Odcinek testowy Rajdu Meksyku, stanowiący tradycyjnie ostatni sprawdzian przed startem, rozegrany został w czwartek w prawdziwie letnich temperaturach. Ubiegłoroczni zwycięzcy Kris Meeke i Paul Nagle od razu poczuli się w swoim żywiole i zaliczyli najlepszy czas. Wracający po kilkuletniej przerwie Sébastien Loeb i Daniel Elena ustępowali swoim kolegom z zespołu o jedynie 2,6 sek., czym potwierdzili, że szybko przyzwyczajają się do nowego dla siebie samochodu – Citroëna C3 WRC.
Trasa odcinka testowego była węższa i bardziej techniczna niż na pozostałych oesach rajdu. Wytyczona w Llano Grande, liczyła 5,31 km i dostarczała zawodnikom małej próbki różnych trudności, z jakimi będą się mierzyć w ten weekend.
Inżynierowie zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT skorzystali z faktu, że trasa odcinka przebiegała na wysokości prawie 2200 m n.p.m., by po jeszcze raz zweryfikować modyfikacje w mapach komputerowego sterowania pracą silnika. Sprawdzili też różne kombinacje ustawień zawieszenia i napędu, które będą stosowane zależnie od stanu nawierzchni i stopnia jej odkurzenia.
Kris Meeke, który w Meksyku broni odniesionego w ubiegłym roku zwycięstwa, zaliczył w trzecim i czwartym przejeździe swoje najlepsze czasy odcinka testowego. Brytyjczyk jest zadowolony z szybkiego znalezienia rytmu i pewności za kierownicą. Sébastien Loeb, który wraca na trasy WRC po długiej przerwie, nie ma takiego doświadczenia za kierownicą C3 WRC i niemal nie zna obecnej generacji samochodów WRC. W rajdzie Meksyku Loeb uczestniczył po raz ostatni sześć lat temu, ale na odcinku testowym stopniowo poprawiał tempo jazdy. Dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata zaliczył dziewiąty czas testu za czwartym przejazdem, a od pierwszej piątki dzieliła go różnica tylko pięciu dziesiątych sekundy.
Uroczystość startu do Rajdu Meksyku odbędzie się we czwartek wieczorem na ulicach Guanajuato, miasta umieszczonego przez UNESCO na liście światowego dziedzictwa ludzkości. Wieczorny superoes ma długość 2,53 km i jak zawsze zgromadzi ogromną publiczność, jednak prawdziwe rajdowe zmagania rozpoczną się w piątek rano. W programie jest najdłuższy etap tego sezonu (złożony z 9 odcinków specjalnych i liczący w sumie aż 155,5 km jazdy na czas), a także słynny odcinek El Chocolate (31,44 km), którego pokonanie w tempie zwycięzców wymaga skuteczności połączonej z brawurą. Zgodnie z ustaloną kolejnością startową, Kris wyjedzie na trasę jako siódmy kierowca, a Sébastien – jedenasty.
POWIEDZIELI:
KRIS MEEKE
„Przejechany dziś rano odcinek testowy potraktowaliśmy dosłownie: chodziło o to, by przyniósł nam pożytek. Dzięki niemu poczułem się za kierownicą mojego C3 WRC dobrze i pewnie. Od chwili przybycia do Meksyku – gdzie w ubiegłym roku byliśmy w stanie zaliczać dobre wyniki – czuję się świetnie. Nawet podczas zapoznania z trasą miałem przyjemność z pokonywania na nowo odcinków, które znam. Cieszyło mnie także słońce, którego brakowało mi w obydwu rundach zimowych. Mam nadzieję, że mój optymizm potwierdzi się podczas zawodów. Nie zapominam o tym, że jest to rajd, w którym trzeba naprawdę mieć się na baczności, by nie wpaść w jedną z licznych pułapek, takich jak uderzenie oponą w duży i ostry kamień”.
SÉBASTIEN LOEB
„Nie znałem tej trasy; nie oglądałem nawet jej przebiegu na wideo. Dlatego z początku musiałem pojechać spokojnie, przymierzyć się do niej i poznać ją i bez podejmowania ryzyka. Przy okazji okazało się, że muszę nieco skorygować swoją pozycję za kierownicą, bo miałem niepełną widoczność. Później, w trakcie moich pięciu przejazdów, tempo było już coraz wyższe. Wciąż jeszcze nie mam pojęcia, jak będę się plasował na tle konkurencji, ale priorytetem jest dla mnie wypracowanie pewności za kierownicą i wejście w rytm. Dopiero wtedy będziemy szukać szybkości”.
KLASYFIKACJA ODCINKA TESTOWEGO:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC), 3:41,0
2. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC), 3:41,4
3. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta WRC), 3:42,8
4. Tänak / Järveoja (Toyota Yaris WRC), 3:42,8
5. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC), 3:43,1
6. Mikkelsen / Jaeger (Hyundai i20 WRC), 3:43,3
7. Sordo / Del Barrio (Hyundai i20 WRC), 3:43,4
8. Suninen / Markkula (Ford Fiesta WRC), 3:43,4
9. Loeb / Elena (Citroën C3 WRC), 3:43,6
10. Evans / Barritt (Ford Fiesta WRC), 3:45,3
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze