Ani jednego samochody francuskiego nie ma na okładce aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Co więcej – nie ma tu żadnego przedstawiciela koncernu Stellantis Anie Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi. Czy to znaczy, że wydanie w tym tygodniu blisko 5 złotych na to pismo nie ma sensu?
MOTOR nr 07 (3686) z 12.II.2024
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 4,79 zł
Koszt 1 strony: niemal 10 groszy
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: ë-Jumper, 508, e-Boxer, Astra, Movano-e
W dziale W skrócie na stronie 8. MOTOR wspomniał o rozpoczęciu produkcji wodorowych aut dostawczych przez koncern Stellantis. Wodorowych, czyli elektrycznych z ogniwami wodorowymi. W Polsce produkowane będą Citroën ë-Jumper, Fiat e-Ducato, Opel/Vauxhall Movano-e oraz Peugeot e-Boxer z tym rodzajem napędu.
Dopiero na stronie 23. pojawia się kolejny samochód francuski. MOTOR opublikował w tym miejscu test Peugeota 508 PHEV 180 tytułując materiał słowami „Wymierający gatunek”. Już samo to brzmi pejoratywnie. Bo rozumiem, że chodzi o sedany segmentu D, ale bez przesady – można było dać inny tytuł.
Wprawdzie MOTOR zauważa, że 508-ka nie jest sedanem, ale liftbackiem, i że świetnie wygląda, że jest funkcjonalna i stylowa (bezbramkowe szyby w drzwiach), że jest znakomicie wykończona, że dobrze się prowadzi, ale kontruje to zaraz ograniczoną gamą silnikową. I trzeba przyznać, że trochę racji w tym jest. Bazowe 130-konne silniki (benzyniak i diesel) dają radę, ale pasują średnio do usportowionego wizerunku 508-ki. Mocniejsze jednostki, to Plug-Iny, więc są dość drogie i – siłą rzeczy – trochę cięższe, a pełnię mocy zapewniają po naładowaniu akumulatorów.
Bazowa jednostka PHEV oferuje 180 KM mocy systemowej, przy czym 150 KM zapewnia silnik benzynowy. Są też warianty o mocy 225 KM i 360 KM (508 PSE).
MOTOR uznaje, że testowana wersja jest bardzo fajnym autem, choć prądu realnie wystarczy na raptem ok. 40 km, ale auto ma dobre właściwości jezdne, osiągi i poziom bezpieczeństwa, a do tego można nim komfortowo przejechać kawał drogi. Po stronie minusów znalazły się ceny, niewielki zasięg na prądzie oraz przeciętna przestronność.
Opel Astra PHEV pojawił się w roli potencjalnego rywala dla opisanej na stronach 24-25 Mazdy MX-30 R-EV.
W artykule poświęconym używanym Volvo pojawiły się wzmianki o silnikach PSA (strony 42-45).
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze. Szkoda kasy!
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze