Doświadczenie w budowaniu światowej grupy motoryzacyjnej (w skład koncernu wchodzą przecież w różnym stopniu takie marki, jak Nissan, Samsung, czy Dacia) przesądziło o wybraniu przez Rosjan francuskiej firmy.
Plany francusko-rosyjskiego porozumienia są bardzo ambitne – do 2014 roku zakłady w Togliatti mają produkować do półtora miliona samochodów rocznie! Oczywiście prace skupią się głównie na rozwoju i umocnieniu marki Łada na azjatyckich rynkach. Pierwsze auto będące wynikiem współpracy powinno zaś trafić na rynek jeszcze w końcówce przyszłego roku.
Naturalnie AvtoVaz liczy na transfer nowoczesnych technologii i know-how. Spodziewa się też wdrożenia właściwych rozwiązań marketingowych. Renault skorzysta z kolei głównie na produkcji na potrzeby Ład platform i silników.
Carlos Ghosn powiedział przy okazji podpisania umowy w Rosji: Dla nas to wielki honor współpracować z AvtoVazem. Jestem przekonany, że w najbliższych latach rosyjski rynek samochodowy stanie się jednym z większych na świecie, a AvtoVaz – jego wiodącym graczem. W tym celu będziemy prowadzić współpracę we wzajemnej wymianie pomysłów, technologii, rozwiązań inżynieryjnych, marketingowych i rozwijania gamy modelowej pod marką Łada.
Źródło: „Za ruliem”
Najnowsze komentarze