Podsumowanie pierwszego kwartału sprzedaży w Polsce wypada bardzo korzystnie dla Renault. Również Dacia ma powody do zadowolenia. W porównaniu do zeszłego roku obie marki zyskują. Duże spadki notują Peugeot oraz Citroën. Brak samochodów mocno odbija się na ich wynikach.
Pisaliśmy już szczegółowo o wynikach sprzedaży aut I kwartału w Polsce. Dzisiaj jeszcze krótkie podsumowanie i kilka spostrzeżeń.
Pierwszy kwartał 2022 r. wśród samochodów osobowych i dostawczych należy niewątpliwie do Renault. Z wynikiem ponad siedmiu i pół tysiąca zarejestrowanych samochodów producent ten zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży i jest najlepszy jeśli chodzi o marki francuskie. Renault zanotowało wzrost o 17,84% w stosunku do zeszłego roku.
Bardzo dobrze radzi sobie Dacia. Z wynikiem ponad pięciu tysięcy zarejestrowanych samochodów w naszym rankingu znalazła się na drugim miejscu. Osiągnęła też wzrost w porównaniu do 2021 r. Jest to co prawda tylko 2,92% ale na plus i to w czasie, gdy fabryka ma kłopoty z utrzymaniem wydajności produkcji. Całościowo koncern Renault znajduje się w Polsce na sporym plusie a nowe modele, takie jak Jogger, pomagają uzyskać dalszy wzrost. Hitem sprzedaży pozostaje oczywiście Duster. Ten popularny SUV jest kupowany bardzo chętnie i przez firmy i przez klientów indywidualnych.
W koncernie Stellantis ogromny wzrost zanotowała luksusowa marka DS Automobiles. To wynik realizacji kontraktu dla jednej z firm wypożyczających samochody długoterminowo. DS cieszy się więc bardzo dużym wzrostem, przekraczającym 180%. Marki popularne koncernu mają jednak kłopoty, przy czym największy spadek zanotował Citroën, aż 44,48%. Peugeot ma 25,52% spadku, Opel 18,91%. Główny problem to brak samochodów, które zamiast do Polski trafiają na inne rynki.
Dlaczego tak się dzieje? Polska jest jednym z głównych reeksporterów, samochody kupione w naszych salonach „wracają” niejako m.in. do Francji. Stąd producenci wolą ograniczać to zjawisko, zmniejszając ilości dopuszczane na nasz rynek. Jednocześnie prowadzone są działania ograniczające reeksport, m.in. pojawiły się dodatkowe dokumenty przy zakupie auta u dealera, co dotyczy koncernu Stellantis.
Wyniki sprzedaży samochodów marek Renault, Dacia, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Opel i Peugeot na Polskim rynku IQ 2022:
Miejsce |
Marka |
Suma 2022 |
Zmiana w stosunku do 2021 |
1 |
Renault |
7 558 |
17,84% |
2 |
Dacia |
5 034 |
2,92% |
3 |
Opel |
3 942 |
-18,91% |
4 |
Peugeot |
3429 |
-25,52% |
5 |
Fiat |
2390 |
-32,47% |
6 |
Citroen |
1735 |
-44,48% |
7 |
DS Automobiles |
198 |
182,86% |
źródło: Samar
Najnowsze komentarze