Okładka aktualnego wydania tygodnika MOTOR nie kusi miłośników francuskiej motoryzacji. Ponieważ jednak nie oceniamy pisma po stronie tytułowej, zapraszamy Was na stronniczy przegląd prasy. Spróbujemy ocenić, czy warto kupić to pismo.
MOTOR nr 35 (3662) z 28.VIII.2023
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,49 zł
Koszt 1 strony: blisko 9,4 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C3, C3 Aircross, C3 Picasso, C8, 207, e-3008, 5 EV, Clio, R4, Bigster, Dokker, Duster, Logan, Meriva, Mokka
Interesujące nas samochody pojawiły się w dziale Przyszłe premiery na marginesie strony 8. Wspomniano tam Lancię Ypsilon, Renault 5 EV, Alfę Romeo Giulię, Maserati GranCabrio, miejskiego SUV-a Alfy Romeo, Dacię Bigster, Dacię Duster, Nissana Juke’a, Peugeota e-3008 oraz Renault 4.
Z tabelki zamieszczonej na stronie 8. wynika, iż w okresie od stycznia do lipca br. włącznie sprzedaż Dacii Duster w Polsce dała temu modelowi siódme miejsce na liście najpopularniejszych modeli nowych samochodów w naszym kraju.
Test Citroëna C3 Aircross MOTOR zamieścił na stronie 21. Opisano auto z silnikiem 1.2 PureTech w wersji Shine Pack. Doceniono francuskie autko za przestronność z przodu, duży bagażnik (co najmniej 410 litrów), dobry komfort jazdy, niezłą dynamikę i dużą ładowność. Po stronie wad MOTOR wymienił kiepską jakość obrazu generowanego przez kamerę cofania, wolno działający system Stop&Start oraz czasem poszarpującą skrzynię biegów EAT6.
Zobacz nasz test Citroena C3 Aircross 1. PureTech EAT6
Kolejne dwie strony przeznaczono na test Jeepa Wranglera Unlimited 4xe Sahara.
Citroëna C8, Citroëna C3 oraz Opla Mokkę, a także fiata 500 (od środka) i Fiata Pandę można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł traktujący o wykroczeniach w ruchu drogowym (strony 30-31).
Zdjęcie Nissana Leafa ilustruje krótką poradę na stronie 32. Nowszego Leafa można zaś zobaczyć na kolejnej stronie wśród najsolidniejszych modeli dekady.
W dziale Używane na stronach 34-37 MOTOR opisał tym razem autka nieduże, ale pakowne. Wśród zaprezentowanych modeli natkniecie się na Citroëna C3 Picasso, Peugeota 207 SW, Opla Merivę B, Dacię Logan MCV II, Renault Clio III Grandtour, Dacię Dokker i Fiata Qubo, przy którym wspomniano też Fiata Doblo.
Również w dziale Używane MOTOR – na stronach 38-41 – porównał Jeepa Renegade z Mini Countrymanem. Oba modele szły łeb w łeb i starcie zakończyło się remisem.
Mógłbym napisać, że w zasadzie do tej pory MOTOR kompletnie nie przekonał mnie do zakupu (choć i tak go przecież kupiłem). Do tej pory, czyli do stron 44-45, na których znajdziecie opis wrażeń z jazd unikatowym i szalenie dziś drogim Citroënem 2CV w wersji Sahara. Samochód napędzany dwoma silnikami jest przykładem licznych w historii naprawdę nietuzinkowych rozwiązań stosowanych przez francuską markę. Powstało tylko 693 egzemplarze, dziś jest to więc prawdziwy unikat i stąd jego baaardzo wysokie ceny, jeśli już gdzieś jakiś trafi na sprzedaż.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Możecie kupić to wydanie.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze