalinowych, jak i w 100% elektrycznej gamy E-Tech sprzedawanej przez markę” – wyjaśnia Ricardo Gondo, prezes Renault do Brasil.
W tym roku w plebiscycie Znak Najwyższa Wartość Odsprzedaży – Autos 2023 przeanalizowano 93 modele, które sprzedały się w co najmniej 1.000 egzemplarzy w ciągu 12 miesięcy (silniki spalinowe) i w minimum 300 egzemplarzach, gdy chodzi o pojazdy zelektryfikowane. Okres odniesienia badania przypadał na wrzesień 2022 r. – sierpień 2023 r.
„Postanowiliśmy stworzyć dwie grupy modeli, spalinowe i zelektryfikowane, ponieważ pojazdy elektryczne i hybrydowe w ciągu ostatnich dwóch lat zyskały nowych graczy i znaczenie, ale poszczególne modele nadal nie są w stanie osiągnąć poziomu sprzedaży przekraczającego 1.000 sztuk” – wyjaśnia Joel Leite z Agência Autoinforme, organizatora plebiscytu Autos 2023.
Renault Kwid
Produkowany w kompleksie przemysłowym Ayrton Senna w São José dos Pinhais, Kwid został wprowadzony na rynek brazylijski w 2017 roku i od tego czasu jest liderem w segmencie. Model wyróżnia się największym w swojej kategorii prześwitem (180 mm) oraz kątami natarcia (24°) i zejścia (40°) godnymi segmentu SUV-ów. Oprócz cech SUV-a, Kwid ma również największą przestrzeń wewnętrzną i największy bagażnik w swojej kategorii (290 litrów). Kwid to punkt odniesienia w zakresie bezpieczeństwa, wyposażony w standardzie w cztery poduszki powietrzne (dwie przednie i dwie boczne) – coś niespotykanego w segmencie podstawowym.
W Brazylii dostępne są cztery wersje wykończenia: Life, Zen, Intense i Outsider. Wszystkie z wydajnym i ekonomicznym silnikiem 1.0 SCe z trzema cylindrami, 12 zaworami, podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i aluminiowym blokiem. Ważący zaledwie 758 kg Kwid oferuje najlepszy stosunek masy do mocy, zapewniający zwinne prowadzenie i doskonałe reakcje. Z etanolem w zbiorniku wytwarza 70 KM przy 5.500 obr./min i moment obrotowy 96 Nm przy 4.250 obr./min. W przypadku benzyny moc wynosi 66 KM przy 5/500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 92 Nm przy 4.250 obr./min.
W 100% elektryczny Renault Kwid E-Tech
Dzięki Kwid E-Tech Renault rozszerzyło gamę pojazdów w 100% elektrycznych oferowanych do sprzedaży w Brazylii, dysponując największą siecią dealerów samochodów elektrycznych w kraju, a także całą wiedzą marki, która jest pionierem mobilności elektrycznej na świecie.
Jedną z najważniejszych cech w pełni elektrycznego Kwida E-Tech jest łatwość ładowania akumulatora, który ma pojemność 26,8 kWh i można go ładować nawet z domowego gniazdka o napięciu 110 V lub 220 V.
Dzięki silnikowi elektrycznemu, w pełni opracowanemu zgodnie z gustami brazylijskiego konsumenta, Kwid E-Tech jest zwinny w ruchu miejskim. Na przyspieszenie od 0 do 50 km/h potrzeba zaledwie 4,1 sekundy.
Według brazylijskiego programu oznakowania pojazdów (PBEV) zasięg wynosi 185 kilometrów. Wartość więcej niż wystarczająca na średnią dzienną podróż w dużych miastach.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze