Renault Master Z.E. – ceny we Francji

8 23

Zapowiadano go już od paru miesięcy, ale wreszcie trafia na rynek. Renault Master Z.E. – pierwszy tak duży dostawczak o napędzie elektrycznym został wyceniony na rodzimym rynku. Ile trzeba zapłacić za ekologiczne auto użytkowe?

O tym za chwilę. Renault Master Z.E. dostępny jest w trzech długościach i dwóch wysokościach, jako furgon i platforma z kabiną. Ceny nie obejmują państwowej dotacji ekologicznej (we Francji wynosi ona 6.000 euro) oraz kosztów dzierżawy baterii. Bo akumulatory tego samochodu podlegają dzierżawie. I chyba to jest największy minus całego przedsięwzięcia. Dlaczego?

Otóż koszty dzierżawy akumulatorów nie wydają się jakieś szczególnie wysokie. Skalkulowano je na poziomie 74 euro netto miesięcznie. Tyle, że przy rocznym przebiegu jedynie 7.500 km. OK, to samochód elektryczny, więc będzie użytkowany głównie w miastach, ale przekłada się to na zaledwie 625 km miesięcznie. Niewiele ponad 20 km dziennie zakładając codzienne użytkowanie! To bez sensu dla dostawczaka, nawet takiego operującego na terenie miasta.

Oczywiście nie ma problemu – można jeździć więcej. Nikt Wam nie zabroni. Ale wówczas za każdy dodatkowy kilometr ponad limit zapłacić trzeba 4 eurocenty. Renault twierdzi, że to niewiele ponad 8 euro miesięcznie przy przebiegu 2.500 km. Tak, ale przy rocznym przebiegu 2.500 km, czyli niewiele ponad 200 km miesięcznie.

OK – na pytanie, czy to ma sens ekonomiczny każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Na razie nie mamy tego dylematu, bo Renault Master Z.E. został zaoferowany nie w Polsce, a we Francji. Ile więc kosztuje to auto nad Sekwaną? Wszystko zależy od wersji:
Furgon / L1H1: 48.200 euro
Furgon / L1H2: 49.100 euro
Furgon / L2H2: 50.000 euro
Furgon / L3H2: 50.900 euro
Platforma z kabiną / L2: 46.700 euro
Platforma z kabiną / L3: 46.850 euro

Przypominam – to ceny netto, ale bez uwzględniania dotacji dla samochodów ekologicznych. Można więc od tego urwać jeszcze wspomniane 6.000 euro.

Samochód dysponuje mocą 57 kW, czyli 75 KM i momentem obrotowym o wartości 225 Nm. Akumulatory mają pojemność 33 kWh. Pozwala to na uzyskanie zasięgu wg normy NEDC 200 km oraz zasięgu realnego 120 km. Ładowanie akumulatorów zależnie od łącza trwa od 6 godzin (WallBox 7,4 kW), przez 11 godzin (WallBox 3,7 kW) aż po 17 godzin (gniazdko 220 V z obciążeniem 2,3 kW).

Pojemność skrzyni ładunkowej – zależnie od wersji – wynosi od 8 do 13 m³. Ładowność – również zależnie od wersji – od 975 do 1.377 kg.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
4 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
4 Autorzy komentarzy
MogorMakaronKrzysztofŁukasz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

Ciekaw jestem jak te 75KM rozbuja załadowane 3,5 tonowe auto.

Makaron
Gość
Makaron

Czy są dane ile on waży z bateryjkami?

Mogor
Gość
Mogor

trochę mało, z tego co wiem to Boxer od peugeota ma od 100KM do 163 KM, a dobre oszczędne silniki i raczej te niezawodne. Poza tym jak widziałem teraz ich ofertę to i cenowo bardzo dobrze wypadają.