W dniu wczorajszym koncern Renault reprezentowany przez Claire Martin podpisał Kartę „Businesses and Neighborhoods”. Producent samochodów był jedną z firm, które sygnowały to porozumienie, w którym sygnatariusze zobowiązali się do rozwoju gospodarczego regionów zagrożonych wykluczeniem ekonomicznym.
Renault angażuje się w wiele przedsięwzięć na rzecz osób ze środowisk defaworyzowanych. Na przykład w ciągu ostatnich dwóch dekad spółka przeprowadziła szkolenia dla 4.000 niewykwalifikowanych młodych ludzi, z których 95% znalazło zatrudnienie w zakładach firmy. Pozostałych 5% najwyraźniej nie nadawała się do żadnej pracy…
W roku 2012 wdrożono program biznesowo-socjalny „Renault Mobiliz”, którego celem jest rozwój struktur o dużym oddziaływaniu społecznym w celu zwiększenia mobilności i jednocześnie zachęceniu do dbania o własną przyszłość. Są bowiem środowiska o dużym bezrobociu, w którym zwłaszcza młodzi ludzie nie widząc szans na sensowną przyszłość, wybierają łatwe zyski niemające wiele wspólnego z legalnymi zajęciami. Powstał więc pomysł, by stosując niskonakładowe fundusze pomóc takim ludziom w wyborze zgodnej z prawem ścieżki życiowej dając im szanse na zatrudnienie w zakładach produkcyjnych.
Takie problemy narastać będą wraz z przesuwaniem się ciężaru prowadzenia biznesu poza Europę, dlatego warto już teraz myśleć o młodych pokoleniach, jak to czynią we Francji.
KG
Najnowsze komentarze