Grupa Renault i Grupa Challenges połączyły siły, aby rozwijać ofertę publikacji dla autonomicznych, zintegrowanych samochodów i odpowiedzieć na nowe, innowacyjne możliwości rozpowszechniania treści.
Grupa Renault obejmie 40% akcji Grupy Challenges, która jest właścicielem pięciu magazynów: Challenges, Sciences & Avenir, La Recherche, L’Histoire oraz Historia.
Po zakończeniu procesu większościowym akcjonariuszem (60% akcji) i prezesem nowej Grupy zostanie Claude Perdriel.
Zarówno we Francji i jak i w całej Europie osoby dojeżdżające do pracy każdego dnia spędzają około dwóch godzin w samochodzie. Claude’a Perdriela oraz prezesa Renault Carlosa Ghosna łączy przekonanie, że dzięki rozwojowi podłączonych do sieci, samojezdnych pojazdów, użytkownicy będą mogli poświęcić więcej czasu na inne zajęcia podczas jazdy samochodem. Grupy Challenges i Renault wspólnie mają wszystko, czego potrzeba, aby stworzyć „laboratorium testowania innowacji”, w którym tworzone będą nowe treści i odpowiednie technologie.
Przemieszczając się z miejsca na miejsce, słuchamy, patrzymy i zwracamy uwagę na otaczający nas świat. Pozwalają nam na to współczesne samochody, jednak dopiero autonomiczne samochody przyszłości dadzą nam nieograniczone możliwości. Jadąc samochodem, każdy będzie mógł wybierać i przeglądać wiadomości oraz treści przygotowywane przez grupę medialną, która stawia na rzetelność informacji i wiedzę.
Założeniem tego projektu jest zapewnienie milionom kierowców i pasażerów nieograniczonego dostępu do szerokiego wyboru informacji i treści najwyższej jakości.
Grupa Renault obejmie udziały częściowo poprzez podwyższenie kapitału, co umożliwi Grupie Challenges sfinansowanie nowych kierunków rozwoju, szczególnie w kanałach cyfrowych oraz szybko rozwijającej się tzw. działalności sterowanej zdarzeniami (events-driven).
„Projekt ten jest całkowicie zgodny ze strategią Grupy Renault, której celem jest dostarczanie nowych usług komunikacyjnych wysokiej jakości i zwiększenie satysfakcji naszych klientów” – powiedział Carlos Ghosn, prezes Renault.
„Z radością witamy Grupę Renault na pokładzie. Proces ten wpisuje się w naszą strategię, aby rozszerzać działalność nie tylko w sektorze prasy tradycyjnej, ale również w branży cyfrowej i eventowej. Wspólnie z Grupą Renault będziemy w stanie wprowadzać więcej innowacji oraz dostarczać naszym czytelnikom usługi i treści wyższej jakości” – podkreślił Claude Perdriel, prezes Grupy Challenges.
Grupa Renault
Międzynarodowy koncern Renault produkujący samochody od 1898 roku, sprzedał w 2016 roku blisko 3,5 mln pojazdów w 127 krajach. Grupa zatrudnia obecnie ponad 120 tys. pracowników i posiada 36 zakładów oraz 12.700 punktów sprzedaży na całym świecie. Chcąc stawić czoła wielkim wyzwaniom technologicznym przyszłości i kontynuować strategię rentownego wzrostu, Grupa opiera się na rynkach pozaeuropejskich i wzajemnie uzupełniających się markach (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine i Łada), produkcji samochodów elektrycznych i aliansie z Nissanem i Mitsubishi. Jest również silnie zaangażowana w e-Formułę i Formułę 1. Sport motoryzacyjny jest dla Renault czynnikiem przyspieszającym wprowadzanie innowacji, a także budującym wizerunek i popularność marki.
Grupa Challenges
Grupa Challenges to jedna z wiodących niezależnych grup prasowych we Francji. Jest wydawcą pięciu prestiżowych tytułów:
Challenges, największy tygodnik ekonomiczny we Francji
Sciences et Avenir, prestiżowy miesięcznik popularnonaukowy
La Recherche, miesięcznik zrzeszający międzynarodową społeczność naukowców
Historia, popularny miesięcznik historyczny założony w 1909 r.
L’Histoire, prestiżowy miesięcznik dla historyków, studentów i miłośników historii
Wszystkie magazyny z Grupy Challenges charakteryzują się oryginalną i bogatą treścią na najwyższym poziomie.
Grupa Challenges z powodzeniem organizuje również wydarzenia takie jak: szczyt ekonomiczny w Paryżu, konferencje start-upowe w Paryżu i głównych miastach regionalnych Francji, festiwal historyczny w Strasburgu.
źródło: Renault Polska
Najnowsze komentarze