Renault prezentuje swojego pierwszego lokalnie produkowanego SUV-a na rynek chiński. Okazją ku temu jest 13. edycja Guangzhou Auto Show i ma to być dla Francuzów milowy krok, wręcz otwarcie nowej ery na rynku chińskim.
Całkowicie nowy model, jakim jest Renault Kadjar, został opracowany specjalnie pod kątem oczekiwań i przyzwyczajeń chińskich klientów. Ma napęd na cztery koła, szklany panoramiczny dach, niezależne tylne zawieszenie, system R-Link z 7-calowym dotykowym ekranem – to po prostu nowoczesna konstrukcja.
„Kadjar to SUV ze sportowymi genami, który ma dokonać przekształcenia postrzegania aut w tym segmencie” – stwierdził Hu Xindong, wiceprezes Dongfeng-Renault. To oczywiście marketingowe zaklęcia, ale nie da się ukryć, że Kadjar jest interesującym samochodem.
Renault Kadjar wnosi wiele ciekawych technologii. Ma na przykład zaawansowany system wsparcia kierowcy, który rozszerza horyzonty (wiedzę) użytkownika i potrafi nawet dawać rady dotyczące np. jazdy ekonomicznej.
Zaletą tego SUV-a jest też wysoki prześwit (196 mm), co w połączeniu z napędem na cztery koła sprawia, iż bez obaw możecie tym autem zjechać z asfaltu. A chińscy klienci lubią gadżety, cenią sobie modne sylwetki, zaś segment SUV-ów jest najdynamiczniej rozwijającym się w Państwie Środka.
Na koniec września dane z rynku chińskiego mówią o 4,1 miliona zafakturowanych SUV-ów, a to niemal 25% całego tamtejszego rynku w tym okresie (łącznie zafakturowano tam 16,5 miliona aut). Wzrost segmentu SUV-ów rok do roku wyniósł aż 48,8%!
„Chcemy rozszerzyć europejski sukces Kadjara także na Chiny. To rynek z bardzo szybko rozwijającym się segmentem SUV-ów. Dlatego Kadjar, to idealny samochód na potrzeby tutejszych klientów” – powiedział Jérôme Stoll, wiceprezes Renault odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. – „Ten samochód pozwoli nam kontynuować globalny rozwój, szczególnie w Chinach, gdzie Renault ma ambitne plany”.
Renault planuje handlowy debiut Kadjara na marzec 2016 roku. Będzie to pierwszy samochód produkowany w nowym zakładzie w Dongfeng-Renault Automotive Company w Wuhan (Hubei). Spółkę joint venture pomiędzy Dongfeng i Renault powołano w grudniu 2013 roku. Od tego czasu powstała fabryka, zatrudniono 2.000 osób, a pierwszy Kadjar wyjedzie z zakładu w Wuhan w początkach przyszłego roku. Fabryka ma zdolność produkcyjną na poziomie 150.000 samochodów rocznie.
KG; zdjęcie: Renault
Najnowsze komentarze