Renault, Peugeot i Opel tańsze o 37,5 tys. zł. Które auto z dotacją wybrać?

2 1 162

Ruszył program dopłat do samochodów elektrycznych. Wśród pojazdów, które kwalifikują się do dofinansowania w wysokości 37.500 zł znajdziemy takie modele jak: Peugeot e-208, Renault Zoe, Opel Corsa-e i Nissan Leaf.

28 listopada ruszył program dopłat do samochodów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Dofinansowanie jest przeznaczone dla osób prywatnych, które nie prowadzą działalności gospodarczej i dotyczy pojazdów, które w salonach dealerskich zostały wycenione poniżej 125.000 zł. Dopłata wynosi 30% ceny pojazdu, ale nie może przekroczyć kwoty 37.500 zł. Gdy ujawniono kryteria niewiele pojazdów kwalifikowało się do dopłat, ale polscy importerzy zweryfikowali ceny i obecnie na rynku krajowym znajdziemy kilka ciekawych propozycji w zakresie elektromobilności. Ile wynosi cena elektrycznych modeli marek Renault, Peugeot, Opel i Nissan po uwzględnieniu rabatu i co znajdziemy w wyposażeniu podstawowym?

Renault Zoe II – 87.143 złRenault Zoe

W tym roku na rynku zadebiutowała II generacja Renault Zoe. Model w wersji ZEN został wyceniony w naszym kraju na 124.490 zł a po uwzględnieniu dotacji możemy stać się posiadaczami pojazdu wydając jedynie 87.143 zł. W porównaniu do poprzednika model otrzymał kompletnie odnowione wnętrze, w którym wykorzystano tapicerkę z materiałów pochodzących z recyklingu, nowy system multimedialny Easy Link oraz nowoczesne systemy poprawiające bezpieczeństwo. Pojazd jest napędzany za pomocą silnika o mocy 100 kW i posiada akumulator o pojemności 52 kWh. Zasięg wynosi do 395 km.

W wyposażeniu seryjnym znajdziemy klimatyzację manualną, kartę Hands-Free, cztery elektryczne szyby, wspomniany system multimedialny Easy Link oraz 7-calowy ekran dotykowy kompatybilny z systemami Android Auto i Apple CarPlay. Renault Zoe w wersji Zen otrzymał także LED-owe światła do jazdy dziennej, obręcze kół ze stopu metali lekkich Elective w rozmiarze 16″, radioodtwarzacz, Bluetooth, układ wspomagania nagłego hamowania, system utrzymania pasa ruchu i funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania.

Peugeot e-208 – 87.430 złRenault, Peugeot i Opel tańsze o 37,5 tys. zł. Które auto z dotacją wybrać?

Zgodnie z zapowiedzianym procesem elektryfikacji, samochód elektryczny znajdziemy teraz także w ofercie Peugeota. e-208 w wersji Active kosztuje w polskich salonach porównywalnie do Renault Zoe, a dokładniej: 124.900 zł. Po uwzględnieniu dotacji zapłacimy za elektryczną 208-kę 87.430 zł.

Pojazd został wyposażony w klimatyzację automatyczną, Radio z MP3, USB, 6 głośników, 7-calowy kolorowy ekran dotykowy systemu multimedialnego kompatybilnego z systemami Apple Carplay i Android Auto, Bluetooth oraz 16-calowe felgi stalowe z kołpakami PLAKA. Ponadto pojazd posiada system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych, system automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe, tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także pakiety: Safety Plus oraz EuroNCAP 4.

Opel Corsa-e – 87.143 zł2019 Opel Corsa-e

Bliźniak Peugeota, Opel Corsa-e jest oferowany w cenie 124.490 zł, tak więc po dotacji z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu możemy stać się posiadaczami modelu w cenie 87.143 zł. Za tę kwotę otrzymamy pojazd w wersji Edition z wyposażeniem zbliżonym do e-208.

Nissan Leaf – 82.600 złRenault, Peugeot i Opel tańsze o 37,5 tys. zł. Które auto z dotacją wybrać?

Nissan Leaf w wersji Acenta kosztuje na polskim rynku 118.000 zł, czyli po dofinansowaniu zapłacimy za samochód 82.600 zł. Oferta dotyczy jednak wyłącznie egzemplarzy z rocznika 2019.

Elektryczny model został wyposażony w system nawigacji NissanConnect EV z 8-calowym ekranem dotykowym kompatybilnym z systemami Apple CarPlay i Android Auto, automatyczną klimatyzację, LED-owe światła do jazdy dziennej, inteligentny kluczyk I-Key, aktywny tempomat oraz adaptacyjne światła drogowe. Wśród systemów poprawiających bezpieczeństwo wykorzystano w Leafie rozpoznawanie znaków drogowych, system ostrzegania o pojeździe w martwym polu, system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu, automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, a także wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Romangosc Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
gosc
Gość
gosc

Moga za darmo i jeszcze doplacac nie che tego widziec.Cofanie sie w czasie.I to dopiero sa truciciele.

Roman
Gość
Roman

Może jednak bardziej rzeczowo co do zalet ale też i niedostatków przedstawionych czterech elektryków. Trzy są samochodami z tzw. segmentu B czyli e-Corsa, e-208 i Zoe, zaś jeden z segmentu C czyli Nissan Liść 2 generacji. Co do wyglądu zewnętrznego wszystkich czterech samochodów nie będę wypowiadał się bo to sprawa indywidualnego wyobrażenia, gustu, preferencji estetycznych itp. Samochody z segmentu C mają praktycznie prawie identyczne parametry silnikowe (moc silnika), prędkościowe i podobne pojemności baterii. Nissan Liść Wydawać by się mogło, że w takiej sytuacji tylko wygląd zewnętrzny i preferencje dot danej marki mogą mieć zasadnicze znaczenie. Jednak tak nie jest! Bardzo… Czytaj więcej »