Francuscy dziennikarze zmierzyli zasięg Renault Mégane E-Tech oraz Tesla 3 sprzedawanych w porównywalnej cenie. Okazało się, że pomimo podobnej pojemności akumulatorów i kształtu nadwozia, Renault przejdzie więcej kilometrów.
Zasięg samochodów na prąd budzi wielkie emocje. Wiele osób, które krytykują elektryki, zarzuca im właśnie niewielką ilość kilometrów, którą są w stanie przejechać. Producenci podają dane wynikające z pomiarów prowadzonych według standardów testów WLTP, jednak realne wartości uzyskiwane przez kierowców są zwykle niższe.
Okazuje się, że Tesla 3, sprzedawana w prawie identycznej cenie jak Renault Mégane, ma jednak znacznie mniejszy zasięg. Praktyczny test przeprowadzili dziennikarze z Automobile Magazine. Mégane wygrało, pomimo niekorzystnych warunków pogodowych oraz nieco mniej – wydawałoby się – aerodynamicznego nadwozia.
Renault Megane E-Tech EV60 |
Tesla 3 |
|
Zasięg miejski |
356 km |
318 km |
Zasięg drogowy |
342 km |
278 km |
Zasięg autostradowy |
245 km |
233 km |
użyteczna pojemność akumulatorów |
60 kWh |
57-60 kWh |
Pomiary dla Renault Mégane zostały wykonane w temperaturze 10° C, w porównaniu do 16° C dla Modelu 3, który miał zatem bardziej korzystne warunki. Różnice w autonomii można wytłumaczyć nieco mniejszą baterią w Modelu 3, znacznie szerszymi oponami oraz mocniejszym i energochłonnym silnikiem – czytamy w komentarzu do testu. Warto tu dodać, że Tesla 3 jest jednak większa od Mégane – zarówno dłuższa jak i szersza.
W Polsce Renault Mégane E-Tech Electric EV60 zaczyna się od 206.900 zł w wersji Equlibre – skonfiguruj samochód teraz. Tesla 3 w najtańszej wersji zaczyna się od 205.990 zł.
Najnowsze komentarze