Pewnego dnia dostaliśmy od jednego z naszych czytelników wiadomość o treści: powinniście wspomnieć coś o Renault Megane Coupe z silnikiem 2.0. O ile jest to w naszej mocy, zawsze staramy się przygotowywać artykuły o różnych samochodach naszych ulubionych marek, zarówno nowych, jak tych używanych, ale jeśli o jakimś modelu zapomnieliśmy, zawsze możecie nam przypomnieć Tak jak Piotr, który od ponad 3 lat jeździ właśnie Megane Coupe.
Renault Megane trzeciej generacji zadebiutował w 2008 roku. W pierwszej kolejności klienci mieli możliwość zamówienia 5-dwiowego hatchbacka i wersję coupe, ale w późniejszym czasie do oferty dołączyło kombi oraz coupe cabrio, dając bogactwo wersji do wyboru. W silnikach również można było przebierać zarówno w tabelce z jednostkami benzynowym, jak i dieslem. Dziś skupimy się na Megane Coupe z blokiem 2.0 o mocy 180 KM pod maską, który jest ciekawą opcją na rynku wtórnym. Łączy przyjemne, opływowe kształty z dynamicznym prowadzeniem.
Zobacz także: Używane Renault Mégane III coupé cabrio. Ile kosztuje i czy warto kupić?
Na liczniku 234 tys. km
Samochód Piotra ma na liczniku 234 tys. km i wbrew stereotypowi mówiącemu, że po 200 tys. km to już tylko jazda do mechanika i z powrotem, podkreśla, że pojazd jest bezawaryjny. Auto pochodzi z 2009 roku i jest w całości oryginalne, łącznie z felgami Renault. Nie ma oznak rdzy ani na podwoziu, ani na nadwoziu, żadnych „choinek”, czy niepokojących komunikatów na desce rozdzielczej i nie martwi nadmiernym poborem oleju. Megane Coupe w ciągu 3 lat miało tylko jedną nieplanowaną wizytę u mechanika, kiedy kamyk uszkodził klimatyzację. Konieczna była wymiana chłodnicy.
Chociaż jest to auto 3-drzwiowe, nie brakuje miejsca w kabinie i to nawet z tyłu. Na tylnej kanapie podróżował już pasażer o wzroście 188 cm a nad głową wciąż miał jeszcze przestrzeń. Największą zaletą Renault Megane Coupe, którą wymienia Piotr jest „genialne prowadzenie”. „Auto precyzją do dziś bije na głowę wiele nowych modeli” – przekonuje. Samochód bardzo dobrze przyspiesza, zadowala reakcją od samego dołu a do tego lubi zakręty dlatego jazda poza miastem to czysta przyjemność. Sztywne zawieszenie trzyma pojazd w ryzach, nie ma bujania a całość dopełnia precyzyjny układ kierowniczy.
Czy Renault Megane Coupe ma jakieś wady?
Piotr wspomina, że seryjne nagłośnienie mogłoby być nieco lepszej jakości i wskazuje na niedostateczne wyciszenie przy prędkościach autostradowych, ale mówi, że „nie jest to przecież Mercedes” i dodaje, że da się z tym żyć.
„Megane Coupe to nietuzinkowe auto z bardzo ładną linią i silnikiem, który niestety zabiła ekologia. Zapewnia dużą dynamikę jazdy i spokojnie kupiłbym go drugi raz, zwłaszcza że nie kosztował mnie dużo. Jeśli kiedyś zdecyduje się zmienić samochód, to także na Megane, ale nowszy model 4 generacji. To naprawdę świetny kawał bolidu za niewielkie pieniądze” – podsumowuje Piotr.
Jeśli chcecie podzielić się opinią o swoim samochodzie. Zapraszamy do kontaktu. Piszcie do nas na [email protected]
Najnowsze komentarze