Dongfeng Motor, chiński udziałowiec PSA, przygotowuje się do znacznego zmniejszenia swojego udziału we francuskiej grupie. W nadchodzących dniach przedstawi plan swojemu zarządowi. Dongfeng posiada obecnie 12,2% kapitału i 19,5% praw głosu w grupie PSA, równi z rodziną Peugeot i państwem francuskim.
Zmniejszenie własności chińskiej, z którą PSA utworzyło spółkę joint venture (DPCA), miałoby dla Chińczyków dwie korzyści: Dongfeng zyskałby sporą rezerwę gotówkową, bo te udziały są dziś warte ponad 2 miliardy euro a zmniejszenie udziału Chin oznaczałoby lepszą współpracę PSA-FCA ze Stanami Zjednoczonymi.
Sytuacja koncernu PSA jest więc dzisiaj bardzo ciekawa. Z jednej strony potężna fuzja z grupą Fiat-Chrysler, z drugiej zaś wyjście Chińczyków i zmiana modelu funkcjonowania grupy. Dla klientów w najbliższych latach oznacza to zmiany w gamie modelowej w szczególności we Fiacie a dla PSA wejście na potężny amerykański rynek.
źródło: Reuters
Najnowsze komentarze