Renault Master utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku aut dostawczych i nic nie wskazuje na to, by do końca roku 2023 inny model miał odebrać francuzowi koronę. Master zdeklasował konkurentów.
Według danych PZPM w październiku zarejestrowano w Polsce 5461 samochodów dostawczych do 3,5 tony, co daje wzrost o 9,3% w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Od stycznia przybyło 52.765 sztuk. Wzrost niewielki, ale jest, wyniósł 3,5% .Najczęściej wybieraną marką w tej grupie pojazdów pozostaje Renault, która sprzedała od początku roku 10.709 samochodów. Na drugim miejscu znalazł się Ford z wynikiem 7827 sztuk, a na trzecim Fiat ze sprzedażą 6439 sztuk.
Spośród marek należących do koncernu Stellantis w pierwszej dziesiątce znalazł się także Opel (2534), Peugeot (1761) i Citroën (1492), które uplasowały się kolejno na 8, 9 i 10 miejscu rankingu.
Zobacz test: Renault Master Furgon 2.3 dCi Quickshift – z rampą załadunkową
Klienci w Polsce najczęściej decydują się na Renault Master. Od początku roku 2023 zarejestrowano 8222 egzemplarze tego modelu. Jest to prawie dwa razy więcej niż sprzedaż Ducato zajmującego w zestawieniu miejsce drugie. Pod koniec roku marka Renault zaprezentuje nową generację Mastera. Zmiany skupią się na poprawie aerodynamiki nadwozia, obniżeniu spalania oraz wzbogaceniu zestawu technologii pokładowych.
Fiat również nie stoi w miejscu. Sprzedaż Ducato poprawiła się w stosunku do ubiegłego roku aż o 125,8%. Ostatni face lifting może poprawić jeszcze statystyki tego modelu w przyszłym roku. Podium zamyka Iveco Daily z rezultatem 4307 sztuk.
Sprzedaż samochodów dostawczych do 3,5 t od stycznia do października 2023
- Renault Master – 8.222 (-0,6%)
- Fiat Ducato – 4.352 (125,8%)
- Iveco Daily – 4.307 (-26,7%)
- Ford Transit – 3.598 (25,0%)
- Mercedes-Benz Sprinter – 3.555 (-8,3%)
- Toyota Proace City – 3.140 (87,5%)
- Volkswagen Crafter – 2.057 (22,5%)
- Opel Movano – 1.481 (-20,2%)
- Ford Transit Custom – 1.476 (-16,8%)
- Toyota Hilux – 1.353 (78,7%)
Źródło: PZPM
Najnowsze komentarze