Jak wyglądał rynek samochodowy we Francji w marcu 2024 roku? Renault jest zdecydowanym liderem, Peugeot zajął drugie miejsce, Dacia trzecie. Citroën coraz lepiej, ale poza podium. Samochody osobowe to 180.024 rejestracji i spadek -1,47%.
We Francji rośnie popularność samochodów elektrycznych. Zyskały one kolejne 10 punktów procentowych w porównaniu z marcem 2023 r. (elektryki z 19% udziałem w rynku, hybrydy, łagodne hybrydy i hybrydy typu plug-in z 37%).
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Pozytywne zachęty, takie jak premie i leasing (których efekty są widoczne w lutym i na początku marca) wyraźnie tu pomagają, ale tendencja ta może się nie utrzymać z uwagi na zakończenie rządowego programu wsparcia zakupów w formie leasingu socjalnego.
Najważniejsze wydarzenia na rynku w marcu 2024 r:
- Najlepsze wyniki w marcu osiągnęły Renault (16,44% udziału w rynku), Peugeot (14,10%), Dacia (7,66%), Citroen (7,51%) i Toyota (6,43%).
- Pomimo gwałtownego spadku Tesli w marcu (-42,62%), Model Y powrócił na drugie miejsce w rankingu najczęściej rejestrowanych modeli elektrycznych,
- Odsetek samochodów wynajmowanych osobom prywatnym wzrósł do 64% (w porównaniu z 50% rok temu), co nie jest oznaką zmiany paradygmatu użytkowania samochodów, ale raczej ograniczeń budżetowych francuskich gospodarstw domowych,
- Silniki benzynowe po raz kolejny zaliczają spadek udziału i tendencja udziału jest raczej malejąca. Podobnie może być z hybrydami ładowalnymi PHEV.
Zestawienie sprzedaży nowych samochodów we Francji – marzec 2024 oraz skumulowana sprzedaż styczeń – marzec 2024.
Marka |
marzec24 |
procentowo |
styczeń – marzec 2024 |
procentowo |
zmiana |
Sprzedaż razem |
180.024 |
100,00 |
444.903 |
100,00 |
+5,71 |
STELLANTIS |
52.261 |
29,03 |
138.324 |
31,09 |
+7,48 |
CITROEN |
13.528 |
7,51 |
35.278 |
7,93 |
+4,42 |
PEUGEOT |
25.389 |
14,10 |
68.021 |
15,29 |
+1,68 |
OPEL |
5.094 |
2,83 |
13.104 |
2,95 |
+24,72 |
DS |
2.037 |
1,13 |
5.860 |
1,32 |
-11,10 |
FIAT |
4.662 |
2,59 |
12.033 |
2,70 |
+38,10 |
ALFA ROMEO |
398 |
0,22 |
1.198 |
0,27 |
+28,82 |
LANCIA |
37 |
0,02 |
37 |
0,01 |
|
ABARTH |
216 |
0,12 |
445 |
0,10 |
|
MASERATI |
4 |
0,00 |
13 |
0,00 |
-56,67 |
JEEP |
896 |
0,50 |
2.335 |
0,52 |
+87,40 |
GRUPA RENAULT |
43.641 |
24,24 |
104.710 |
23,54 |
+3,05 |
RENAULT |
29.597 |
16,44 |
64.742 |
14,55 |
+3,18 |
DACIA |
13.797 |
7,66 |
39.454 |
8,87 |
+2,14 |
ALPINE |
247 |
0,14 |
514 |
0,12 |
+122,51 |
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Najnowsze komentarze