Marka Renault zaprezentowała nową odsłonę modelu Megane RS Trophy, ale historia kompaktowego hot-hatcha ze znaczkiem Trophy rozpoczęła się w roku 2005.
Renault Mégane RS Trophy po raz pierwszy
To właśnie w roku 2005, zaledwie dziewięć miesięcy po wprowadzeniu do sprzedaży Megane II R.S., pojawiło się pierwsze Renault Mégane RS Trophy. Zmiany dotyczyły podwozia o nazwie Sport2. Zastosowano także lżejsze koła, sztywniejsze sprężyny, specjalne ograniczniki amortyzatorów i ESP, które można wyłączyć dla poprawienie osiągów.
Rekordzista
W 2009 roku do sprzedaży trafiła wersja produkcyjna a dwa lata później Renault zaprezentowało wersję Trophy modelu Mégane III R.S. Oparty na podwoziu Cup samochód był napędzany zmodernizowanym silnikiem o zwiększonej z 250 do 265 KM mocy. Dzięki osiągom, pojazd zdobył tytuł najszybszego seryjnego modelu z napędem na przednią oś. Na słynnej „Pętli” toru Nürburgring uzyskał czas 8:07.97, ustanowiony przez Laurenta Hurgona. Rekord spotęgował sukces komercyjny modelu. Sprzedaż dwukrotnie przewyższyła prognozy producenta!
Z modelem opartym na Megane III marka Renault poszła jeszcze o krok dalej w dążeniu do uzyskania wyższych osiągów. Jak sama nazwa 275 Trophy wskazuje, model może pochwalić się dodatkową mocą. Ponadto zainstalowano układ wydechowy Akrapovič, ograniczono masę i wykorzystano amortyzatory Öhlins jako opcję.
Najnowsza odsłona Megane RS Trophy
Megane R.S. Trophy 2018 jest napędzane 1,8-litrową jednostką generującą 300 KM mocy, czyli o 20 KM więcej niż w wersji R.S. Zwiększono również moment obrotowy z 390 Nm do 420 Nm w wariancie z automatyczną przekładną EDC. W połączeniu z manualną skrzynią biegów silnik osiąga 400 Nm. Pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po upływie 5,7 sekundy. Maksymalna prędkość pojazdu z manualną skrzynią biegów wynosi 260 km/h.
Samochód został wyposażony w system czterech kół skrętnych 4Control i jako standard posiada zawieszenie Cup oraz mechanizm różnicowy Torsen. Wymieniono przednie tarcze hamulcowe i wykorzystano czerwone zaciski Brembo. Nowe Megane R.S. Trophy otrzymało 19-calowe obręcze z oponami Bridgestone Potenza S001. Każde z kół jest o 2 kg lżejsze niż w Megane R.S., dzięki czemu udało się ograniczyć masę pojazdu o 8 kg.
Najnowsze komentarze