Renault Megane Concept, który zadebiutował w 1988 roku był eleganckim, sedanem z rozsuwanymi drzwiami, które umożliwiały dostęp do komfortowego, pełnego elektroniki wnętrza. Pod maską znajdował się 3-litrowy turbodoładowany silnik V6 o mocy 250 KM.
Renault Megane Concept został po raz pierwszy zaprezentowany w 1988 roku podczas salonu samochodowego w Paryżu. Prototyp był owocem 5-letniej pracy producenta spod znaku rombu oraz francuskiej firmy telewizyjnej TDF i oferował wyjątkowy poziom luksusu i nowoczesności nawet jeszcze zanim kierowca zajął miejsce w fotelu.
Drzwi zarówno przednie, jak i tylne rozsuwały się elektrycznie na podczerwień a brak słupków B umożliwiał łatwy i wygodny dostęp do wnętrza pojazdu. Prawie każdy element koncepcyjnego Megane był sterowany elektronie: kolumna kierownicy, siedzenia, nawet tylną szybę można było przesunąć o 35 cm, aby w kabinie było więcej miejsca nad głową.
Wnętrze mieściło cztery osoby. Fotel kierowcy zapamiętywał pozycję i obracał się o 60 stopni. Już po odsunięciu drzwi zdawał się zapraszać kierowcę do zajęcia miejsca za kierownicą i sami przyznajcie, że żal byłoby z takiego zaproszenia nie skorzystać ;-)
Pasażer po prawej stronie kierowcy mógł siedzieć twarzą do osób z tyłu co zwiększało komfort rozmowy. Renault pomyślało również o pasie bezpieczeństwa, który przesuwał się wraz z fotelem. W prototypie raczej niczego nie brakowało, model wyposażono w ekran na konsoli środkowej, nawigację, która wskazywała miejsce do najbliższego hotelu lub restauracji, a nawet telefon z zestawem głośnomówiącym.
Podróżni odpoczywali podczas jazdy w dużych, głębokich fotelach z podnóżkami a zawsze chłodne napoje kryła niewielka lodówka. Bagażnik Megane posiadał zarówno podnoszoną do góry klapę, jak i wysuwaną dolną półkę, która ułatwiała pakowanie bagaży.
Pod maską Renault Megane Concept znajdowała się 3-litrowa, turbodoładowana jednostka V6 o mocy 250 KM, która pozwalała rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 8 sekund. Maksymalna prędkość wynosiła 250 km/h. Silnik powiązano ze skrzynią, która oferowała dwa tryby pracy: ręczny i automatyczny. Komfort i pewność prowadzenia w zależności od prędkości zapewniało elektronicznie regulowane adaptacyjne zawieszenie.
Najnowsze komentarze